محتوای تکراری در سئو
محتوای تکراری در سئو: چگونه برای صفحات فروشگاه اینترنتی با محتوای تکراری رتبه بیاوریم؟
آوریل 28, 2020
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو: معرفی ویژگی ها و امکانات
آوریل 29, 2020
همه را نشان بده
طراحی سایت طلا و جواهر

هر کسب و کاری برای گسترش باید خود را با پیشرفت های روز تطبیق دهد. از آنجایی که اینترنت به سرعت رشد یافته است، تمامی کسب و کار ها به دنبال طراحی سایت هستند. طلا و جواهر فروشی آنلاین هم یکی از این تجارت ها به شمار می آید. طلا و جواهر همیشه بازار داغی داشته است. مردم به مناسب های مختلف برای یک دیگر طلا و جواهر خریداری می کنند. بنابراین چه قبلا یک جواهر فروشی داشته اید و چه الان تصمیم دارید وارد این عرصه شوید، باید در مورد طراحی سایت طلا و جواهر اطلاعاتی به دست بیاورید تا بتوانید فروش خوبی داشته باشید و موفق شوید. اگر به دنبال طراحی سایت طلا و جواهر هستید، ابتدا بهتر است با مزایای داشتن یک سایت طلا و جواهر آشنا شوید.

مزایای طراحی سایت طلا و جواهر

گستردگی و زیبایی این صنعت بسیاری از افراد را به سوی خود جذب کرده است. در صنعت طلا و جواهر شما فقط محدود به یک نوع از جواهرات نخواهید بود. می توانید در تمامی بخش های آن فعالیت کنید. طلا و جواهرات را می توان با توجه به جنس آن ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. طلای سفید، طلای زرد، نقره، برنز و غیره. به علاوه تمامی جواهرات به دسته های مختلفی از قبیل: گوشواره، النگو، گردنبند، انگشتر و غیره تقسیم می شوند. داشتن یک جواهر فروشی آنلاین به شما کمک می کند تا نام برند خود را تبلیغ کنید و علاوه بر آن فروش خود را نیز افزایش دهید. همچنین می توانید مشتریانی از تمامی نقاط کشور داشته باشید. در نتیجه فروش شما تنها به یک شهر یا منطقه محدود نخواهد بود.

اگر تنها به صورت آنلاین فروش کنید، یکی از مزیت های مهم آن این است که دیگر نیازی به نگه داری طلا و جواهرات در مغازه و نمایش آن ها به مشتریان نیست. عدم نمایش طلا و جواهرات، قطعا آن ها را از دزدیده شدن در امان نگه خواهد داشت. اگر تنها به صورت حضوری به فروش طلا و جواهرات می پردازید، مشتریان تنها در ساعاتی که شما مغازه را باز می کنید، می توانند به مغازه سر بزند و خرید کنند. اما با داشتن یک طلا و جواهر فروشی آنلاین در تمامی ساعات امکان خرید برای مشتریان وجود خواهد داشت. بنابراین با داشتن یک جواهر فروشی آنلاین می توانید فروش خود را چندین برابر کنید.

ظاهر جواهر فروشی آنلاین

یک جواهر فروشی آنلاین پیش از هر چیزی باید ظاهری زیبا داشته باشد. شاید کسی به ظاهر یک سوپر مارکت آنلاین توجه چندانی نکند اما از آنجایی که طلا و جواهرات از جمله کالاهای زینتی هستند و مشتریان خاصی دارند، باید ظاهر و نمای بسیار زیبایی داشته باشد. ظاهر زیبای یک جواهر فروشی آنلاین تاثیر به سزایی بر مشتریان دارد. تقسیم بندی جواهرات در دسته های مناسب و عکس های بسیار زیبا از آن ها باعث جذب هر چه بیشتر مشتریان می شود. بسیاری از جواهر فروشی های آنلاین از طراحی های بسیار زیبایی برای فروشگاه خود استفاده می کنند. شما هم می توانید با استفاده از امکاناتی که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در اختیار شما می گذارند، مانند بنر ها ظاهر جواهر فروشی را مشتری پسند کنید و فروش خود را بالا ببرید. با وجود اینکه ظاهر یک جواهر فروشی آنلاین می تواند باعث جذب مشتریان شود اما نمی تواند آن ها را به مشتریان ثابت شما تبدیل کند. برای این کار باید امکانات متعددی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم.

 قیمت طلا

یکی از نکاتی که در رابطه با طراحی سایت طلا و جواهرات باید در نظر گرفت قیمت طلا است. طلا و جواهرات از جمله کالاهایی هستند که ارزش بسیار زیادی دارند و قیمت آن ها در بازار مرتبا تغییر می کند. یک جواهر فروشی آنلاین باید اطلاعات دقیق و به روزی از قیمت طلا براساس اتحادیه ی طلا فروشان داشته باشد تا بتواند قیمت محصولات خود را به روز رسانی کند. قیمت طلا در یک فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر با توجه به مالیات ارزش افروده، اجرت و قیمت هر گرم طلا محاسبه می شود. به روز رسانی قیمت یک جواهر فروشی آنلاین می تواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد. اگر در گذشته به فروش طلا و جواهرات مشغول بوده اید، با این کار آشنایی دارید. اما مشکل اینجا است که تغییر قیمت جواهرات در یک جواهر فروشی آنلاین نمی تواند به شکل های سنتی صورت بگیرد. زیرا به زمان زیادی لازم دارد و احتمال خطا را بالا می برد. بنابراین در طراحی سایت طلا و جواهر باید امکاناتی در نظر گرفته شود که بتواند پاسخ گوی نیاز های این کسب و کار باشد.

فاکتور های طلا

با خرید طلا یک فاکتور به مشتری تحویل داده می شود. فاکتور ها در طلا فروشی از اهمیت بسیاری برخوردارند. فاکتور های طلا فروشی نشان می دهند که چه کسی طلا را خریده است. اگر مشتریان فاکتور طلا هایی که خریده اند را نداشته باشند، نمی توانند مالکیت خود را ثابت کنند. یک طلا فروشی آنلاین موظف است که این فاکتور ها را به مشتریان تحویل دهد. در طراحی سایت طلا و جواهر باید به این موضوع نیز توجه کرد. با صادر کردن فاکتور ها به صورت خودکار در یک فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر دیگر نیازی به ثبت فاکتور ها به صورت دستی نیست. فاکتور های طلا فروشی دارای ویژگی هایی مانند مشخصات خریدار، قیمت طلا، اجرت طلا، مالیات ارزش افروده هستند. این اطلاعات در فاکتور هایی که به صورت خودکار در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر صادر می شود، نیز باید وجود داشته باشد. صدور فاکتور های معتبر و تحویل آن به مشتریان باعث می شود که به جواهر فروشی شما اعتماد کنند و برای خرید های دیگر هم باز به شما سر بزنند.

نیاز های دیگر فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر

  • طلا کالایی گران است. بنابراین ارسال آن به مشتری باید با احتیاط انجام شود. برای ارسال طلا و جواهرات به مشتریان باید از شرکت های حمل و نقل یا پیک های معتبر استفاده کنید. مشتریان بسیاری به خرید از یک فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر اعتماد ندارند. به همین دلیل یک جواهر فروشی آنلاین باید تمامی طلاهای خریداری شده را بیمه کند تا در صورت گم شدن، بتوان خسارت وارد شده را جبران کند.
  • یکی از ویژگی های یک جواهر فروشی آنلاین، امکان تعویض جواهرات است. در طلا و جواهر فروشی ها در سراسر کشور مشتریان می توانند طلا و جواهرات خود را با طلا و جواهرات جدید تعویض کنند. یک جواهر فروشی آنلاین هم می تواند این ویژگی را داشته باشد. بسیاری از جواهر فروشی های آنلاین این امکان را برای مشتریان فراهم می آورد.
  • یکی دیگر یک بخش هایی که در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر می تواند به مشتریان کمک کند، راهنمای انتخاب سایز مناسب طلا و جواهر است. از آنجایی که مشتریان نمی توانند جواهرات را امتحان کنند ممکن است در انتخاب آن ها دچار مشکل شوند. به عنوان مثال برای خرید انگشتر مشتریان باید از سایز دقیق آن اطلاع داشته باشند. شما می توانید در جواهر فروشی آنلاین خود با نشان دادن الگو های مناسب مشتریان را در انتخاب بهترین گزینه یاری کنید.
  • در یک فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر باید امکان بازگشت محصولات وجود داشته باشد. ممکن است مشتریان از خرید کالاهای خود پشیمان شوند و یا ارسال کالا به اشتباه صورت گرفته باشد و کالا آسیب دیده باشد. در این صورت فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر باید بتواند این امکان را برای مشتریان فراهم آورد.

نیاز های فروشگاه ایتنرنتی طلا و جواهر به طور کامل بررسی شد اما برای طراحی سایت طلا و جواهر می توان امکاناتی را در نظر گرفت که بتواند به راحتی این نیاز ها را تامین کند. در فروشگاه اینترنتی آیدیانت این امکانات درنظر گرفته شده است که در ادامه می توانید این امکانات را بررسی کنید.

جواهر فروشی آنلاین

امکانات پایه و ضروری:

  • مشتریان باید بتوانند به راحتی طلا و جواهرات مورد نظر خود با جستجو براساس برخی پارامتر هایی چون نوع جواهر، جنس و قیمت آن پیدا کنند.
  • باید امکان رهگیری هر سفارشی که ثبت می شود، وجود داشته باشد.
  • ماژول دریافت قیمت طلا
  • امکان تعریف روش های ارسال و محاسبه ی خودکار قیمت در یک جواهر فروشی باید براساس هزینه ی بیمه و مسافت محاسبه شود.
  • اختصاص یک صفحه به جواهراتی که ممکن است در برخی مناسب ها بخواهید برای مشتریان تخفیفی در نظر بگیرید.
  • امکان تماس برای دریافت قیمت طلا و جواهرات
  • امکان ارائه ی تخفیف با توجه به حجم طلا و جواهرات و مبلغ آن ها
  • امکان ثبت سفارش برای دریافت پیش فاکتور: در خرید طلا و جواهرات مشتریان
  • امکان ثبت فاکتور های رسمی: طلا و جواهرات از جمله کالاهایی است که نیازمند فاکتور رسمی است که نرخ مالیات ارزش افزوده در آن قید شده باشد.
  • امکان واریز مبلغی برای خرید طلا و جواهرات پیش از خرید نهایی
  • ثبت فیش پرداخت
  • امکان مشاهده ی سود و زیان و لیست درآمد و هزینه ها
  • ثبت تراکنش خودکار زمانی یک پرداخت از طریق درگاه بانکی صورت می گیرد.
  • امکان تهیه ی لیستی از مشتریان به همراه شماره ی موبایل و ایمیل آن ها براساس پارامتر های مختلف مانند نوع جواهراتی که خرید کرده اند یا مبلغ خرید آن ها
  • امکان ایجاد فاکتور دستی: بسیاری از طلا فروشی کار خود را ابتدا به صورت حضوری آغار کرده اند به همین دلیل به ثبت فاکتور به صورت دستی نیاز پیدا می کنند.
  • تهیه ی لیستی از مشتریان به همراه اطلاعات آن ها: یک طلا فروشی آنلاین برای اهراز هویت مشتریان و اطمینان از صحت خرید باید اطلاعات دقیقی از مشتریان داشته باشد
  • امان تعریف طرف حساب و ثبت تراکنش برای آن ها: بسیاری از مشتریان ممکن است که برای خرید طلا از چک استفاده کنند. شما می توانید تمامی اطلاعات چک های مشتریان را در جواهر فروشی آنلاین خود ثبت کنید.
  • ورود انبوه طلا و جواهرات به فروشگاه با استفاده از فایل اکسل
  • فراهم کردن امکان بازگشت برای برخی از جواهرات: همان طور که گفتیم امکان بازگشت طلا و جواهرات در یک جواهر فروشی آنلاین ضروری است به همین شما می توانید شرایط بازگشت جواهرات را ذکر کنید و برای جواهرات مورد نظر خود این ویژگی فعال یا غیر فعال کنید.

امکانات پیشرفته و دلخواه:

امکانات دیگری که یک جواهر فروشی آنلاین می تواند به آن نیاز داشته باشد:

  • امکان پیش خرید جواهرات ناموجود:موجودی برخی کالا ها ممکن است، به سرعت تمام شود، اما در یک جواهر فروشی آنلاین باید امکان خرید جواهرات ناموجود وجود داشته باشد. این گونه هم مشتریان طلا یا جواهر مورد نظر خود را خریداری می کنند و هم شما مشتریان خود را از دست نمی دهید.
  • امکان گزارش گیری از فاکتور های رسمی صادر شده
  • امکان تعیین سقف برای طرف حساب ها: می توانید برای طرف حساب هایی که در فروشگاه خود ثبت می کنید، مبلغی را تعیین کنید تا نتوانند بت بدهکاری های قبلی زیاد سفارش ثبت کنند.
  • امکان مشاهده ی سابقه ی خرید هر مشتری از جواهر فروشی
  • امکان قراردادن تعداد روز مورد نیاز برای تهیه ی طلا و جواهرات به مشتریان: این بخش هم برای جواهرات ناموجود و هم برای جواهرات سفارشی کاربرد خواهد داشت.
  • دانلود فایل اکسل تمامی سفارش ها
  • گزارش گیری از فاکتور های رسمی
  • مشاهده ی گزارشی از میزان فروش، درآمد و سود و زیان: خرید و فروش طلا و جواهرات با ریسک بالایی رو به رو است به همین دلیل اطلاع از میزان فروش و سود و زیان می تواند کمک زیادی به جواهر فروشی ها کند.

هزینه ی طراحی سایت طلا و جواهر

هزینه ی طراحی سایت طلا و جواهر با توجه به امکاناتی که برای آن مد نظر دارید، می تواند متفاوت باشد. اما هزینه ی امکانات ذکر شده به طور کلی در حدود ۴ تا ۶ میلیون تومان می باشد. برای آگاهی از قیمت ماژول هایی مانند اطلاع از قیمت روز طلا می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. علاوه بر هزینه های طراحی سایت طلا و جواهر ممکن است هزینه های دیگری مانند هزینه ی طراحی اپلیکیشن هم به آن اضافه شود که البته این موضوع بستگی به نوع نیاز های شما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *