پنل فروش

پنل فروش در فروشگاه اینترنتی یکپارچه با مدیریت کسب و کار

ویژگی ها:

۱- اتصال به فروشگاه اینترنتی

با توجه به اینکه تمامی قسمت های سامانه مدیریت کسب و کار و فروشگاه اینترنتی آیدیانت، تحت وب و آنلاین است، این نرم افزار به صورت هماهنگ و یکپارچه طراحی شده است. مثلا به محض اینکه مشتری سبد خرید خود را در فروشگاه اینترنتی تکمیل و تایید کند، سفارش وی در پنل فروش قابل مشاهده خواهد بود. در نتیجه نیاز به هیچ گونه همگام سازی، برای هماهنگی قسمت ها نبوده و احتمال مغایرت در فاکتورها به صفر خواهد رسید .

 

۲- ثبت فاکتورهای غیرآنلاین

پنل فروش آیدیانت نه تنها به فروشگاه اینترنتی متصل است، امکان ثبت فاکتور دستی (فاکتورهای حضوری و غیر آنلاین) نیز وجود دارد. شما میتوانید با تنها یک سامانه، تمامی روش های فروش خود را مدیریت نمایید. امکانات ثبت فاکتور غیر آنلاین در پنل فروش درست همانند امکانات فروشگاه اینترنتی (به عنوان مثال محاسبه خودکار هزینه ارسال، تخفیفات، مالیات و…) است.

امکان فروش حضوری در فروشگاه اینترنتی

۳- اطلاعات و امکانات فاکتورها

هر فاکتور در پنل فروش شامل تمامی اطلاعات مشتری می شود. اطلاعاتی مانند:

۱- نام، ایمیل، شرکت، شماره های تلفن، آدرس (استان،شهر،محله،…)، مشخصات رسمی شرکت(در صورت انتخاب فاکتور از نوع رسمی)

۲- سابقه خرید مشتری، میزان سود حاصل از مشتری و میزان تخفیف تعلق گرفته به مشتری تاکنون

۳- سود این فاکتور

۴- روش ارسال و هزینه های ارسال و بسته بندی، تخفیف های خودکار تعلق گرفته در این فاکتور، مبالغ پرداخت شده در فاکتور

۵- تمایز ویژگی های نوع پرداخت، روش ارسال، نوع مشتری، نوع فاکتور (رسمی/عادی) با برچسب های مناسب

هر فاکتور در پنل فروش شامل امکانات زیر می گردد:

۱- امکان دانلود اکسل سفارش

۲- صدور پیش فاکتور

۳- بازگشت فاکتور به پنل مشتری در فروشگاه اینترنتی

۴- ویرایش، تایید یا حذف فاکتور (امکانات پنل ویرایش جداگانه بیان می شود)

۵- مشاهده توضیحات مشتری و پیام های مسئولین سیستم، روند طی شده روی فاکتور (کلیه عملیات های صورت گرفته در اتوماسیون)

۶- ثبت پیام مرتبط با فاکتور

۷- مشخص نمودن مهلت ارسال فاکتور: مهلت ارسال جهت تهیه لیست خریدهای ضروری و لیست هوشمند خرید بهینه، مورد کاربرد است.

۸- لیست جزئیات کالاهای فاکتور شامل: نام، شناسه، تعداد، موجودی، تعداد درحال خرید و درحال فروش، قیمت در نظر گرفته شده، تعداد ویرایش شده، درصد موجودی در شعب یا انبارهای مختلف، مشاهده قیمت های تعدادی کالا، تمایز کالا با رنگ برای قیمت های بالاتر/پایین تر از میزان تعریف شده در فروشگاه اینترنتی

۹- درخواست تایید خرید برای خرید داخل یا واردات

۱۰- مشخص نمودن وضعیت تایید/عدم تایید خرید کالاهای ناموجود توسط مسئول خرید و قیمت خرید جدید

۱۱- مشاهده سریع وضعیت موجودی اقلام فاکتور در هر انبار یا در حالت تجمیع چند انبار

مهمترین قابلیت پنل فروش در امکان مشاهده هر فاکتور با تمامی مشخصات و امکانات بالا در کنار بقیه فاکتورها و عدم نیاز به باز کردن پنجره های متعدد برای بررسی یا انجام عملیات بر روی فاکتورهاست.

امکان صدور پیش فاکتور در پنل فروش

همچنین گزینه ویرایش فاکتور در پنل فروش امکانات زیر را در اختیار شما قرار میدهد:

۱- انجام کلیه تغییرات بر روی کالاهای فاکتور در کنار مشاهده اطلاعات بیان شده در بالا

۲- ریست و بازگردانی قیمت کالاهای فاکتور به قیمت های تکی یا تعدادی تعریف شده در سیستم متناسب با تعداد مورد درخواست

۳- تغییر در روش ارسال، هزینه های مربوطه، تخفیفات اتوماتیک و دستی، اعمال تخفیف جدید به صورت مبلغ ثابت / درصدی، تخفیف بر روی هزینه ارسال یا بسته بندی، مشخصات مشتری، نوع پرداخت، نوع فاکتور (عادی/ با کد ملی/ رسمی با ارزش افزوده)، مالیات و…

تنظیمات انواع روش های ارسال، پرداخت، تخفیفات اتوماتیک، مناطق جغرافیایی در پنل ویرایش سیستم قابل دسترسی است.

لیست ارسال ها

۴- افزایش یا کاهش قیمت تمامی کالاهای فاکتور به صورت درصدی

۵- جستجو کالاها با اسم یا شناسه و افزودن آن به فاکتور، جستجو شماره یک فاکتور دیگر و افزودن کالاهای آن فاکتور، جستجو و افزودن دسته ای کالاها

 

امکانات ویژه پنل فروش

۱- سفارشات خدماتی

سفارشاتی که در آن ها به جای درخواست کالا، انجام نوعی خدمت در فروشگاه اینترنتی مد نظر است.

۲- آپلود اکسل مرسوله ها، برای ارسال خودکار پیامک/ایمیل کد رهگیری و محل دریافت بسته

ارسال پیامک رهگیری

۳- رصد مشتریان

یکی از چالش های یک فروشگاه اینترنتی افزایش میزان فروش و جذب مشتریان بیشتر، نسبت به رقباست. برای این منظور شما باید بتوانید رفتار مشتریان فعلی خود را آنالیز نمایید. چرا که حفظ مشتریان فعلی و افزایش فروش و سود حاصل از آنها بسیار راحت تر، سریعتر و پربازده تر است. با رصد مشتریان خود نه تنها می توانید با درک نیاز آنها، پیشنهاداتی اختصاصی ارائه داده و حجم بیشتری از خرید آنها را بدست آورید، بلکه می توانید نقاط ضعف خود را شناسایی و با برطرف کردن آنها، مشتریان بیشتری جذب نمایید. بدین صورت به مرور زمان درصد رضایتمندی در مشتریان شما بالاتر خواهد رفت.

ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کنند تا رفتار مشتریان را از زمان سرچ در موتور جستجوی گوگل تا خرید نهایی در فروشگاه، رصد نمایید. البته نه تنها کار کردن با این ابزارها نیاز به یک متخصص سئو و مارکتینگ دارد بلکه تمامی امکانات مورد نیاز شما را تامین نخواهد کرد. در این میان اولین و مهمترین قدم در آنالیز رفتاری مشتریان، پیاده سازی یک استراتژی شناسایی، نتیجه گیری و اقدام مناسب است.

امکاناتی که در حال حاضر در پنل فروش قرار دارد به شما کمک میکند تا مشتریانی را که پیش از این به دلیل کسری موجودی، سفارش خود را کنسل کرده و یا حتی پیش از ثبت سفارش منصرف شده اند، شناسایی نمایید. سپس به صورت تجمیعی پیشنهادات متناسب به آنها ارائه دهید.

این امکانات عبارت اند از:

۱-۳- اگر برخی از اقلام فاکتور موجود نبوده و فروشگاه نتواند آن کالا را تامین نماید، مشتری از خرید آن کالا منصرف خواهد شد. تجربه نشان میدهد بسیاری از مشتریان حتی پس از کنسل شدن آن خرید، همچنان به کالای مفروض نیاز دارند. همچنین در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی ممکن است کالاها به صورت دوره ای توسط مشتریان مصرف گردد.
در این حالت ماژول محصولات ناموجود در پنل فروش به شما کمک می نماید. با در اختیار قراردادن لیستی از کالای گفته شده، مشتریان مرتبط و اطلاعاتی نظیر تعداد مورد نظر هر مشتری و تعداد کل درخواست، می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین امکان گزینش مشتریان و ارسال ایمیل یا پیامک گروهی به آنها، میتواند قسمتی از فروش و مشتریان از دست رفته شما را بازگرداند.

۲-۳-  برخی از مشتریان در هنگام اضافه کردن کالاها به سبد خرید، با مشاهده موارد غیرموجود، از ثبت سفارش منصرف می گردند. پس با توجه به عدم ثبت فاکتور، شما از قصد مشتری برای خرید کالا مطلع نخواهید شد. چه بسا محصولی به دلیل عدم موجودی، اصلا مورد درخواست قرار نگرفته و شما نیز به جهت عدم درخواست، از خرید و تامین آن منصرف گردید. درحالیکه در صورت موجود بودن این محصول، سود زیادی میتوانست به همراه داشته باشد. ماژول محصولات حذف شده سبد خرید، در پنل فروش ، به شما کمک می کند تا لیستی از محصولات و میزان تقاضای هر مشتری برای آن و کل تقاضا را مشاهده و مرتب سازی کنید. همچنین برای برخی از مشتریان آن کالا، ایمیل یا پیامک پیشنهادات خود را ارسال نمایید. به این صورت شما میتوانید پس از موجود شدن کالا، قسمتی از مشتریان خود را بازگردانید.

محصولات حذف شده از سبد خرید

۳-۳- آمار جستجو در سایت:

ماژول جستجو در پنل فروش ، لیستی از جستجوی کالاها توسط مشتریان فروشگاه، به شما کمک میکند تا علاقه مندی اکثریت مشتریان را پیدا کنید. مثلا ممکن از نتیجه تعداد سرچ نام یک گوشی تلفن همراه در وب سایت، متوجه شوید که محصول مورد نظر بسیار پرتقاضا است، درنتیجه آن محصول را خرید و به لیست محصولات خود اضافه نمایید.

همچنین ماژول آمار جستجو در پنل فروش به شما کمک میکند تا نقاط ضعف سایت خود را پیدا نمایید. مثلا ممکن است متوجه شوید مشتریان یکی از کالاهای موجود شما را پیدا نمیکنند، چرا که نام دیگری در بین مشتریان برای جستجوی آن کالا متداول است.

۴- انتقال فاکتور به شعبه یا انبار دیگر

شما می توانید یک فاکتور فروش را جهت بررسی و ارسال، پس از انجام موارد حسابداری، به انبار یا شعبه دیگر ارسال کنید. در این صورت در زیرسیستم دیگر این فاکتور ثبت می گردد.

۵- تنظیمات نمایش موجودی در فروشگاه اینترنتی

تنظیمات نمایش/عدم نمایش/ نمایش بدون تعداد موجودی/ نمایش با تعداد حدودی موجودی/ نمایش با تعداد دقیق موجودی در فروشگاه اینترنتی به صورت کامل در اختیار مدیریت سیستم است.

 

اتوماسیون در پنل فروش

در اولین مرحله پس از ثبت نهایی فاکتور توسط مشتری در فروشگاه اینترنتی یا ثبت فاکتور حضوری توسط مدیر فروش، فاکتور در پنل فروش قرار می گیرد. در این مرحله مسئول فروش میتواند با درخواست تایید خرید در خصوص کالاهایی که موجودی آنها کمتر از تعداد مورد نیاز در فاکتور است، امکان خرید آنها، تعداد روز انتظار تا تامین کالا و قیمت جدید کالا را استعلام نماید. با این روش در درون اتوماسیون سامانه، فاکتور به مسئول خرید نیز نمایش داده شده و در پنل تایید خرید یا تایید واردات(خرید خارجی) قرار میگیرد. در صورت انجام مرحله تایید خرید، مسئول فروش، برای هماهنگی و ویرایش فاکتور با مشتری تماس خواهد گرفت.

پس از انجام کلیه فرآیندهای فروش بر روی فاکتور، مسئول فروش فاکتور را با تایید خود، از پنل فروش به پنل حسابداری انتقال می دهد. پیش از این مرحله مسئول فروش بایستی از پرداخت فاکتور مطمئن گردد. در خصوص فاکتورهای پرداخت آنلاین تراکنش اتوماتیک حسابداری بر روی فاکتور ثبت شده و با نمایش برچسب درگاه مربوطه در پنل فروش ، متمایز می گردد. همچنین در صورت انتخاب دیگر روش های پرداخت نظیر کارت به کارت ( و ثبت فیش پرداخت در فروشگاه)، حضوری، دستگاه کارت خوان، پست و … برچسب های مناسب نوع پرداخت را مشخص خواهند کرد.

اتوماسیون فروشگاه اینترنتی

با تایید فاکتور و ورود به پنل حسابداری، تعداد فروخته شده از هر کالا به صورت درحال فروش در سیستم مدیریت نمایش داده می شود. همچنین در نمایش موجودی کالا در فروشگاه اینترنتی این تعداد در حال فروش از موجودی واقعی کالا کسر شده و تعداد حاصل ملاک نمایش موجودی به مشتریان قرار می گیرد. این موضوع به این خاطر است که تعداد درخواست شده از یک کالا که فروش آن (با تایید پرداخت) قطعی شده باشد، نباید به شخص دیگر فروخته شود.