قوانین و مقررات

قوانین و مقررات

تمامی کاربران استفاده کننده از نسخه های مختلف و دارای امکانات گوناگون سامانه فروشگاهی آیدیانت، اعم از پلن پایه و پیشرفته، موظف به رعایت تمامی قوانین و مقررات بیان شده در ادامه می باشند. پیروی از این قوانین و مقررات، به منظور رعایت حقوق سایر کاربران و تخطی نکردن از قوانین کشور و قوانین حاکم بر فعالیت طرفین، ضروری می باشند.

تعریف واژگان:

شرکت: آیدیانت
مشتری:  شخصی است که ثبت سفارش با مشخصات وی (یا نماینده وی) انجام شده و خدمات ارائه شده توسط شرکت، به وسیله حساب کاربری این شخص مدیریت می گردد. ماهیت این شخص می تواند حقیقی یا حقوقی باشد.

موارد عمومی

استفاده از خدمات شرکت برای افراد حقیقی با حداقل سن ۱۸ سال تمام و افراد حقوقی امکانپذیر می باشد.خدمات پشتیبانی شرکت آیدیانت، تنها از طریق ثبت تیکت پشتیبانی به مشتریان ارائه می گردد. اما مشترکین پشتیبانی سفارشی می توانند از طریق تماس تلفنی نیاز خود را مطرح نمایند. در این موارد، مسئولان پشتیبانی شرکت، موارد خواسته شده را به تیکت تبدیل می نمایند.

به منظور هرگونه تبادل اطلاعات (اعلام نام کاربری، کلمه عبور و غیره) بین شرکت و مشتری، از آدرس ایمیل و یا شماره تلفن ثبت شده توسط مشتری در هنگام ثبت نام استفاده می گردد. اگر یک مشتری به هر دلیل امکان دسترسی به ایمیل یا شماره تلفن همراه اعلام شده را از دست بدهد، برای تغییر اطلاعات ارتباطی، شخص سفارش دهنده باید با در دست داشتن کپی کارت ملی به محل شرکت مراجعه نماید. عدم ارائه مدارک یا عدم تطابق مدارک با اطلاعات ثبت شده در هنگام ثبت سفارش، مسئولیتی برای شرکت در قبال ارائه اطلاعات ایجاد نخواهد کرد.

مشتریان به منظور تغییر در مالکیت خدمات، می توانند از طریق ثبت تیکت پشتیبانی و ارائه مدارک لازم، اقدام نمایند.

اختیارات و مسئولیت طرفین

مشتری می تواند اطلاعات محرمانه مانند نام کاربری و رمز عبور را با مسئولیت خود در اختیار شخص ثالث قرار دهد. شرکت آیدیانت هیچ گونه مسئولیتی در برابر عواقب ناشی از این قبیل موارد بر عهده ندارد.

مشتری موظف است تا تغییرات اطلاعات تماس و مشخصات خود را از طریق ثبت تیکت پشتیبانی به اطلاع شرکت آیدیانت برساند. مسئولیت خسارت های وارد شده بر مشتری، ناشی از عدم اطلاع رسانی تعییرات، بر عهده وی بوده و شرکت مسئولیتی در این مورد ندارد.

در صورت درخواست شرکت از مشتری برای ارسال تصویر مدارک هویتی، مشتری موظف است تا حداکثر ۲۴ ساعت، تصویر مدرک خواسته شده را ارسال نماید. عدم ارسال تصویر مدرک در زمان مقرر، منجر به قطع موقت یک یا تمامی سرویس های مشتری خواهد شد. عدم ارائه مدارک پس از ۷ روز، قطع کامل سرویس ها و حذف آنها را در پی خواهد داشت و شرکت هیچ مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

آن دسته از مشتریان که با هویت شخص حقوقی اقدام به استفاده از خدمات شرکت آیدیانت می نمایند، می بایست یک نماینده تام الاختیار را در سایت آیدیانت معرفی نمایند. اختیارات این شخص نسبت به خدمات تهیه شده، مشابه شخص حقوقی است.

شرکت تنها به مالک و مسئول یک سرویس و رابط بین مشتری و شرکت تعهد پاسخگویی دارد. رابط فردی است که مشخصات وی در هنگام سفارش اعلام گردیده است.

خدمات تحویل داده شده به مشتری، هیچ گونه مسئولیتی را در زمینه عدم استفاده یا عدم سازگاری با سیاست های مشتری، متوجه شرکت آیدیانت نمی نماید.

پس از تحویل یک سرویس یا ماژول به مشتری (حتی پس از گذشت مدتی کوتاه)، امکان بازگشت مبلغ پرداخت شده توسط مشتری وجود ندارد.

هزینه پرداخت شده توسط مشتری برای ماژول ها یا سرویس ها، حق استفاده دائم از یک نسخه از آن را تنها بر روی سرور های شرکت ایجاد می کند و مالکیت نرم افزار را موجب نمی شود.

در صورتی که اتمام اعتبار خدمات میزبانی وب و عدم تمدید آن، منجر به حذف سایت از روی سرور گردد، نرم افزار و کلیه امکانات رایگان، سفارشی، پیشرفته، سرویس های مختلف و اطلاعات از بین می رود. جهت راه اندازی مجدد، می بایست کلیه هزینه ها مجددا پرداخت گردد. این بند کلیه مشتریان سامانه رایگان و غیر رایگان را شامل می شود.

توقف ارائه هریک از خدمات و یا ایجاد تغییرات در شرایط استفاده و قیمت سرویس، در حیطه اختیارات شرکت می باشد. آن دسته از مشتریان که در زمان اعلام شرکت، در حال استفاده از سرویس هستند و تمایلی به استفاده از خدمات و سرویس ها با تعرفه و شرایط جدید ندارند و یا سرویس یا خدمات مورد استفاده آنها متوقف شده باشد، تحت شرایط زیر می توانند از سرویس با شرایط قبل استفاده نمایند:

۱- برای سرویس های زمان دار تا پایان زمان خریداری شده سرویس یا خدمات
۲- برای سرویس های بدون زمان تا ۶ ماه. در این مدت مشتری می تواند به جابجایی و انتقال اطلاعات خود بپردازد.

در این صورت کلیه اطلاعات و دیتابیس مشتری به صورت رایگان به وی تحویل خواهد شد. اما کدها و اصل نرم افزار و ماژول های مربوطه تحت مالکیت شرکت آیدیانت بوده و تحویل اطلاعات تنها شامل اطلاعات دیتابیس مشتری خواهد بود.

مشتریان برای استفاده از خدمات غیر رایگان (به جز موارد خاص نیازمند انعقاد قرارداد)، می بایست نسبت به تسویه حساب کامل اقدام نمایند. در غیر اینصورت امکان استفاده از خدمات وجود نخواهد داشت.

شرکت موظف است تا خدمات درخواستی مشتری را از ۱ الی ۴۸ ساعت به وی تحویل دهد. زمان تحویل خدمات نیازمند سفارشی سازی، پس از بررسی شرکت به مشتری اطلاع داده خواهد شد.

تصمیم گیری برای پذیرش یا عدم پذیرش درخواست پروژه های سفارشی بر عهده شرکت می باشد و شرکت تعهدی در قبال پذیرش ندارد.

تغییر هزینه کلیه خدمات، سرویس ها و محصولات، جزو اختیارات شرکت می باشد و شرکت مسئولیتی در قبال اطلاع رسانی کاهش یا افزایش هزینه ها ندارد.

در صورت کاهش قیمت خدمات یا محصولات، شرکت ما به التفاوت قیمت را به مشتریانی که قبلا ثبت سفارش انجام داده اند، پرداخت نمی نماید.

شرکت برای قرار دادن لینک، متن کوتاه و یا یک لوگوی کوچک به عنوان مجری وب سایت، در فوتر سایت های ایجاد شده اختیار دارد. با این وجود، حذف این لوگو یا لینک، با پرداخت هزینه ای توافقی امکان پذیر می باشد. حذف این مورد بدون هماهنگی و عدم پرداخت هزینه، موجب قطع خدمات پشتیبانی از وب سایت بدون اطلاع قبلی یا اخطار خواهد شد.

شرکت می تواند وب سایت های ایجاد شده برای مشتریان را به عنوان نمونه کار و رزومه خود در وب سایت شرکت، کاتالوگ، بروشور و سایر مستندات خود معرفی نماید.

میزبانی وب (هاستینگ)

تاریخ انقضای خدمات هاست ارائه شده به مشتری، در بازه زمانی ۱ تا ۳۰ روز قبل از انقضا، از طریق پیامک یا ایمیل به مشتری یادآوری خواهد شد. با این وجود، مشتری باید با استفاده از سامانه پشتیبانی و ارسال تیکت، به صورت دروه ای، وضعیت انقضای میزبانی وب خود را بررسی نماید. مسئولیت عدم بررسی این موضوع توسط مشتری، عدم رسیدن ایمیل یا پیامک به دست وی یا عدم مشاهده ایمیل یا پیامک، بر عهده شرکت نخواهد بود.

مشتری می بایست قبل از انقضای تاریخ خدمات میزبانی وب، نسبت به تمدید آن اقدام نماید. در غیر اینصورت، دسترسی به وب سایت مسدود می گردد و در صورت عدم تمدید در یک مهلت ۱۰ روزه، اطلاعات وب سایت مشتری از روی سرور حذف می گردد. حذف وب سایت های دارای IP اختصاصی، موجب از بین رفتن اعتبار باقی مانده IP نیز خواهد شد. مسئولیت این موارد بر عهده مشتری است. همچنین شرکت متعهد به نگه داری نسخه پشتیبان از وب سایت های تمدید نشده و حذف شده از سرور نمی باشد.

مشتری تنها قادر به استفاده از سرویس میزبانی وب شرکت جهت میزبانی سامانه فروشگاهی خود می باشد و آپلود فایل و نصب سیستم های دیگر بر روی هاست امکانپذیر نمی باشد و تنها امکانات پنل مدیریت سامانه فروشگاهی در این موارد در اختیار مشتری قرار دارد.

مشتری می تواند عملیاتی از قبیل مدیریت ایمیل، مدیریت فایل و … را تنها از طریق سامانه فروشگاهی انجام دهد. امکاناتی نظیر مدیریت فایل های روی سرور، کنترل پنل اصلی هاست و امکانات ftp در اختیار مشتری قرار نمی گیرد. با این وجود، در شرایط خاص و موارد ضروری که مشتری برای اجرای فرایند مورد نظر، ناگزیر از آپلود فایل باشد، می تواند درخواست آپلود فایل بر روی بخشی غیر قابل دسترس از سرور را ارائه نماید. تنها زمانی این درخواست مورد موافقت قرار می گیرد که دلایل منطقی و مستدل از جانب مشتری برای این کار ارائه شده و فایل مورد نظر، از نوع غیر اجرایی و بی اثر باشد. بدین معنی که در سمت سرور نیازی به اجرا نداشته باشد و تاثیری بر اجرای سیستم نگذارد. فایل های zip، txt و HTML از این دسته هستند.

در مورد بازگردانی نسخه پشتیبان قوانین به شرح زیر می باشند:

۱- شرکت متعهد به بازگردانی نسخه پشتیبان به تشخیص مشتری نمی باشد. در صورت بروز مشکلات فنی، تلاش شرکت، یافتن بهترین راه حل، رفع مشکل و کاهش خسارات خواهد بود.
۲- نیاز به بازگردانی نسخه پشتیبان به دلیل اشتباهات غیر عمدی و مشکلات ایجاد شده از طرف مشتری، با پرداخت هزینه امکانپذیر خواهد بود.

در صورت درخواست مشتری مبنی بر نصب و یا انتقال سامانه فروشگاهی بر روی سروری به جز سرور آیدیانت، باید هزینه ای توافقی به شرکت پرداخت گردد. با این وجود، شرکت در رد یا پذیرش درخواست انتقال مختار می باشد.

شرکت آیدیانت، برپایی و برقراری سرویس میزبانی وب را تا ۹۹٫۹ درصد (در یک دوره یک ساله از شروع دریافت سرویس) تضمین می نماید. در صورت قطعی بیش از این مقدار، مشتری می تواند تا یک ماه قبل از پایان زمان سرویس، با ارائه درخواست کتبی و ارائه مستندات مستدل در مورد مجموع زمان قطعی، نسبت به دریافت ۱ ماه سرویس رایگان به ازای هر ۰٫۵ درصد قطعی اقدام نماید.

قوانین شرکت آیدیانت در زمینه میزبانی وب، تابع قوانین مرسوم برای سرویس های میزبانی اشتراکی می باشد و شرکت تعهدی در زمینه جبران خسارت مادی، معنوی و یا فرصت های از دست رفته بر اثر قطعی سرور ندارد.

مسدود شدن دامنه وب سایت مشتری توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، منجر به تعلیق خودکار سرویس مشتری خواهد شد. مشتری موظف است در یک فرصت یک ماهه نسبت به رفع انسداد  وب سایت خود اقدام نماید و امکان تغییر دامنه وجود نخواهد داشت. در صورت رفع نشدن مشکل پس از این مهلت، وب سایت از روی سرور آیدیانت حذف خواهد شد.

موارد فنی:

مشتریان به شرکت وکالت می دهند تا در صورت نیاز، اقدام به تغییرات فنی بر روی سرور شرکت و ارتقای خدمات نماید.

ایجاد تغییرات فنی در سرویس ها و خدمات، در حوزه اختیارات شرکت می باشد و مشتریان می بایست با این تغییرات سازگار شوند. شرکت نیز موظف است به مشتریانی که تحت تاثیر تغییرات قرار می گیرند، در بازه زمانی یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات، از طریق راه های ارتباطی اطلاع رسانی نماید.

در برخی مواقع، شرکت به دلیل رخداد شرایط اضطراری و پیش بینی نشده و یا فوریت های فنی، مجبور به اعمال تغییرات می شود و امکان اطلاع رسانی به مشتریان را ندارد. در این موارد، مسئولیتی در زمینه اطلاع رسانی متوجه شرکت نخواهد بود.

حفظ امنیت اطلاعات

شرکت در حوزه مسئولیت خود، موظف است با به کارگیری تدابیر امنیتی، از داده ها و سرویس های مشتریان حفظ و حراست نماید. اما حفظ امنیت مواردی که در حوزه مسئولیت مشتری است (مانند حفظ امنیت حساب)، بر عهده مشتری است و شرکت مسئولیتی در قبال این موارد ندارد.

حفظ امنیت و محرمانگی اطلاعات مشتریان، بر عهده شرکت می باشد و تحت هیچ شرایطی، اطلاعات مشتریان در اختیار شخص ثالث قرار نخواهد گرفت. تنها مورد الزام آور در این زمینه، موارد قانونی یا درخواست مراجع ذی صلاح قانونی می باشد.

از دسترس خارج شدن موقت یا دائمی سرویس و یا از دست رفتن داده در اثر شرایط اضطراری خارج از کنترل شرکت، مسئولیتی را متوجه شرکت نخواهد کرد. این شرایط اضطراری عبارتند از: حوادث غیر مترقبه، بلایای طبیعی، جنگ، تحریم، حملات سایبری، قطعی زیر ساخت های مخابراتی.

قوانین انتشار محتوا

انتشار مطالب توسط مشتریان، که با قوانین اجرایی در تضاد باشند و یا مطالبی که به تخلف از قوانین کمک کند، ممنوع می باشد. عدم رعایت این موارد، قطع سرویس بدون اخطار قبلی را در پی خواهد داشت و حتی در صورت لزوم، مشخصات مشتری خاطی در اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است که مسئولیت محتوای انتشار یافته به طور کامل بر عهده مشتری می باشد. مطالب غیر مجاز عبارتند از:
۱- مطالب دارای مصادیق محتوای مجرمانه جمهوری اسلامی ایران (اطلاع از فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، بر عهده مشتری است.)
۲- فروش، نمایش و تبلیغ هریک از کالاها یا خدمات زیر:
الف. مغایر با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران
ب‌. محصولات نیازمند اخذ مجوز از جمله محصولات پزشکی، خوراکی، فرهنگی، فیلم و سریال، نرم افزار و بازی های رایانه ای، تجهیزات خاص الکترونیکی و مخابراتی و سایر محصولات، بدون داشتن مجوز
۳- سرپیچی از قوانین عمومی، قانون جرائم رایانه ای و تجارت الکترونیک ایران
۴- استفاده از نرم افزار، محتوا و انتشار مطالب ناقض حقوق کپی رایت داخلی و بین المللی
۵- نمایش و استفاده از لوگو و علایم تجاری ثبت شده سایر شرکت های داخلی و بین المللی، بدون اخذ مجوز
۶- انتشار مطالب مرتبط با مسائل جنسی
۷- کلاه برداری اینترنتی و فریب بازدیدکنندگان

جبران خسارت های مادی و معنوی وارد شده به شرکت آیدیانت در پاسخ به مراجع قانونی، به عهده مشتری خاطی
خواهد بود.

موارد ممنوع

در صورت مشاهده انجام هریک از موارد زیر در وب سایت مشتریان، سرویس ارائه شده بدون اخطار مسدود می گردد:

عدم پایبندی به قوانین جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران (اطلاع کامل از این قوانین بر عهده مشتری است.)

استفاده از فایل های اجرایی با پسوندهای exe، bat، com و پسوندهای مشابه و کدهای و سورس های مخرب و مخاطره آمیز برای سرور

ارسال ایمیل به صورت اسپم (مشتری بایستی قوانین مربوط به اسپم در ارائه دهندگان سرویس های ایمیل مانند گوگل را مطالعه نماید.)

تلاش برای هک، نفوذ و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات سرور، اطلاعات سایر مشتریان و کدهای سیستم

انجام فعالیت های اختلال ساز در سرویس سایر مشتریان

تبلیغات به صورت پاپ آپ در وب سایت های افزایش رتبه الکسا

قوانین استفاده از نسخه آزمایشی یک ماهه

بسته به تشخیص شرکت، تعلیق و یا توقف ارائه خدمات تحت نسخه آزمایشی و قبل از پرداخت هزینه هاست یک ساله توسط مشتری جهت تبدیل نسخه آزمایشی به دائم یا ماهیانه(پرداخت در صورت عدم تحقق شرایط رایگان)، توسط شرکت امکانپذیر است. در این حالت، مشتری نمی تواند ادعایی نسبت به اطلاعات از دست رفته خود داشته باشد.

مواردی که منجر به مسدود شدن حساب کاربری و فروشگاه ایجاد شده، بدون اطلاع قبلی می شوند، عبارتند از:

۱- تکمیل فرم درخواست پلن پایه رایگان با اطلاعات نادرست
۲- عدم انتخاب نام کاربری معنادار و مناسب با شئونات اخلاقی و عرفی جامعه در هنگام درخواست فرم پلن پایه رایگان.

اطلاعات و محتوای نسخه آزمایشی نیز، از تمامی قوانین و مقررات بیان شده در بندهای قبل پیروی می کند. در صورت عدم پایبندی به این قوانین و مقررات، پس از تشخیص، بلافاصله دسترسی مشتری به سامانه مسدود شده و اطلاعات شخص خاطی در اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت.

 

مشتریان موظف به بررسی دوره ای این توافق نامه می باشند تا تغییرات احتمالی در بندهای آن، که در حوزه اختیارات شرکت می باشد را مشاهده نمایند. در صورت عدم موافقت مشتری با مفاد این توافق نامه، می بایست همکاری با شرکت قطع گردد. در این صورت، مبالغ پرداختی به وی بازگردانده نخواهد شد.