آشنایی با نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات

طراحی سایت لوازم التحریر
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر و لوازم اداری: آموزش اولیه
می 2, 2020
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی : آموزش نکات مورد نیاز
می 4, 2020
همه را نشان بده
راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات

راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات شاید در نگاه اول کمی ناآشنا باشد. زیرا خرید و فروش محصولات غذایی تازه می تواند دشواری های خود را به همراه داشته باشد. محصولات غذایی فرآوری شده که در بسته بندی قرار می گیرند، به راحتی قابل حمل هستند و اکثر آن ها را می توان در شرایط مختلفی نگه داری کرد. به همین دلیل شاید راه اندازی سوپر مارکت آنلاین نسبت به راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات مرسوم تر باشد. مغازه های میوه و سبزیجات، باید روزانه محصولات خود را از تربار خرید کنند و به مشتریان بفروشند. علاوه بر این میوه و سبزیجات نیز به سرعت خراب می شوند و نگه داری از آن ها دشوار است. اما با این حال فروشگاه های اینترنتی میوه و سبزیجات متعددی شکل گرفته اند. اما چگونه این کار ممکن است؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

چرا راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات ؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات به شما این امکان را می دهد تا از تمامی بخش های یک شهر مشتری داشته باشید. شاید نتوان میوه و سبزیجات همه ی شهر های کشور را تامین کرد و به صورت اینترنتی فروخت. اما با این حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات می توانید مشتریان خود را افزایش دهید و سود بیشتری داشته باشید. یکی از اهداف راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه وسبزیجات جلوگیری از تردد خودرو های زیاد در سطح شهر ها بوده است. میوه و سبزیجات در خانه ها مصرف زیادی دارند. به همین دلیل افراد برای خرید های روزانه ی خود مجبور اند که از خانه های خود خارج شوند. اما با راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید و سطح خدمات رسانی به مشتریان را ارتقا دهید. در آغاز کار برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات باید چندین نکته را در نظر بگیرید:

  • ارائه ی میوه و سبزیجات تازه و با کیفیت

  • محاسبه ی قیمت محصولات و ارائه ی بهترین قیمت برای مشتریان

  • شیوه و زمان ارسال میوه و سبزیجات

در ادامه هر کدام از این بخش ها را با توجه به اهمیت آن ها توضیح خواهیم داد.

کیفیت میوه و سبزیجات:

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات یکی از مسائل قابل توجه، ارائه ی محصولاتی با کیفیت است. در میوه فروشی ها مشتریان ابتدا میوه های مورد نظر خود را از سایر میوه ها جدا می کنند و با توجه میزانی که نیاز دارند، خرید می کنند. از آنجایی که مشتریان نمی توانند در خرید اینترنتی میوه و سبزیجات را بررسی کنند و به دلخواه آن ها را از یک دیگر سوا کنند، شما باید بتوانید این اطمینان را به مشتریان بدهید که میوه و سبزیجاتی که تحویل می گیرند از کیفیت مناسبی برخوردار است. اگر نتوانید کیفیت لازم را به آن ها ارائه کنید، مشتریان خود را از دست خواهید داد. مطمئنا بسیاری از مغازه ها میوه و سبزیجات را با کیفیت لازم به مشتریان ارائه می کنند اما در رابطه با یک فروشگاه اینترنتی این موضوع فرق خواهد داشت. مشتریان نمی توانند میوه و سبزیجات را انتخاب کنند و با خود ببرند. به همین دلیل این وظیفه ی شما است که بتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات

نحوه ی ارسال میوه و سبزیجات:

همان طور که به آن اشاره کردیم، فروشگاه های اینترنتی میوه و سبزیجات معمولا تنها در یک شهر فروش خواهند داشت. زیرا به دلیل ماهیت میوه و سبزیجات نمی توان آن ها را برای مدت طولانی نگه داشت. این محصولات باید فورا مصرف شوند. در این غیر این صورت به سرعت خراب می شوند و از بین می روند. به همین دلیل محدوده ی کاری شما محدود خواهد شد.

با این حال خرید اینترنتی میوه و سبزیجات به معنای انواع سفارشات از مناطق مختلف خواهد بود. برای ارسال میوه و سبزیجات به مناطق مختلف باید چند موضوع را در نظر بگیرید. یکی از موضوعاتی که باید در نظر بگیرید، شیوه ی ارسال است. همان طور که پیش از آن گفتیم میوه و سبزیجات به سرعت خراب می شوند. به همین دلیل باید سریعا به دست مشتریان برسند. البته به غیر از خرابی آن ها، نکته ای دیگری که حائز اهمیت می باشد، نیاز مشتریان است. مشتریان برای مصرف روزانه ی خود نیازمند میوه و سبزیجات هستند پس توقع دارند که این محصولات را سریعا تحویل بگیرند. برای ارسال به موقع میوه و سبزیجات می توانید از روش های گوناگونی استفاده کنید که سلامت محصولات را نیز تامین کند.

زمان سفارش در فروشگاه های اینترنتی با بقیه ی دیگر فروشگاه ها متفاوت است. زیرا میوه و سبزیجات روزانه خریداری می شوند و باید همیشه تازه باشند. به همین دلیل امکان سفارش در تمامی ساعات وجود نخواهد داشت. چه در فروش حضوری و چه در فروش اینترنتی، موجودی میوه و سبزیجات باید روزانه تمام شود در غیر این صورت محصولات با گذشت زمان خراب می شوند.

قیمت و فروش میوه و سبزیجات:

بسیاری از مغازه ها بر خلاف قیمت های اعلام شده از طرف اتحادیه ی فروشندگان میوه و سبزیجات، گران فروشی می کنند. در یک فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات هم ممکن است این اتفاق بیوفتد و باعث نارضایتی مشتریان شود. به علاوه در فروش اینترنتی میوه و سبزیجات مشتریان می توانند قیمت های مختلف را با هم بررسی کنند و در نهایت از فروشگاهی خرید کنند که بتواند قیمت مناسبی به آن ها ارائه کند.

در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی تنها می توان محصولات را با میزان محدودی تهیه کرد. یعنی امکان خرید میوه ها به صوررت تعدادی وجود ندارد. اما برخی از فروشگاه های اینترنتی هم محصولات را به صورت کیلویی در اختیار مشتریان می گذارند. قیمت میوه ها با توجه تعرفه ی اتحادیه ی فروشندگان میوه و سبزیجات مشخص می شود. در فروش اینترنتی باید امکان محاسبه ی میوه ها با توجه به وزن آن ها وجود داشته باشد.

موارد ذکر شده از جمله نیاز ها و مشکلاتی بود که هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات باید به آن توجه کنید. در ادامه به معرفی امکانات پیشرفته ی مورد نیاز این گونه فروشگاه ها می پردازیم

راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات

امکانات پیشرفته ی ضروری

بسیاری از افراد در مورد امکانات فروشگاه های اینترنتی اطلاعاتی ندارند. فروشگاه ساز ها امکانات پایه ای را همیشه در اختیار مشتریان قرار می دهند. زمانی که می خواهید یک فروشگاه ساز انتخاب کنید، شاید گمان کنید امکانات پایه برای فروشگاه اینترنتی کفایت می کند. اما در ادامه متوجه خواهید شد که اشتباه کرده اید. وجود امکانات پایه مانند ایجاد محصولات و دسته بندی آن ها در تمامی فروشگاه ها وجود دارد اما امکانات پیشرفته فروشگاه ساز ها با توجه به فعالیت هر کسب و کار متفاوت خواهد بود. در بخش زیر می توانید امکانات پیشرفته و ضروری فروشگاه اینترنتی میوه و سبزی را مشاهده کنید:

  • امکان ارائه ی قیمت عمده و تعدادی: برخی از خرید ها ممکن است برای مهمانی ها و مجالس انجام شود. برای اینکه بتوانید هزینه ی محصولات به صورت تعدادی را محاسبه کنید، نیازمند این ویژگی هستید.
  • ارائه ی تخفیف ارسال: برای اینکه مشتریان خود را راضی نگه دارید، در صورتی که جمع مبلغ آن ها زیاد بود، می توانید تخفیفی را بر روی هزینه ی ارسال آن ها لحاظ کنید.
  • تعریف روش های ارسال مختلف و محاسبه ی قیمت آن به صورت خودکار: در فروشگاه اینترنتی خود می توانید روش های مختلفی تعریف کنید. در راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات ، قیمت محصولات را می توانید با توجه به وزن آن ها به صورت پلکانی محاسبه کنید.
  • امکان کاهش و افزایش قیمت میوه و سبزیجات به صورت درصدی و یا تغییر آن ها به قیمت خرید یا فروش
  • امکان مشاهده ی سود و زیان، هزینه و درآمد حاصل از فروش میوه و سبزیجات
  • ثبت سند مالی مانند تراکنش برای طرف حساب های مختلف، این طرف حساب ها می تواند به صورت هزینه ها و یا به صورت اشخاص باشد. در فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات هم به دلیل خرید های مکرری که انجام می شود این ویزگی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از تمامی هزینه هایی که کرده اید و یا باید در آینده انجام دهید، اطلاعات دقیقی داشته باشید.
  • تعریف تعداد روز مورد نیاز برای تهیه ی میوه و و سبزیجات: با این گزینه شما می توانید تعداد روزی که برای فراهم کردن یک محصول لازم است را به مشتریان نشان دهید. از آن جایی که میوه و سبزیجات به سرعت تمام می شود و باید سریعا جایگزین شود، این ویژگی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را از تعداد روز هایی که برای تهیه ی میوه و محصولات مورد نیاز آن ها لازم است، با خبر کنید.
  • امکان ثبت تراکنش به صورت خودکار با پرداخت از درگاه بانکی
  • ارائه ی انواع تخفیف ها: در مواقع مختلف می توانید در صورتی که نتوانستید تمامی محصولات را به فروش برسانید، با ارائه ی تخفیف های مختلف از خراب شدن محصولات خود جلوگیری کنید.
  • امکان ثبت فاکتور برای فروش حضوری: برای فروش حضوری میوه ممکن است نیازمند ثبت فاکتور باشید. با این قابلیت می توانید برای فروش حضوری خود، فاکتور ها را به صورت دستی ثبت کنید. این کار به شما کمک می کند تا دیگر نیازی به یک سیستم حسابداری جداگانه نداشته باشید.
  • امکان ثبت فیش بانکی: در پرداخت هایی که از طریق درگاه های بانکی شکل نمی گیرد، مشتریان می توانند فیش های خود را در فروشگاه اینترنتی ثبت کنند و مدیر فروشگاه را از پرداخت های انجام شده مطمئن کنند و محصول خود را دریافت کنند.
  • امکان تغییر قیمت میوه و سبزیجات با گرفتن یک فایل اکسل: در این ویژگی می توانید قیمت تکی و تعدادی محصولات و موجود یا ناموجود بودن آن را مشخص کنید.

امکانات پیشرفته ی دلخواه

  • امکان مشاهده ی گزارشی از فروش مناطق مختلف: در فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات خود می توانید از میزان فروش میوه و سبزیجات در هر منطقه یا محله در شهر خود با خبر شوید. آگاهی از میزان فروش به شما کمک می کند که مناطق پر فروش خود را بشناسید و برای افزایش فروش در مناطق دیگر تصمیمات لازم را بگیرید.
  • مشاهده ی لیستی از میوه و سبزیجاتی درخواستی مشتریان برای تهیه ی دوباره: با این امکان شما می توانید محصولاتی که به سرعت تمام می شوند را شناسایی کنید و اقدام به خرید آن ها کنید.
  • در هر زمان که می دانید بار میوه وسبزیجات برای شما ارسال می شود می توانید، زمان آن را به مشتریان نمایش دهید.
  • امکان دسترسی به سوابق خرید و فروش هر محصول
  • امکان گزارشگیری از وضعیت فروش، سود و زیان، درآمد خالص و ناخالص
  • امکان مشاهده ی سابقه ی خرید هر مشتری
  • امکان دانلود فایل اکسل سفارشات مشتریان
  • امکان وارد کردن دسته ای محصولات به فاکتور های خرید
  • امکان وارد کردن کد پیگیری روش ارسال و پیامک خودکار

هزینه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه وسبزیجات در حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *