با گرایش بیشتر مردم به خرید اینترنتی، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی در تمامی عرصه ها نیز رشد بسیار زیادی کرده است. دراین مقاله تلاش شده است تا تمامی نکات لازم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های زنجیره ای را مورد بررسی قرار دهیم.
در گذشته توزیع کالاهای مورد نیاز مشتریان، تنها در مغازه های کوچک صورت می گرفت. اما با ایجاد روش های مدرن برای توزیع کالا، فروشگاه های زنجیره ای بسیاری شکل گرفتند. با وجود این فروشگاه ها، بسیاری از واسطه ها میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان از میان رفت. اما آیا امکان فروش محصولات فروشگاه های زنجیره ای به صورت آنلاین وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله وجود دارد. برخی از مدیران به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های زنجیره ای خود افتاده اند. اما چرا؟ فروشگاه های زنجیره ای کالا های متعددی را به مشتریان عرضه می کنند از قبیل مواد غذایی، پوشاک، محصولات دیجیتالی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره. بسیاری از مشتریان به خرید از فروشگاه های زنجیره ای تمایل بسیاری دارند. زیرا قیمت کالا در این گونه فروشگاه ها بسیار مناسب است و تنوع کالا ها زیاد است. مسلما زمانی که تمایل افراد به خرید از فروشگاه های زنجیره ای زیاد باشد، به همان نسبت تمایل به خرید اینترنتی هم افزایش می یابد.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های زنجیره ای ، این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا تمامی محصولات دلخواه خود را با قیمت مناسب در هر جایی که می خواهند تحویل بگیرند. بنابراین دیگر نیازی نیست وقت خود را در فروشگاه های بزرگ بگذارند. از آن جایی که تنوع محصولات فروشگاه های زنجیره ای بسیار زیاد است، پیدا کردن برخی محصولات در فروشگاه های فیزیکی می تواند دشوار باشد. به همین دلیل با وجود یک فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های زنجیره ای مشتریان می توانند چندین محصول متنوع را از بخش مختلف فروشگاه به سبد کالا اضافه کنند و به راحتی خرید کنند.