چنانچه در بخش قبل گفتیم، نرم افزار فروشگاهی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس باید جوابگوی نیازهای یک فروشگاه اینترنتی لباس باشد.
اما یک فروشگاه اینترنتی لباس به چه امکاناتی نیاز دارد تا بتواند فعالیت خود را بدون کاستی آغاز نماید؟
هر فروشگاه اینترنتی، برای شروع فعالیت، نیازمند امکانات پایه ای است که به طور معمول هر پلتفرم فروشگاه اینترنتی دارای این امکانات می باشد. برای آشنایی با این امکانات اصلی، امکانات پایه فروشگاه ساز آیدیانت را مطالعه نمایید.
اما این امکانات پایه برای فروشگاه های اینترنتی که می خواهند به صورت جدی و حرفه ای کار خود را ادامه دهند، کافی نیست. هر فروشگاه اینترنتی با توجه به حوزه فعالیت و نوع محصولات، برای بهبود فرایندهای مدیریتی فروشگاه و جلب رضایت مشتریان خود، باید امکانات بیشتری را به فروشگاه خود اضافه نماید.
برای یک فروشگاه اینترنتی لباس، این امکانات پیشرفته را می توان در دو دسته جای داد:
امکانات پیشرفته ضروری
امکان ساخت صفحه کالاهای تخفیف دار و ویژه
امکان رهگیری وضعیت سفارش در هر مرحله از خرید
فراهم بودن امکان جستجوی پیشرفته و براساس پارامترهای مختلف برای مشتریان
امکان افزودن روش های ارسال مختلف به فروشگاه به همراه محاسبه و اعلام قیمت ارسال به مشتریان
امکان ارائه تخفیف های متنوع از جمله تخفیف در هزینه ارسال براساس مبالغ فاکتور
امکان ایجاد فاکتورهای فروش دستی در سامانه فروشگاه، برای خریدهای حضوری یا تلفنی: در صورتی که در کنار فروشگاه اینترنتی لباس خود، به فروش حضوری نیز می پردازید، این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید فاکتورهای فروش حضوری را نیز در فروشگاه اینترنتی ثبت نمایید.
امکان نمایش سود فروش در فاکتور
امکان نمایش زمان موجود شدن هر لباس به مشتریان با توجه به زمان تحویل محموله
ثبت خودکار هر تراکنش پس از پرداخت وجه از طریق درگاه پرداخت بانکی
امکان ثبت اسناد مالی طرف حساب ها و وضعیت بدهکاری، بستانکاری، تراکنش ها و …
امکان دریافت و مشاهده اطلاعات سود و زیان فعالیت فروشگاه و درآمدها و هزینه ها
امکانات پیشرفته دلخواه
پیش خرید لباس های ناموجود توسط مشتریان
امکان دریافت پیامک اطلاع رسانی در مورد وضعیت هر فاکتور: در مراحل تایید خرید و انبارداری، لازم است تا در صورت نیاز از وضعیت فاکتور اطلاع حاصل گردد.
امکان ساخت خودکار لیست هایی از مشتریان به همراه شماه تلفن همراه و ایمیل براساس پارامترهای مختلف مانند دسته لباس هایی که خریداری کرده اند، بازه زمانی خرید، مکان جغرافیایی خرید و …
امکان تعریف مشتریان وفادار و استخراج فاکتورهای ارزشمند: ممکن است بخواهید برای آن دسته از مشتریانی که به صورت مداوم از فروشگاه شما لباس خریداری می کنند، تخفیفات ویژه قائل شوید و یا فاکتورهای خریدی که سود خوبی به شما رسانده اند را متمایز سازید.
امکان افزایش یا کاهش قیمت لباس های یک فاکتور به صورت درصدی
امکان استخراج و مشاهده اطلاعات لباس های ناموجودی که مشتریان درخواست کرده اند به همراه تعداد آنها: این امکان به شما کمک می کند تا نسبت به تهیه این لباس ها و اعلام زمان انتظار به مشتریان اقدام نمایید.
امکان دریافت گزارش هایی از سود، مقدار فروش، روش های ارسال و حجم سفارشات براساس مناطق جغرافیایی
امکان مشاهده سوابق خرید و فروش هر لباس به صورت جداگانه
برای طراحی سایت پوشاک و لباس دارای امکانات پایه و ماژول های پیشرفته بالا، باید مبلغی بین ۵ الی ۷ میلیون تومان بپردازید.
البته به طور کلی هزینه هایی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس باید در نظر بگیرید، به این مورد ختم نمی شود و موارد زیر را نیز شامل می گردد:
- تامین محصولات فروشگاه
- هزینه سفارش طراحی سایت پوشاک و خرید نرم افزار فروشگاه اینترنتی (در صورتی که از فروشگاه ساز غیر رایگان استفاده کنید.)
- تهیه هاست و دامنه
- تبلیغات، سئو، عکاسی از محصولات و …
هزینه هریک از این موارد، متغیر بوده و بسته به مقیاس فروشگاه اینترنتی لباس شما و اولویت های کارتان، تعیین می گردد.
1 دیدگاه
بسیار عالی