نرم افزار حضور و غیاب تحت وب و بازاریابی فروشگاه اینترنتی

دیگر امکانات سامانه مدیریت کسب و کار یکپارچه با فروشگاه اینترنتی آیدیانت

در این قسمت امکانات عمومی سامانه که در پنل های فروش، خرید، حسابداری و خزانه داری، انبارداری، مدیریت محتوا و مدیریت کل مطرح نشده است، بررسی می گردد. توصیه می شود پیش از مطالعه این امکانات پنل های مذکور را بررسی نمایید.

 

۱- نرم افزار حضور و غیاب تحت وب

این نرم افزار به صورت یک پنل درون سامانه قرار گرفته است و دارای امکانات ثبت ورود و خروج کارکنان، تنظیمات (ساعت کاری، کم کاری و اضافه کاری و حقوق)، محاسبه حقوق خودکار و نمایش سابقه حقوق هر کارمند است.

 

۲- پنل بازاریابی فروشگاه اینترنتی

این پنل شامل ماژول ثبت آدرس صفحات هر بازاریاب اینترنتی، تبلیغات کلیکی، محاسبه خودکار پورسانت بازاریاب و ثبت سند حسابداری مربوطه به طرف حساب آن بازاریاب است. (این پنل هم اکنون در حال توسعه و افزایش امکانات کاربردی دیگر است.)

بازاریابی فروشگاه اینترنتی

۳- ماژول مدیریت وظایف

این ماژول شامل تعریف وظایف برای خود یا دیگران، اولویت بندی وظایف و مشخص کردن مهلت انجام آن می باشد.

 

۴- تعریف شعب (زیرسیستم)

شما می توانید با یک سیستم یکپارچه علاوه بر سیستم اصلی، شعب و انبار های گوناگون خود را نیز به سامانه اضافه کنید. در هریک از شعب دسترسی به پنل های گوناگون برای سمت های کاری مختلف (فروش، خرید، انبارداری، حسابداری، ویرایشگر سیستم و محتوا و مدیر کل) قابل تنظیم است. همچنین برای شعب مختلف نیازی به تعریف مجدد محصولات و دسته بندی ها نبوده، این موارد میان همه ی شعب (انبارها) مشترک است. طبیعتا جز این مورد، بقیه قسمت ها و اطلاعات مانند: طرف حساب ها، حسابداری، موجودی ها، فاکتورهای فروش و خرید و… برای هر شعبه منحصر به فرد بوده و دسترسی به آن می تواند از کارمندان دیگر شعب پنهان باشد.
همچنین شما می توانید مشخص سازید که فروشگاه اینترنتی موجودی خود را از مجموع موجودی کدامیک از شعب دریافت و به مشتریان نمایش دهد.

۵- پنل پیام کوتاه

این پنل شامل امکانات ایجاد قالب پیام کوتاه (به همراه متغیرهایی که در متن پیامک استفاده شده و مقدار آنها به صورت پویا از اطلاعات فاکتور فروش خوانده می شود.)، ارسال پیامک تکی و گروهی (با بارگذاری فایل اکسل)، خبرنامه پیامکی و ایمیلی به مشتریان براساس سابقه خرید آنها (محصولات خرید شده، تاریخ خرید و پارامترهای دیگر) می باشد.

ایجاد قالب پیام کوتاه

۶- لیست کاربران و تنظیمات مرتبط

مدیر مجموعه به لیست تمامی کاربران (سیستم / فروشگاه اینترنتی) دسترسی دارد. در مواقع ضروری می تواند دسترسی برخی کاربران را مسدود سازد (قرار دادن در بلک لیست).

 

۷- ماژول درخواست مرخصی

سیستم درخواست مرخصی به همراه ماژول بررسی و تایید / رد مرخصی کارمندان در پنل مدیریت فروشگاه اینترنتی

ماژول درخواست مرخصی

۸- جستجوی محصولات

مهمترین و کاربردی ترین پنل در قسمت های متفرقه سامانه مدیریت کسب و کار یکپارچه آیدیانت پنل جستجو است. در این پنل شما به بیشتر امکانات مرتبط با محصولات دسترسی دارید. شما میتوانید با قسمتی از اسم کالا، شناسه کالا و یا فروشنده کالا به این اطلاعات و امکانات دسترسی یابید. سرچ براساس نام فروشنده این امکان را می دهد تا تمامی محصولات قابل ارائه توسط یک فروشنده را یکجا ببینید. امکانات و اطلاعات نمایش داده شده با سرچ کالاها در این قسمت به شرح زیر است:

اطلاعات:

شناسه و نام کالا، اطلاعات مختصر (این اطلاعات مثلا می تواند نکات خرید این کالا باشد)، قیمت خرید، مکان خرید، تعداد موجودی و درحال فروش و در حال خرید، قیمت فروش، تصویر اول کالا

امکانات:

۱- ویرایش محصول

کلیه اطلاعاتی که در ماژول های لیست محصولات و افزودن محصول جدید در پنل سیستم و مدیریت محتوا به آن دسترسی داشتید، در این قسمت نیز در اختیار شما قرار می گیرد. امکانات ویرایش: نام کالا،توضیحات مختصر و کامل، کلمات کلیدی (تگ)، فعال / غیر فعال کردن امکان بازگرداندن محصول، دسته بندی محصول، وزن، تصویر پیش فرض، کاتالوگ یا دیتاشیت، نوع خرید کالا، نوع گارانتی، نمایش / عدم نمایش کالا به مشتریان و …

 

۲- ورود اطلاعات جدولی

همانطور که در پنل ویرایش محتوا توضیح داده شد، می توانید برای هر کالا / گروه کالا، مجموعه ای از پارامتر های فنی را به صورت خصوصیت تعریف نمایید. به عنوان مثال مجموعه ابعادی کالا (طول، عرض، ارتفاع، عمق، طول شافت و…) به عنوان خصوصیت ابعاد تعریف گردد. حال برای یک کالا / گروه کالا، علاوه بر فعال کردن این خصوصیت می توانید مقدار برخی از پارامترها را وارد نمایید. در این صورت تنها مقادیر وارد شده در جدول اطلاعات محصول، نمایش داده خواهد شد. در این قسمت نیز دسترسی به خصوصیت های فعال برای محصول و مقادیر پارامترهای آن، وجود دارد.

 

۳- محصولات مشابه

در این قسمت محصولات مشابه این کالا تعریف می گردد. با تعریف کالاهای مشابه، هنگام مشاهده صفحه محصول توسط مشتریان، این کالاها نیز در پایین صفحه به عنوان کالاهای مشابه معرفی می گردد.

 

۴- لیست تصاویر

علاوه بر تصویر اصلی کالا، میتوانید تصاویر متعددی از زوایای مختلف یا تجهیزات جانبی کالا ثبت کرده تا به مشتریان نمایش داده شود.

 

۵- فایل های مرتبط

هر کالا ممکن است در کنار اطلاعات و توضیحات بیان شده، فایل هایی نیاز داشته باشد. مواردی مانند: دیتاشیت، کاتالوگ، دستورالعمل استفاده، گارانتی شرکت اولیه و … . این موارد در قسمت فایل ها قابل ایجاد است و در کنار دیگر فایل های کالا، به مشتریان نمایش داده می شود.

 

۶- قیمت ها

تعریف قیمت های تعدادی (پلکان قیمتی برای خرید های عمده) در این قسمت صورت می گیرد. با تعریف این قیمت ها، چه در فروشگاه اینترنتی و چه در فروش حضوری و فاکتور دستی، سیستم به صورت خودکار و متناسب با تعداد خرید شده توسط مشتری، قیمت تعدادی را لحاظ می نماید.

 

۷- روش های ارسال غیرقابل استفاده

یک کالا ممکن است بسته به محدودیت های فیزیکی (مثلا ابعاد یا شکستنی بودن) و یا به جهت صرفه اقتصادی برای فروشگاه، با برخی از روش های ارسال هماهنگ نباشد. می توان برخی از روش ها را مستثنی نمود. درصورتیکه سبد خرید مشتری شامل آن کالا باشد، به صورت خودکار روش ارسال مشخص شده از لیست روش های قابل انتخاب حذف خواهد شد.

 

۸- تعیین یا ویرایش محل کالا در انبار

با تعریف این قسمت، در تمامی قسمت های مرتبط با محل کالا مانند: فاکتور جمع آوری بسته (یکی از قسمت های پرینت و بسته بندی فاکتور فروش)، فاکتور قرارگیری (پرینت فاکتور خرید در انبار)، انبارگردانی پیوسته و… محل کالا نمایش داده خواهد شد.

 

۹- کاردکس ورود و خروج

شامل تمامی اطلاعات نوع ورود و خروج، طرف حساب مرتبط، شماره فاکتور (لینک به اطلاعات فاکتور)، تعداد ورود / خروج، موجودی حاصل شده، تاریخ و ساعت، میانگین قیمت خرید تعداد حاضر در انبار، قیمت ورود / خروج (قیمت خریداری شده یا فروخته شده). نوع این ورود و خروج می تواند شامل: موجودی اولیه سیستم (هنگام ورود اطلاعات به سامانه)، فاکتورهای خرید و فروش باشد. همچنین اطلاعاتی نظیر موجودی کنونی، جمع تعداد وارد شده و خارج شده از این کالا در انبار قابل مشاهده است.

بدین ترتیب هر اطلاعاتی، مرتبط با خرید و فروش این کالا، از ابتدا تا کنون در این قسمت به صورت تجمیعی قابل مشاهده است. کاردکس هر محصول مانند فاکتورها و سندهای حسابداری هر طرف حساب، تمامی آنچه شما در خصوص کالا نیاز دارید را به صورت یکجا نمایش می دهد.

در ویدئو زیر، پنل های کاربران و جستجو مورد بررسی قرار گرفته اند.

۹- جستجوی فاکتور

جستجوی فاکتور مشابه با جستجوی کالاست. شما می توانید بر حسب یک یا تعدادی از پارامترهای: نام مشتری (طرف حساب)، شماره فاکتور یا رهگیری سفارش، کد محصول (یکی از محصولاتی که در فاکتور قرار دارد)، نوع فاکتور (خرید یا فروش)، مشخص کردن محدوده تاریخ فاکتور، تلفن مشتری و وضعیت فاکتور (حذف / در پنل فروش / حسابداری / انبارداری / نهایی شده )، آن را جستجو نمایید. اطلاعاتی که پس از جستجو در اختیار قرار می گیرد، مشابه با اطلاعاتی است که در اتوماسیون سیستم و پنل های دیگر به شما نمایش داده می شود.

جستجو در فروشگاه اینترنتی

۱۰- اتوماسیون سیستم

اتوماسیون سیستم به دو قسمت اصلی اتوماسیون فاکتورهای خرید و فروش تقسیم می شود. توضیح روند این اتوماسیون در هریک از قسمت های فروش، حسابداری، انبارداری و خرید به صورت کامل داده شده است.