راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی: معرفی جامع امکانات

راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های زنجیره ای
راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های زنجیره ای: معرفی و بررسی نیاز ها
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹
طراحی سایت لوازم التحریر
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر و لوازم اداری: آموزش اولیه
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹
همه را نشان بده
راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی

امروزه یکی از راه های موثر برای توسعه ی هر کسب و کاری، فروش اینترنتی است. شاید شما علاقه ی بسیاری به کودکان دارید و یا سالیان سال است که در زمینه ی اسباب بازی فعالیت می کنید. در هر صورت ممکن است به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی افتاده باشید. اگر چنین است، در این مقاله می توانید در صورت عدم آشنایی با چگونگی راه اندازی اسباب بازی آنلاین اطلاعات مفیدی کسب کنید. اما راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی چه فایده ای می تواند داشته باشد؟

با راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی می توانید به صورت نامحدود برای فروشگاه خود اسباب بازی در نظر بگیرید. این در حالی است که در یک فروشگاه فیزیکی شما قادر به نمایش تمامی محصولات به مشتریان نیستید. به علاوه مشکلاتی مانند سر کله زدن با مشتریان را نخواهید داشت و دیگر نگران خراب شدن اسباب بازی ها توسط کودکان نخواهید بود.

جنبه های مهم راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی

قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی خود باید برخی جنبه ها را در نظر بگیرید:

سرور و هاست: در زمان راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود ممکن است نیاز چندانی به هاستی با حجم بالا نداشته باشید اما با بیشتر شدن محصولات خود مطمئنا به فضای بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. علاوه بر این از سرور هایی که نرم افزار های فروشگاهی برای مشتریان خود فراهم می کنند، اطلاعات کافی به دست بیاورید و از اشتراکی یا اختصاصی بودن آن ها مطمئن شوید تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید.

پشتیبانی فروشگاه اینترنتی: هر فروشگاهی برای حمایت و پشتیبانی از مشتریان خود خدماتی را ارائه می دهد. این خدمات می تواند شامل راه اندازی و نصب فروشگاه اینترنتی تا خدماتی مانند سئو و عکس برداری های حرفه ای برای فروشگاه شما باشد. زمانی که به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود هستید باید از نحوه ی ارائه ی پشتیبانی فروشگاه منتخب خود اطلاعات کافی به دست بیاورید. با توجه به خدماتی که هر کدام از این فروشگاه ها ارائه می کنند، هزینه ی آن ها متفاوت خواهد بود.

قالب ریسپانسیو: فروشگاه اینترنتی اسباب بازی شما باید قابلیت نمایش در گوشی و کامپیوتر را داشته باشد. از آنجایی که کاربران از دستگاه های مختلفی به ویژه گوشی برای خرید استفاده می کنند، با داشتن یک فروشگاه اینترنتی ریسپانسیو، مشتریان برای خری دیگر نیازی به استفاده از کامپیوتر ندارند و می توانند همه جا با استفاده از گوشی خرید خود را انجام دهند.

هزینه ی نرم افزار های فروشگاهی: در آخر این بخش باید گفت که خرید نرم افزار فروشگاهی هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت. هر فروشگاه با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد، قیمت متفاوتی دارد. علاوه بر هزینه ی نرم افزار فروشگاهی، هزینه ی هاست، پشتیبانی و خدمات دیگر ممکن است به هزینه ی اولیه اضافه شود. این وظیفه ی شما است که تشخیص دهید که کدام یک از نرم افزار ها با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد، برای شما به صرفه تر خواهد بود.

چگونه یک اسباب بازی فروشی آنلاین می تواند موفق باشد؟

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی باید دو چیز را در نظر داشته باشید:

رقبا:

اگر فروشگاه اینترنتی اسباب بازی شما همان محصولات را یه یک شکل به مشتریان ارائه دهد. شانسی برای پیشرفت نخواهید داشت. بنابراین باید محصولات جدید و متنوع تری را در فروشگاه خود ارائه دهید تا بتوانید در میان رقبای خود بدرخشید و فروش بیشتری داشته باشید. مسلما ارائه ی محصولات متنوع با دسته بندی مناسب برای هر کدام نیازمند امکانات مشخصی در یک فروشگاه اینترنتی است. در بخش امکانات فروشگاه اینترنتی اسباب بازی به این موضوع می پردازیم. اما تنها ارائه ی محصولات متنوع برای موفق شدن کافی نیست. علاوه بر درخشیدن در میان رقبا، باید مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید.

مشتریان:

برای راه اندازی اسباب بازی فروشی آنلاین ابتدا باید مشتریان خود را در نظر بگیرید. شاید تصور کنید که مشتریان شما کودکان هستند و باید آن ها این محصولات را بپسندند. البته این درست است که هدف هر اسباب بازی فروشی کودکان است اما این پدر و مادر ها هستند که خرید می کنند. به همین دلیل هر اسباب بازی و وسیله ای که برای کودکان فراهم می کنید باید مورد تایید پدر و مادر ها باشد. در غیر صورت آن ها از خرید منصرف می شوند. بنابراین همیشه باید رضایت پدر و مادر ها را در نظر بگیرید. ظاهر یک اسباب بازی فروشی ها اغلب به نحوی طراحی شده است که مناسب کودکان است. کودکان توانایی خرید کردن ندارند اما به هر حال ظاهری زیبا و کودکانه می تواند بر آنها تاثیر بگذارد. اما تنها نباید به ظاهر بسنده کرد. یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی باید بتواند برخی از نیاز های کودکان و پدر و مادر ها را تامین کند. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

اسباب بازی آنلاین باید چه ویژگی های داشته باشد تا مشتریان را جذب کند؟

خرید اسباب بازی از یک فروشگاه اینترنتی شاید دشوار نباشد اما باز نیازمند راهنمایی های بسیاری است. پدر و مادر ها توقع دارند که یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی بتواند اطلاعاتی که برای خرید آن ها نیاز است را به آن ها بدهد. برخی از این اطلاعات را باهم بررسی می کنیم:

  • دسته بندی: ظاهر فروشگاه شما باید به نحوی باشد که مشتریان به راحتی بتوانند اسباب بازی های مورد نظر خود را پیدا کنند. عدم وجود دسته بندی درست از اسباب بازی ها، پدر و مادر ها را سردرگم می کند.
    به عنوان مثال اسباب بازی ها را می توانید براساس سن کودکان دسته بندی کنید. با این کار پدر و مادر ها دیگر نیازی به جستجو در تمامی بخش ها ندارند و مستقیما به بخشی رجوع می کنند که سن فرزندشان را نشان می دهد.
    به علاوه می توانید انواع دسته بندی را برای اسباب بازی ها در نظر بگیرید. به عنوان مثال دسته ی آموزشی و فکر، دسته ی سرگرمی و غیره.
  • مشخصات: مشخصات اسباب بازی ها مانند رنگ، جنس و وزن اسباب بازی ها برای مشتریان اهمیت بسیاری دارد. این مشخصات به پدر و مادر ها کمک می کند تا رنگ مورد علاقه ی فرزندانشان را انتخاب کنند و از مناسب بودن جنس اسباب بازی برای بازی کودکشان مطمئن شوند.
  • تصاویر: مسلما رنگ و طرح اسباب بازی ها برای کودکان اهمیت بسیاری دارد. زیرا تنها معیاری است که اکثر کودکان یک اسباب بازی را انتخاب می کنند، به همین دلیل اسباب بازی فروشی آنلاین شما حتما باید تصاویر مناسبی از اسباب بازی ها داشته باشد.
  • تخفیف: یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی باید برای مشتریان خود در مواقعی تخفیف قائل شود. تخفیف، مشتریان را به خرید ترغیب می کند. به عنوان مثال می توانید با مطلع شدن از سال تولد مشتریان خود در روز تولد آن ها تخفیفی برای آن ها در نظر بگیرید. با این روش هم فروش خود را بیشتر می کنید و هم مشتریان را راضی نگه می دارید.
  • گارانتی و پشتیبانی: معمولا یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی از برای رضایت مشتریان پشتیبانی ارائه می دهد. به علاوه اسباب بازی های شما باید دارای گارانتی باشند و به طور کامل در این مورد در فروشگاه توضیح داده شده باشد.

امکانات پیشرفته فروشگاه اینترنتی اسباب بازی

همان طور که به بخش های یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی اشاره کردیم، در اینجا می توانید امکانات لازم با نیاز آن را بررسی کنید.

  • امکان جستجوی اسباب بازی براساس سن کودک: اکثر اسباب بازی فروشی های آنلاین دارای چنین امکانی هستند. با این امکان دیگر نیازی به بررسی تمامی اسباب بازی ها نیست و پدر و مادر ها و در برخی موارد کودکان بزرگتر می توانند به سن مورد نظر خود بروند و اسباب بازی ها را مشاهده کنند.
  • امکان مشخص کردن اسباب بازی هایی که امکان مرجوعی برای آن ها وجود دارد.
  • امکان رهگیری وضعیت سفارشات
  • امکان ایجاد روش های مختلف برای ارسال اسباب بازی ها و محاسبه ی خودکار قیمت آن ها براساس وزن اسباب بازی ها و مسافت مشتریان
  • نمایش اسباب بازی های ناموجود به مشتریان
  • ثبت تراکنش ها به صورت اتوماتیک به هنگام پرداخت یک مشتری از طریق یکی از درگاه های بانکی
  • امکان دریافت یک گزارش از سود و زیان حاصل از فروش اسباب بازی ها
  • امکان ارسال پیامک و ایمیل به مشتریان
  • امکان در نظر گرفتن تخفیف بر اساس فاکتور های مختلفی مانند روش ارسالی اسباب بازی و مبلغ خرید
  • امکان ایجاد فاکتور های دستی برای فروش حضوری اسباب بازی
  • امکان استفاده از فایل اکسل برای تغییر قیمت ها
  • امکان افزایش یا کاهش قیمت اسباب بازی ها به صورت درصدی
  • امکان ذخیره کردن سبد کالا به صورت نامحدود
  • شخصی سازی فاکتور های در سه نسخه
  • ثبت فیش بانکی
  • امکان دریافت گواهی SSL

امکانات پیشرفته ی دلخواه

این امکانات، در واقع امکانات اصلی فروشگاه اینترنتی نیستند، اما می توانید در صورت نیاز، به دلخواه برخی از آن ها را به فروشگاه اینترنتی اسباب بازی خود اضافه کنید.

  • تعریف روش هایی که برای ارسال برخی اسباب بازی ها غیر قابل استفاده است.
  • امکان دریافت گزارش از هزینه و سود حاصل از فروش اسباب بازی ها
  • امکان خرید اسباب بازی هایی که موجود نیست
  • امکان آگاهی از اسباب بازی های ناموجود و تعداد درخواست هایی که برای آن ها شده است.
  • امکان ثبت سفارش برای خرید اسباب بازی بدون پرداخت مبلغ آن
  • امکان دریافت گزارش از فروش اسباب بازی در مناطق مختلف
  • نمایش سود حاصل از هر فروش در فاکتور ها
  • امکان دسترسی به سوابق خرید و فروش یک اسباب بازی
  • امکان مشاهده ی جستجوی فروشگاه
  • امکان مشاهده ی سوابق سفارشات مشتریان

هزینه ی این گونه این امکانات در حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان خواهد بود. اما شما بنا به نیاز خود می توانید امکانات بیشتری به آن اضافه کنید. برای بررسی بیشتر می توانید به امکانات پیشرفته نرم افزار فروشگاهی آیدیانت را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *