راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو: معرفی ویژگی ها و امکانات

طراحی سایت طلا و جواهر
طراحی سایت طلا و جواهر: بررسی مراحل راه اندازی
آوریل 28, 2020
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی: امکانات و روش های جذب مشتری
آوریل 29, 2020
همه را نشان بده
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

شاید تصور کنید لوازم یدکی را تنها باید به صورت حضوری خرید کرد و به خرید های اینترنتی نمی توان اعتماد کرد. اما اگر خرید لوازم یدکی برای شما به صرفه باشد و فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی اصالت لوازم را تضمین کند. باز هم حاضر به خرید حضوری آن هستید؟ برخی از قطعات یدکی نایاب اند و خرید آن ها به صورت حضوری برای مشتریان دشوار است. یک مشتری برای خرید قطعه ی مورد نظر خود ممکن است تمام شهر را جستجو کند و نتواند آن را بیابد. اما ممکن است قطعه ی مورد نظر او در شهری دیگری وجود داشته باشد. به همین دلیل با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو ، مشتریان می توانند به راحتی قطعات مورد نظر خود از شهر های مختلف خرید کنند.

در این مقاله به طور کامل سعی کرده ایم تا هر چیزی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو خود لازم دارید را با شما در میان بگذاریم. به راحتی می توانید قطعات خودرو را در اینترنت به فروش برسانید. شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که طراحی سایت لوازم یدکی چگونه صورت می گیرد؟ در ادامه به آن می پردازیم.

طراحی سایت لوازم یدکی خودرو

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو ، در ابتدا نیازمند یک وب سایت هستید. طراحی سایت لوازم یدکی کار دشواری نیست. قطعا شما که تولید کننده ی قطعات لوازم یدکی هستید و یا به صورت خرده فروشی کار می کنید، دانش طراحی سایت لوازم یدکی را ندارید. البته نیازی به این کار هم نیست. زیرا بسیاری افراد تصور می کنند برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید دانش و تخصص خاصی داشته باشند اما این طور نیست. شما برای طراحی سایت لوازم یدکی خودرو کافی است یک سامانه ی فروشگاهی مناسب انتخاب کنید و پس از آن فروشگاه خود را راه اندازی کنید. البته برای این کار به چند موضوع باید توجه کنید:

امکانات فروشگاه: یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو نیازمندی های متعددی دارد و با توجه به این نیاز ها باید امکانات گوناگونی داشته باشد. در آخر این مقاله تمامی امکانات ضروری برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو ذکر شده است. این امکانات مختص یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو هستند.

هزینه ی فروشگاه های اینترنتی: بسیاری از سامانه های فروشگاه اینترنتی هزینه ای را بابت راه اندازی فروشگاه اینترنتی از شما دریافت نمی کنند اما متاسفانه امکانات لازم و پیشرفته ای را در اختیار شما قرار نمی دهند. به علاوه توسعه پذیری پایینی دارند و نمی توان از آن ها در طولانی مدت استفاده کرد. اما برخی از فروشگاه های اینترنتی علاوه بر رایگان بودن، امکانات قابل قبولی برای آغاز راه در اختیار مشتریان قرار می دهند. علاوه بر این می توانند هر امکانی که شما نیاز داشته باشید را فراهم کنند و به فروشگاه اینترنتی شما اضافه کنند. به عنوان مثال امکانات پیشرفته سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت می تواند تمامی امکانات لازم کسب و کار ها را علاوه بر امکانات پایه ی فروشگاهی به مشتریان ارائه کند.

پشتیبانی فروشگاه اینترنتی: برای استفاده از سامانه های فروشگاه اینترنتی: باید به موضوع پشتیبانی آن توجه داشت. پشتیبانی برخی از فروشگاه ساز ها به صورت رایگان صورت می گیرد. اما برای بهره مند شدن از پشتیبانی برخی از فروشگاه های اینترنتی باید مبلغی را به صورت ماهیانه یا سالیانه پرداخت کرد. اکنون که با یک فروشگاه اینترنتی و نکات لازم برای راه اندازی آن آشنا شدید، به بررسی مشخصات و امکانات یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو می پردازیم.

مشخصات فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

در اینجا به بررسی مشخصات صفحات فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی می پردازیم. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید ابتدا به صفحات و محصولات خود توجه کنید.

صفحات فروشگاه:

صفحات یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید ویژگی های خاصی داشته باشند. در صفحات یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو وجود عکس از لوازم، توضیحات جامع در مورد آن ها، قیمت لوازم، گارانتی لوازم و کشور سازنده ی لوازم اهمیت دارند. زمانی که یک مشتری وارد یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی می شود، در ابتدا باید بتواند ماشین خود را پیدا کند. ممکن است شما تنها تعدادی از ماشین ها را در فروشگاه خود پوشش دهید مانند محصولات ایران خودرو یا سایپا و یا تنها بر روی لوازم یدکی ماشین های خارجی کار کنید. به هر حال، مشتریان باید بتوانند به راحتی وارد بخش مورد نظر خود بشوند و یا در صورتی که ماشین آن ها در حوزه ی فعالیت شما نیست بتوانند به فروشندگان دیگری مراجعه کنند.

در برخی مواقع مشتریان از یک فروشگاه اینترنتی فورا خارج می شوند و به دنبال فروشگاه دیگری می گردند. اما چرا؟ زیرا به احتمال زیاد نتوانستند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و یا بخاطر درهم بودن صفحات فروشگاه سردرگم شده اند. شاید هم یکی از محصولات را انتخاب کردند اما به دلیل روند پیچیده ی خرید منصرف شدند. در برخی از فروشگاه های اینترنتی ممکن است با اتمام یک کالا، دکمه ی خرید به مشتریان نمایش داده نشود که البته این منطقی است. اما این فروشگاه ها هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با تهیه ی دوباره ی کالا ها هم به مشتریان نمی دهند. برخی از موارد که شاید کم اهمیت به نظر برسند می تواند تاثیر بسیاری بر مشتریان داشته باشد. به همین دلیل برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خود باید به این نکات توجه داشته باشید.

دریافت مشاوره ی تخصصی و اطلاعات دفیق در مورد قطعات:

مشتریان برای خرید قطعات لوازم یدکی باید اطلاعات کافی از قطعات و ماشین ها داشته باشند. برخی از مشتریان تخصصی در زمینه ی ماشین و قطعات آن ندارند و تنها به دنبال یک قطعه خاص برای ماشین خود هستند. این افراد به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی ممکن است یک قطعه ی اشتباهی را انتخاب کنند. به همین دادن اطلاعات دقیق در مورد هر قطعه کمک بسیاری به این گونه مشتریان خواهد کرد. به هنگام خرید، مشتریان ممکن است در رابطه با قطعات مورد نظر خود نیاز به مشاوره ی تخصصی داشته باشند. در یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو به دلیل عدم دسترسی به مشاوران، می توانید مشاوره ی تخصصی برای مشتریان فراهم آورید و آن ها را در خریدشان راهنمایی کنید.

طراحی سایت لوازم یدکی

قیمت لوازم یدکی خودرو:

یکی از موضوعاتی که در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو اهمیت بسیاری دارد، قیمت قطعات است. مشتریان آنلاین به دنبال خرید محصولاتی با بهترین قیمت هستند. قیمت بسیاری از لوازم یدکی خودرو به دلیل نوسانات ارز دائما در حال تغییر است. بسیاری از مغازه های لوازم یدکی خودرو قیمت های متفاوتی به مشتریان اعلام می کنند. این موضوع باعث می شود که آن ها نتوانند به خوبی تصمیم بگیرند. یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو می تواند این مشکلات را حل کند. با داشتن امکانات لازم در این زمینه می توانید قیمت روز لوازم یدکی خودرو و آخرین تغییرات آن را به مشتریان اعلام کنید. با این کار مشتریان اعتماد بیشتری به فروشگاه شما خواند کرد.

برخی از مشخصات مهم دیگر

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید دو موضوع دیگر را رعایت کرد:

  • اصل بودن قطعات: نمونه های بی کیفیت و دست دوم قطعات یدکی خودرو در بازار به فور یافت می شود و مشتریان با خرید از یک فروشگاه اینترنتی نمی توانند این موضوع را تشخیص دهند. یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید با ارائه ی مدارک لازم و اثبات اصل بودن قطعات باعث اطمینان مشتریان شود.
  • گارانتی لوازم یدکی: تمامی قطعات خودرو باید گارانتی داشته باشند و شرایط گارانتی آن ها باید در فروشگاه اینترنتی شما ذکر شود. عدم وجود گارانتی باعث بی اعتمادی مشتریان می شود.
  • شرایط بازگشت کالا ها: برای بازگشت قطعات خودرو می توانید شرایط معینی ذکر کنید و به صورت کامل آن را در فروشگاه اینترنتی خود توضیح دهید.

سئوی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

اگر به اکثر فروشگاه های اینترنتی توجه کنید خواهید دید بخشی را برای وبلاگ در نظر گرفته اند. در این بخش مطالب گوناگونی را اغلب با موضوع محصولاتی که در فروشگاه می فروشند، به مشتریان ارائه می کنند. بخش وبلاگ برای فروشگاه ها در حکم تبلیغ برای آن ها است. مشتریان وقت زیادی را صرف خرید کالا نمی کنند و اکثرا به دنبال یک محصول هستند و می خواهند سریع آن را خریداری کنند و از فروشگاه خارج شوند. اما در مورد مقالات این موضوع فرق می کند. اگر مطالبی که برای فروشگاه اینترنتی خود فراهم می کنید، برای مشتریان جالب باشد مسلما زمان بیشتری به مطالعه می پردازند و حتی ممکن است به صفحات دیگر هم سر بزنند و از محصولاتتان بازدید کنند. به عنوان مثال در بخش وبلاگ یا مقالات می توانید به معرفی قطعات ماشین بپردازید. با این کار کسانی که قصد خرید محصولات را دارند، به طور کامل در مورد قطعات مورد نظر خود اطلاعات کسب می کنند. به هر حال در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو می توانید این موضوع را در نظر بگیرید زیرا در دراز مدت می تواند باعث جذب مشتریان شود. علاوه بر این مقالات از ریسپانسیو بودن فروشگاه خود نیز مطمئن شوید. زمانی که یک فروشگاه هم از طریق کامپیوتر و هم از طریق گوشی های همراه قابل دسترس باشد، مشتریان بیشتری تمایل پیدا می کنند تا از شما خرید کنند. زیرا دیگر لازم نیست حتما از طریق کامپیوتر وارد فروشگاه شما شوند.

امکانات فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو ، وجود برخی امکانات ضروری است:

  • امکان جستجوی محصولات به صورت پیشرفته: در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی مشتریان باید بتوانند لوازم و قطعات مورد نظر خود را براساس معیار هایی چون برند و مدل ماشین، قیمت، کشور سازنده، نوع قطعات انتخاب کنند.
  • امکان تماس برای استعلام قیمت قطعات یدکی خودرو
  • ارائه ی قیمت تکی و عمده قطعات
  • امکان ثبت تراکنش خودکار به هنگام پرداخت از درگاه های بانکی
  • امکان تعریف محل تحویل هر کالا برای روش هایی که درب منزل انجام نمی شود: بسیاری از لوازم یدکی سنگین هستند و نیازمند روش های خاص برای ارسال و محلی مناسب برای تحویل آن ها هستند. با این ویژگی می توانید مکان هایی که لوازم یدکی خودرو در آن تحویل داده می شود را قید کنید.
  • امکان تغییر قیمت قطعات به صورت درصدی: قیمت قطعات یدکی خودرو با توجه به نرخ ارز دارای نوسانات بسیاری است، به همین دلیل با امکان تغییر قیمت قطعات به صورت درصدی به راحتی می توانید قیمت آن ها را تغییر دهید.
  • امکان کاهش یا افزایش قیمت کالاهای یک فاکتور به قیمت خرید و یا قیمت فروش که قبلا در فروشگاه خود تعریف کرده اید.
  • امکان صدور فاکتور رسمی و عادی: در برخی از خرید ها ممکن است یک فرد قطعات مورئ نیاز خودروی خود را خریداری کند. اما در برخی مواقع ممکن است این خرید ها برای سازمان و شرکت های مختلف صورت بگیرد به همین دلیل مشتریان نیازمند فاکتور های رسمی هستند. در فاکتور هایی رسمی که در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو صادر می شود، درصد مالیات ارزش افزوده، تخفیف های ارائه شده و اطلاعات کامل دیگری وجود دارد.
  • امکان تفکیک محصولات و نمایش قیمت های مختلف برای مدل های مختلف از محصولات: با وجود این امکان موجودی و عدم موجودی قطعات را در فروشگاه مشخص می کنید و می توانید تعداد موجود از هر محصول را ارائه کنید.
  • ارائه ی انواع تخفیفی ها برای مشتریان مانند تخفیف بر روی هزینه ی ارسال و یا ارائه ی تخفیف با توجه به سابقه ی مشتری
  • وجود صفحه ی حراجی و امکان جستجوی محصولات تخفیف دار
  • امکان ورود انبوه محصولات به فاکتور: در فاکتور هایی که ثبت می شود ممکن است مشتریان مایل باشند تغییراتی در فاکتور های خود و قطعات سفارشی بدهند. با این امکان در فروشگاه اینترنتی می توانند قطعات مختلفی را به فاکتور خود اضافه یا حذف کنند.
  • امکان شخصی سازی فاکتور ها در سه نسخه: بسیاری از مشتریان فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو مایل به دریافت فاکتور به همراه قطعه ی سفارشی خود هستند. با این ویژگی در فروشگاه اینترنتی خود می توانید سه فاکتور چاپ کنید. یکی از این فاکتور ها برای مشتریان صادر می شود که می توانید آن را همراه بسته ی مشتریان به آن ها تحویل دهید.
  • امکان ثبت سفارش به منظور دریافت پیش فاکتور
  • امکان ثبت فاکتور به صورت دستی برای فروش حضوری قطعات
  • امکان تعریف انواع روش های ارسال و محاسبه ی هزینه ی هر کدام از آن ها با توجه به وزن، مسافت، بیمه
  • امکان ارائه ی تخفیف بر روی هزینه ی ارسال با توجه به مبلغ قطعات خریداری شده
  • امکان رهگیری از وضعیت قطعات خریداری شده
  • امکان ثبت فیش پرداخت
  • امکان تعریف طرف حساب و دسترسی به ریز فعالیت هر کدام از آن ها

امکانات پیشرفته ی دیگر

وجود این امکانات برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو ضروری نیستند اما می توانید در صورت تمایل به فروشگاه خود اضافه کنید:

  • دریافت قیمت قطعات با توجه به قیمت های ارائه شده توسط رقبا
  • امکان ذخیره ی سبد کالا به صورت نامحدود
  • امکان ارائه ی قیمت با توجه به هزینه ی عمده ی قطعات
  • نمایش سود هر فاکتور
  • امکان خرید قطعات ناموجود
  • امکان واریز مبلغی برای پیش خرید کالاهای ناموجود
  • امکان تعریف مدت زمانی که برای تهیه ی قطعات ناموجود لازم است.
  • امکان ثبت چک برای فاکتور ها: در صورتی که قصد دریافت چک از مشتریان را دارید می توانید از این امکان استفاده کنید.
  • امکان تعیین زمان سررسید برای فاکتور های مختلف
  • امکان جستجو براساس تامین کننده های لوازم و قطعات: بسیاری از لوازم یدکی خودرو وارداتی هستند و تامین کنندگان متقاوتی دارند. در یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو می توانید تامین کنندگان خود را تعریف کنید و هر زمان که بخواهید به اطلاعات هر کدام به راحتی دسترسی داشته باشید.
  • امکان ارجاع برخی از محصولات و عدم ارجاع برخی دیگر: برخی از لوازم یدکی خودرو ممکن است به هر دلیلی در حین ارسال آسیب ببیند، به همین دلیل شما می توانید امکان بازگشت آن ها را برای مشتریان فراهم کنید.
  • امکان مشاهده ی سابقه ی خرید مشتریان: تعداد سفارشاتی که داده اند، سود حاصل از این سفارشات و یا تخفیف هایی که به آن ها تعلق گرفته است.
  • امکان مشاهده ی میزان هزینه ها و میزان درآمد
  • امکان مشاهده ی سود حاصل از هر فاکتور
  • امکان دسترسی به سوابق خرید و فروش یک قطعه
  • امکان دریافت سفارشات در قالب فایل اکسل
  • امکان ایجاد پیامک و ارسال به شماره های مختلف
  • امکان دریافت گزارش از فاکتور های رسمی

هزینه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو در حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *