طراحی سایت لوازم خانگی: مراحل و امکانات مورد نیاز

طراحی سایت پوشاک و لباس
طراحی سایت پوشاک و لباس: نیازمندی ها، چالش ها و مراحل
تیر ۱۳, ۱۳۹۸
همه را نشان بده
طراحی سایت لوازم خانگی
شاید فروشندگان لوازم خانگی زیادی به این فکر کرده باشند که با طراحی سایت لوازم خانگی، به دنیای کسب و کارهای اینترنتی وارد شوند. امروزه تمایل مردم به انجام اینترنتی خریدهایشان، برای همه مشخص است و فروشندگان نیز ترجیح می دهند تا مشتریان هر دو سمت را جذب کنند. به جز این دسته، افراد زیادی نیز برای شروع کسب و کار، به سمت کسب و کارهای اینترنتی می روند.

چرا فروش اینترنتی لوازم خانگی؟

طراحی سایت لوازم خانگی

با طراحی سایت لوازم خانگی، به راحتی می توان ویژگی های لوازم خانگی که مردم در هنگام خرید حضوری به آن توجه می کنند را در سایت به نمایش گذاشت. هر وسیله، ویژگی هایی مانند ابعاد، ظرفیت، میزان مصرف برق، بهره وری مصرف انرژی، رنگ و … دارد که به راحتی قابل بیان هستند. علاوه بر این، به وسیله عکس های با کیفیت که از زوایای مختلف یک محصول گرفته شده اند، می توان به راحتی شکل ظاهری آن را برای مشتریان به نمایش گذاشت. در مورد برندهای معروف لوازم خانگی، حتی استفاده از عکس های منتشر شده توسط شرکت سازنده نیز کفایت می کند. بنابراین بخش مهمی از فروش اینترنتی که فراهم کردن اطلاعات کافی برای مشتریان است، به راحتی قابل انجام می باشد.

بخشی از دغدغه های مردم در زمینه خرید لوازم خانگی، حمل و نقل لوازم بزرگ و سنگین مانند یخچال و ماشین لباسشویی می باشد. یک فروشگاه اینترنتی با فراهم نمودن سرویس های تحویل محصول برای این دسته از وسایل، می تواند مشتریان زیادی را جذب نماید.

سئو فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی

طراحی سایت لوازم خانگی

امروزه رمز موفقیت هر کسب و کار اینترنتی، سئو موفق وب سایت است. یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی هم، برای افزایش بازدید باید به رتبه های بالای موتورهای جستجو دست یابد.

یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی، در این زمینه چه فعالیت هایی را باید انجام دهد؟

در مرحله طراحی سایت لوازم خانگی:

  • یک نرم افزار فروشگاه اینترنتی مناسب تهیه کنید. کدهای این نرم افزار باید بهینه بوده و براساس متدهای روز نوشته شده باشد. سرعت بارگذاری صفحات فروشگاه شما تحت تاثیر این پارامتر خواهند بود.
  • یک قالب زیبا و ریسپانسیو انتخاب کنید. انتخاب قالب یکی از مواردی است که در مرحله طراحی سایت لوازم خانگی باید به آن توجه کنید. با وجود یک قالب ریسپانسیو، مشتریان می توانند صفحات فروشگاه شما را بدون دردسر در گوشی های تلفن همراه و تبلت ها مشاهده کنند.
  • از ماژول های کاربردی و کاربرپسند استفاده کنید. جستجوی پیشرفته، امکان مقایسه لوازم خانگی برندهای مختلف و … امکانات جذابی برای مشتریان هستند.

پس از راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی:

  • محتوای منحصر به فرد و مفید تولید کنید. این یکی از فاکتورهای سئویی مهم است که در طول زمان، اعتبار فروشگاه شما را افزایش می دهد. اعتماد کاربران به فروشگاه شما با دریافت اطلاعاتی مفید و کاربردی، افزایش یافته و احتمال اینکه از شما خرید کنند، افزایش می یابد. علاوه بر پر کردن صفحات محصول با اطلاعات مفید، به انتشار مقالاتی در زمینه کاربرد لوازم خانگی خاص، تکنولوژی های به کار رفته در لوازم خانگی و مواردی از این دست بپردازید.
  • در صفحات محصول، تصاویر مناسب و با کیفیت قرار دهید.
  • در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید. ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی پر مخاطب و انتشار پست های مفید برای مخاطبان، به شناخته شدن و جذب مشتری برای فروشگاه شما کمک خواهد کرد.

انتخاب نرم افزار فروشگاهی و طراحی سایت لوازم خانگی

طراحی سایت لوازم خانگی

نرم افزار فروشگاهی که انتخاب می کنید باید جوابگوی نیازهای یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی باشد. البته باید توجه داشت که با گذشت زمان و توسعه کسب و کار، نیازهای جدیدی به وجود می آید. بنابراین، پلتفرم نرم افزاری استفاده شده برای فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی شما، باید قابلیت توسعه داشته باشد و از پشتیبانی قوی برخوردار باشد.برای انتخاب پلتفرم مناسب، گزینه های متعددی پیش روی شماست:

پلتفرم های متن باز رایگان: پلتفرم های رایگان زیادی در دسترس شما هستند که از معروف ترین آنها می توان از وردپرس و افزونه فروشگاهی آن یعنی ووکامرس نام برد. استفاده از این پلتفرم ها، هزینه های گزاف طراحی سایت را برای شما در بر ندارد. این نرم افزارهای برای افرادی که از آینده کسب و کار مطمئن نیستند، مناسب می باشند.

طراحی سایت لوازم خانگی اختصاصی: می توانید با عقد قرارداد با شرکت های طراحی سایت، یک نرم افزار فروشگاهی با امکانات اختصاصی  برای فروشگاه لوازم خانگی خود طراحی نمایید. البته برای داشتن یک نرم افزار اختصاصی، باید هزینه زیادی بپردازید. به علاوه، تا زمان تکمیل طراحی سایت لوازم خانگی اختصاصی خود، باید منتظر بمانید. این زمان می تواند ماه ها به طول بیانجامد.

نرم افزار فروشگاهی آماده غیر اختصاصی: برخی شرکت ها، یک نرم افزار فروشگاهی طراحی کرده و امکان استفاده از آن را به فروشگاه های مختلف می دهند. هزینه پرداختی برای این دسته از نرم افزارها، نسبت به مورد قبل کمتر است. به علاوه، مدت زمان انتظار شما برای استفاده از نرم افزار بسیار کوتاه می باشد. شما همچنین می توانید به منظور انتخاب، وب سایت های فروشگاهی سایر مشتریان این قبیل سامانه ها را مشاهده نمایید.

به طور معمول همه نرم افزارهای فروشگاهی، امکانات اصلی که برای فروش اینترنتی لازم است را دارا می باشند.

بیشتر بخوانید: امکانات پایه سامانه یکپارچه فروشگاه اینترنتی آیدیانت

اما توجه به این نکته ضروری است که این امکانات اصلی، برای برخی فروشگاه ها کافی نیستند. البته شاید در زمان شروع کار، وجود امکانات بیشتر، ضروری نباشد. اما به مرور زمان، نیازهای جدیدی به وجود می آید و لازم است تا وب سایت لوازم خانگی شما گسترش یابد. در صورتی که در ابتدا فروشگاه سازی را انتخاب نمایید که قابلیت توسعه نداشته باشد و یا با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد، پس از گذشت زمان و گسترش کسب و کار اینترنتی، مجددا به طراحی سایت لوازم خانگی نیاز پیدا می کنید. این طراحی سایت مجدد و جابجایی اطلاعات بر روی سیستم جدید، هزینه زیادی را به شما تحمیل می نماید.

بنابراین توصیه می گردد ابتدا با امکانات مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی آشنا شوید و در زمینه طراحی سایت لوازم خانگی از ابتدا به درستی تصمیم بگیرید.

دسته اول، امکانات و ماژول هایی هستند که برای یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ضروری هستند. بنابراین، قبل از تصمیم گیری، توجه کنید که پلتفرم انتخابی، این امکانات را شامل شود:

در صورتی که گاهی بخواهید برخی لوازم خانگی را به صورت ویژه و با ارائه تخفیف و شرایط خاصی به فروش برسانید، باید در فروشگاه اینترنتی، صفحه ای برای این منظور داشته باشید.

مشتریان پس از تکمیل سفارش، علاقه مندند تا بتوانند وضعیت سفارش خود را در رهگیری کنند. بنابراین سامانه فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی شما باید این قابلیت را داشته باشد.

جستجوی پیشرفته از امکانات ضروری برای یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی است. با وجود جستجوی پیشرفته، مشتریان می توانند بر اساس پارامترهای مختلف به جستجو بپردازند.

سامانه باید امکان ثبت سفارش برای مشتریان را به گونه ای فراهم کند که بدون پرداخت وجه بتوانند پیش فاکتور دریافت کنند.

یک سامانه فروشگاه اینترنتی، باید انعطاف پذیری لازم برای تعریف روش های ارسال جدید و محاسبه خودکار هزینه ارسال را برای شما فراهم کند.

یکی از امکانات جذابی که به جذب مشتری کمک زیادی می کند، ارائه تخفیف ارسال به مشتریان براساس میزان خرید آنها می باشد.

وب سایت شما باید قابلیت به کارگیری گواهی SSL را داشته باشد.

شما باید بتوانید سوابق خرید هر مشتری را از سیستم استخراج نمایید.

ورود کد پیگیری روش ارسال و پیامک خودکار

سامانه فروشگاه اینترنتی شما، باید امکان متمایز نمودن اطلاعاتی نظیر مشتریان وفادار و فاکتورهای ارزش آفرین را برای شما ایجاد کند.

برای داشتن یک سیستم یکپارچه فروش، لازم است تا امکان ایجاد دستی فاکتور فروش در سامانه فروشگاه اینترنتی، برای فروش حضوری یا تلفنی فراهم باشد.

میزان سود فروش، باید در هر فاکتور نمایش یابد.

سامانه فروشگاه اینترنتی، باید امکان ثبت شدن هر تراکنش به صورت خودکار را پس از پرداخت از طریق درگاه بانکی فراهم کند و نیازی به ثبت تراکنش به صورت دستی نباشد.

سامانه فروشگاه اینترنتی، باید امکان ثبت اسناد مالی بین طرف حساب ها را فراهم کند.

شما باید بتوانید در سامانه فروشگاه اینترنتی، جهت جلوگیری از افزایش بدهکاری، برای هر طرف حساب، اعتباری تعیین نمایید.

در سامانه فروشگاه اینترنتی باید امکان تعیین مهلت پرداخت برای فاکتورها فراهم باشد.

برای جذب مشتری لازم است تا مدل های تخفیفی متنوعی را براساس پارمترهای متنوع تعریف نمایید. سامانه فروشگاه اینترنتی شما باید دارای این ماژول باشد.

سامانه فروشگاه اینترنتی باید امکان اصلاح قیمت ها، افزودن کالای جدید و آپلود فایل هایی نظیر اکسل برای این مقاصد را فراهم کند.

یکی از امکانات ضروری یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی، مشاهده گزارشات سود و زیان، درآمدها و هزینه ها می باشد.

شما باید بتوانید سوابق خرید و فروش هریک از کالاها را به همراه جزئیات مشاهده نمایید.

دسته دیگر، امکاناتی هستند که برای فعالیت حرفه ای یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ضروری نیستند. اما افزودن آنها به سامانه، به مدیریت بهتر شما و رضایت کاربران کمک می نماید:

امکانی برای مشتریان وجود داشته باشد تا بتوانند براساس قیمت رقبا، کالایی را با قیمت پایین تر، از شما درخواست نمایند.

مشتریان باید بتوانند کالاهایی که در حال حاضر موجود نیست را پیش خرید نمایند.

مشتریان باید بتوانند خارج از مبلغ فاکتور، مبالغ دلخواه را جهت پیش پرداخت یا مقاصد دیگر، واریز نمایند.

امکان ورود کالاها به صورت دسته ای و یا ورود از فاکتورهای دیگر، به تسهیل ثبت کالاها کمک می کند.

ممکن است بخواهید قیمت کالاهای یک فاکتور را کاهش یا افزایش دهید. وجود ماژولی که امکان تغییر قیمت به صورت درصدی را برای تمام اقلام فاکتور فراهم کند، تغییر قیمت را به سادگی امکانپذیر می نماید.

سامانه باید امکان دریافت گزارش هایی از فاکتورهای رسمی را برای شما فراهم کند.

به منظور تصمیم گیری در مورد تبلیغات و تمرکز بر روی مناطق خاص، باید امکان دریافت گزارش های فروش و سود، روش های ارسال و … برای هر منطقه را مشاهده نمایید.

ارسال پیامک در قالب دلخواه به مشتریان که شامل شماره رهگیری سفارش می باشد.

آمارهایی مانند قیمت خرید و فروش کالاها در سال گذشته و مقایسه آن با نمودارهای قیمت رقبا، به تصمیم گیری های آتی شما کمک خواهد کرد.

در صورتی که فروشگاه لوازم خانگی شما دارای شعبه های دیگری باشد، باید امکان تعریف زیر سیستم های دیگر با انبار مجزا برای شما فراهم باشد.

گاهی مشتریان به دلیل موجود نبودن یک کالا، از خرید منصرف می شوند. وجود ماژولی که اطلاعات این مشتریان و کالای مورد نظر آنها را ثبت نماید، کمک می کند تا پس از موجود شدن آن کالا، به مشتری اطلاع رسانی شود.

حال می توانید تصمیم بگیرید که به طراحی سایت لوازم خانگی بپردازید و یا از پلتفرم های آماده استفاده نمایید. به طور میانگین، برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با امکانات بالا، باید مبلغی بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان بپردازید (در صورت استفاده از پلتفرم های غیر رایگان). البته به این مبلغ، هزینه های تهیه دامنه، هاست، بازاریابی و سئو را نیز بیفزایید.

بیشتر بخوانید: تعرفه خدمات و سئو فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *