طراحی سایت پوشاک و لباس: نیازمندی ها، چالش ها و مراحل

بررسی تاثیر بک لینک بر رتبه
تاثیر هریک از انواع بک لینک بر سئو
تیر ۱, ۱۳۹۸
طراحی سایت لوازم خانگی
طراحی سایت لوازم خانگی: مراحل و امکانات مورد نیاز
تیر ۲۶, ۱۳۹۸
همه را نشان بده
طراحی سایت پوشاک و لباس

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک دارید، لازم است تا ابتدا با نیازمندی ها و چالش های مدیریت یک فروشگاه اینترنتی لباس آشنا شوید. این آگاهی به شما کمک می کند تا با انتخابی آگاهانه، مسیر کار را از ابتدا به درستی طی کنید.

در مرحله بعد باید اقدامات لازم برای طراحی سایت را انجام دهید. با مطالعه این مقاله به صورت کامل با مراحل و نیازمندی های طراحی سایت پوشاک و لباس آشنا خواهید شد.

اولین سوال اساسی که باید به آن پاسخ دهیم این است:

آیا مردم به خرید اینترنتی لباس تمایل دارند؟

پاسخ اولیه به این سوال این است که امروزه مردم به خرید اینترنتی همه چیز تمایل نشان می دهند.

تنها نکته ای که هر فروشگاه اینترنتی باید رعایت کند، قرار دادن اطلاعات صحیح، کافی و شفاف در اختیار مشتریان است، به گونه ای که تجربه خرید آنها به خرید حضوری نزدیک تر شود. شاید توجه به این نکات در مورد فروش اینترنتی لباس و پوشاک اهمیت بیشتری داشته باشد. زیرا خرید لباس نیازمند تست و مشاهده محصول از نزدیک می باشد. جلب اعتماد مشتریان نیز به افزایش فروش کمک خواهد کرد.

یک فروشگاه اینترنتی لباس کاربر پسند باید چه اطلاعاتی را باید در اختیار مشتریان قرار دهد؟

طراحی سایت پوشاک
بخشی از جذابیت یک فروشگاه اینترنتی برای مخاطبان، به نحوه طراحی سایت و ظاهر و امکانات آن بر می گردد. بخشی از آن را نیز باید با تکمیل این اطلاعات و بسیاری اطلاعات دیگر که شاید در حین کار متوجه اهمیت آن شوید، برای مخاطبان ایجاد کنید:
  • عکس های با کیفیت و واقعی از محصولات

  • اطلاعات کامل در مورد جنس پارچه لباس

  • رنگ بندی های موجود هر لباس

  • سایزهای موجود از هر لباس

  • راهنمای تعیین سایز

  • راهنمای کامل مرجوع کردن لباس ها

پس از طراحی سایت پوشاک و شروع به کار، چگونه مشتری جذب کنیم؟

طراحی سایت پوشاک

جذب مشتری یکی از پیچیده ترین و زمانبرترین بخش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. بدین منظور باید زنجیره ای از فعالیت های مستمر و هدف دار صورت گیرد. البته برای اینکه این مسیر به درستی آغاز شود، لازم است تا از اولین مراحل طراحی سایت پوشاک و لباس، تصمیماتی درست اتخاذ شود.

در همین راستا اولین نکته ای که باید به دقت بررسی شود و در مورد آن تصمیم گیری صورت گیرد، انتخاب پلتفرمی است که فروشگاه اینترنتی پوشاک و لباس باید بر روی آن کار کند. لازم است تا از بین گزینه های متعددی که پیش رو دارید، یکی را انتخاب کنید. نرم افزارهای فروشگاهی متن باز رایگان، نرم افزارهای غیر رایگان، نرم افزارهای فروشگاهی یکپارچه و سفارش طراحی سایت پوشاک اختصاصی… جزو انتخاب های شما هستند.

بیشتر بخوانید: مدیریت یکپارچه فروشگاه اینترنتی

در زمینه طراحی سایت پوشاک و لباس، به این نکته توجه کنید که نرم افزار فروشگاهی انتخابی، باید نیازمندی های شما برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس را مرتفع سازد و قابلیت توسعه و پشتیبانی برای نیازهای آتی شما را نیز فراهم کند. وجود این ویژگی ها، فرایند مدیریت فروشگاه اینترنتی لباس شما را ساده تر کرده و راه را برای پیشرفت شما هموار می سازد. علاوه بر این، وجود امکانات مشتری پسند یک نرم افزار فروشگاهی مانند قالب زیبا و جذاب، باعث جذب هرچه بیشتر مشتریان به فروشگاه اینترنتی لباس شما می گردد.

اما پروسه جذب مشتری به اینجا ختم نمی شود. شما باید به طور مداوم محتوایی با کیفیت برای فروشگاه خود تولید کنید. علاوه بر اطلاعاتی که در مورد هر لباس باید در اختیار مشتری قرار گیرد، فعالیت های جانبی دیگری نیز باید انجام دهید: انتشار مقالات مرتبط، فعالیت در شبکه های اجتماعی، ارائه تخفیف به مناسبت های مختلف و …

مجموعه این اقدامات به شناخته شدن فروشگاه اینترنتی لباس شما و جذب مشتریان کمک می نماید. البته این اقدامات اگر به صورت موثر و صحیح صورت گیرد، به مرور زمان فروشگاه شما را به رتبه های بالای موتورهای جستجو می آورد. این یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که افزایش بازدیدکنندگان و فروش شما را به همراه خواهد داشت.

نیازمندی های مهم طراحی سایت پوشاک و لباس

طراحی سایت پوشاک

چنانچه در بخش قبل گفتیم، نرم افزار فروشگاهی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس باید جوابگوی نیازهای یک فروشگاه اینترنتی لباس باشد.

اما یک فروشگاه اینترنتی لباس به چه امکاناتی نیاز دارد تا بتواند فعالیت خود را بدون کاستی آغاز نماید؟

هر فروشگاه اینترنتی، برای شروع فعالیت، نیازمند امکانات پایه ای است که به طور معمول هر پلتفرم فروشگاه اینترنتی دارای این امکانات می باشد. برای آشنایی با این امکانات اصلی، امکانات پایه فروشگاه ساز آیدیانت را مطالعه نمایید.

اما این امکانات پایه برای فروشگاه های اینترنتی که می خواهند به صورت جدی و حرفه ای کار خود را ادامه دهند، کافی نیست. هر فروشگاه اینترنتی با توجه به حوزه فعالیت و نوع محصولات، برای بهبود فرایندهای مدیریتی فروشگاه و جلب رضایت مشتریان خود، باید امکانات بیشتری را به فروشگاه خود اضافه نماید.

برای یک فروشگاه اینترنتی لباس، این امکانات پیشرفته را می توان در دو دسته جای داد:

امکانات پیشرفته ضروری

امکان ساخت صفحه کالاهای تخفیف دار و ویژه

امکان رهگیری وضعیت سفارش در هر مرحله از خرید

فراهم بودن امکان جستجوی پیشرفته و براساس پارامترهای مختلف برای مشتریان

امکان افزودن روش های ارسال مختلف به فروشگاه به همراه محاسبه و اعلام قیمت ارسال به مشتریان

امکان ارائه تخفیف های متنوع از جمله تخفیف در هزینه ارسال براساس مبالغ فاکتور

امکان ایجاد فاکتورهای فروش دستی در سامانه فروشگاه، برای خریدهای حضوری یا تلفنی: در صورتی که در کنار فروشگاه اینترنتی لباس خود، به فروش حضوری نیز می پردازید، این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید فاکتورهای فروش حضوری را نیز در فروشگاه اینترنتی ثبت نمایید.

امکان نمایش سود فروش در فاکتور

امکان نمایش زمان موجود شدن هر لباس به مشتریان با توجه به زمان تحویل محموله

ثبت خودکار هر تراکنش پس از پرداخت وجه از طریق درگاه پرداخت بانکی

امکان ثبت اسناد مالی طرف حساب ها و وضعیت بدهکاری، بستانکاری، تراکنش ها و …

امکان دریافت و مشاهده اطلاعات سود و زیان فعالیت فروشگاه و درآمدها و هزینه ها

امکانات پیشرفته دلخواه

پیش خرید لباس های ناموجود توسط مشتریان

امکان دریافت پیامک اطلاع رسانی در مورد وضعیت هر فاکتور: در مراحل تایید خرید و انبارداری، لازم است تا در صورت نیاز از وضعیت فاکتور اطلاع حاصل گردد.

امکان ساخت خودکار لیست هایی از مشتریان به همراه شماه تلفن همراه و ایمیل براساس پارامترهای مختلف مانند دسته لباس هایی که خریداری کرده اند، بازه زمانی خرید، مکان جغرافیایی خرید و …

امکان تعریف مشتریان وفادار و استخراج فاکتورهای ارزشمند: ممکن است بخواهید برای آن دسته از مشتریانی که به صورت مداوم از فروشگاه شما لباس خریداری می کنند، تخفیفات ویژه قائل شوید و یا فاکتورهای خریدی که سود خوبی به شما رسانده اند را متمایز سازید.

امکان افزایش یا کاهش قیمت لباس های یک فاکتور به صورت درصدی

امکان استخراج و مشاهده اطلاعات لباس های ناموجودی که مشتریان درخواست کرده اند به همراه تعداد آنها: این امکان به شما کمک می کند تا نسبت به تهیه این لباس ها و اعلام زمان انتظار به مشتریان اقدام نمایید.

امکان دریافت گزارش هایی از سود، مقدار فروش، روش های ارسال و حجم سفارشات براساس مناطق جغرافیایی

امکان مشاهده سوابق خرید و فروش هر لباس به صورت جداگانه

برای طراحی سایت پوشاک و لباس دارای امکانات پایه و ماژول های پیشرفته بالا، باید مبلغی بین ۵ الی ۷ میلیون تومان بپردازید.

البته به طور کلی هزینه هایی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس باید در نظر بگیرید، به این مورد ختم نمی شود و موارد زیر را نیز شامل می گردد:

  • تامین محصولات فروشگاه
  • هزینه سفارش طراحی سایت پوشاک و خرید نرم افزار فروشگاه اینترنتی (در صورتی که از فروشگاه ساز غیر رایگان استفاده کنید.)
  • تهیه هاست و دامنه
  • تبلیغات، سئو، عکاسی از محصولات و …

هزینه هریک از این موارد، متغیر بوده و بسته به مقیاس فروشگاه اینترنتی لباس شما و اولویت های کارتان، تعیین می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *