راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی: امکانات و روش های جذب مشتری

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو: معرفی ویژگی ها و امکانات
آوریل 29, 2020
راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی
آوریل 30, 2020
همه را نشان بده
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

اگر علاقه دارید در زمینه ی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت کنید و نمی دانید از کجا باید این کار را آغار کنید، به جای درستی آمده اید. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی نیازی به داشتن برند های ویژه نیست. البته درست است که ارائه ی این محصولات می تواند به گسترش فروشگاه کمک کند اما برای شروع نیازی به این کار نیست. در ابتدای راه باید از با فراهم کردن محصولاتی که مشتریان دائما به دنبال آن هستند، شروع کنید و با انتخاب یک سامانه فروشگاه اینترنتی می توانید آن ها را به نمایش بگذارید. ممکن است در کنار فروش حضوری خود قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی را داشته باشید. با این کار می توانید هم باعث رضایت بیشتر مشتریان قبلی خود شوید و هم می توانید مشتریان جدیدی به دست بیاورید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی چه مزایایی دارد؟

زمانی که لوازم آرایشی و بهداشتی را به صورت آنلاین در معرض نمایش می گذارید، توسط افراد بیشتری دیده می شوید. برخی افراد ممکن است رغبت زیادی برای خرید نداشته باشند. اما با وجود یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی، همه چیز در جلوی چشمان آن ها قرار می گیرد. بنابراین احتمال خرید آن ها بیشتر می شود و در نتیجه فروش شما هم افزایش می یابد. لوازم آرایشی در ایران مصرف بالایی دارد و روزانه خرید های بسیاری صورت می گیرد. بنابراین سرمایه گذاری در این زمینه می تواند با سود کلانی همراه باشد. لوازم آرایشی و بهداشتی به سرعت در مغازه ها تمام می شوند و مشتریان برای خرید مجبور اند مغازه های متعددی را بررسی کنند. این بررسی ها زمانبر است. به علاوه پس از جستجوی بسیاری مغازه ها، باز هم این تضمین وجود ندارد که مشتریان بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. اما با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی ، مشتریان می توانند محصولاتی که پیش از این نتوانستند در لوازم آرایشی ها پیدا کنند را بخرند. بار ها برای مشتریان پیش آمده به دلیل توضیحات ناقص فروشندگان در رابطه با یک محصول، ناچار به خرید آن شدند. به همین دلیل مشتریان از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر از فروشندگان استقبال خواهند کرد.

برخی از چالش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

فروشگاه های مختلفی در سراسر ایران محصولات آرایشی و بهداشتی متنوعی ارائه می دهند. برخی از محصولات، ایرانی هستند و برخی دیگر خارجی. فراهم کردن محصولات ایرانی مسلما کار آسانی تر خواهد بود. اما فراهم کردن محصولات خارجی برای فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند مشکلات خود را داشته باشد. تهیه ی محصولات خارجی و جایگزین کردن آن می تواند دشوار باشد، زیرا این محصولات وارداتی هستند و همیشه در دسترس نیستند. به همین دلیل فراهم کردن محصولات خارجی به زمان بیشتری نیاز دارد و این ممکن است باعث نارضایتی مشتریان شود. اما برای اینکه بتوان مشتریان تا حدودی در جریان گذاشت می توان از امکانات متعددی که در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد، استفاده کرد. در بخش امکانات فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی می توانید این ویژگی ها را بررسی کنید.

یکی از چالش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی چگونگی معرفی محصولات است و اطمینان از انتخاب صحیح مشتریان است. لوازم آرایشی دارای رنگ های مختلفی هستند. مشتریان به دنبال خرید رنگ مورد علاقه ی خود هستند. به همین دلیل عکس هایی که از این گونه محصولات ارائه می کنید باید با نوری گرفته شده باشد که بتواند رنگ واقعی محصولات را به خوبی نمایش دهد. نمایش عکس هایی که نتواند به درستی محصولات را نمایش دهد، ممکن است منجر به خرید اشتباهی یک محصول شود و این اشتباه می تواند باعث رنجش یک مشتری بشود. علاوه بر این لوازم آرایشی و بهداشتی باید با نیاز های افراد و نوع پوست و موی آن ها تطابق داشته باشد. به عنوان مثلا کرم های بسیاری برای انواع پوست ها وجود دارد. مشتریان باید بتوانند محصولی را انتخاب کنند که با نوع پوست آن ها متناسب باشد. اما زمانی که مشتری نتواند این محصول را امتحان کند چگونه می تواند به درستی آن را انتخاب کند؟ برای اینکه مشتریان بتوانند انتخاب درستی داشته باشند، هر محصول باید به درستی معرفی شود. اما تنها معرفی لوازم آرایشی و بهداشتی کافی نیست. برای اینکه مشتریان بتوانند لوازم مورد نظر خود را بدون اتلاف وقت پیدا کنند، باید تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی را دسته های مناسب قرار دهید. به عنوان مثال یک مشتری زمانی که به دنبال شامپو برای موی خشک خود می گردد، انتظار دارد که در بخش مو بتواند به راحتی به شامپو هایی که برای پوست های خشک مناسب است، دسترسی پیدا کند. آگاهی از این مشکلات به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین فروشگاه را برای خود انتخاب کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

چگونه مشتریان را جذب کنیم؟

انتخاب اسمی مناسب: برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی پیش از هر چیزی به یک اسم مناسب نیاز دارید. اسم یک فروشگاه اینترنتی باید به راحتی قابل تلفظ باشد و در ذهن مشتریان ثبت گردد. برای انتخاب اسم سعی کنید خلاقیت به خرج دهید. از اسم هایی که قبلا استفاده شده است می توانید کمک بگیرید اما اسمی که انتخاب می کنید باید منحصر به فرد باشد. اسمی مناسب و زیبا می تواند باعث جذب مشتریان شود.

ارائه ی برند های متنوع: تعداد برند هایی که در زمینه ی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند، بی شمار است. بنابراین فراهم کردن محصولات متنوع از برند های مختلف می تواند مشتریان را خشنود کند. زیرا برخی مشتریان به دنبال محصول خاصی از یک برند هستند و یا می خواهند محصولات مختلف را باهم مقایسه کنند. بنابراین تنوع محصولات و برند ها می تواند تاثیر مثبتی بر مشتریان داشته باشد.

ارائه ی رنگ ها و رایحه های متنوع: رنگ لوازم آرایشی باید تنوع داشته باشد و به مشتریان نمایش داده شود. به عنوان مثال اگر از یک رژ لب چندین رنگ وجود دارد، مشتری توقع دارد تمامی رنگ ها را مشاهده کند. اگر محصولاتی چون کرم و شامپو در فروشگاه خود دارید باید تمامی رایحه های آن را با استفاده از عکس های با کیفیت به مشتریان نمایش دهید.

تاریخ انقضا محصولات: محصولات آرایشی دارای تاریخ انقضا هستند و معمولا از زمان باز کردن محصول آغاز می شوند. تمامی این توضیحات در مورد محصولات باید به طور کامل قید شود. با رعایت کردن این نکات در مورد فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید.

ارائه ی تخفیف: مشتریان عاشق تخفیف هستند. به دنبال فروشگاهی باشید که با آن بتوانید تخفیف های مختلفی را به مشتریان ارائه کنید. ارائه ی تخفیف یکی از روش های بسیار قدیمی برای جذب بیشتر مشتریان است. بسیاری از مشتریان حتی با وجود اینکه قصد خرید نداشته باشند با دیدن تخفیف ها ممکن است اقدام به خرید کنند.

نظر سنجی: یکی از بخش های مهم برای یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی، بخش نظرات است. زمانی که این امکان را برای مشتریان خود به وجود بیاورید، می توانید نظرات آن ها را دریافت کنید. با این کار مشتریان مختلف نظرات یک دیگر را مشاهده می کنند و براساس آن تصمیم به خرید یک محصول خواهند گرفت. در ابتدا ممکن است تعداد نظرات کم باشد اما هر چه فروش بالا برود، نظرات بیشتر و هر چی نظرات بیشتر شود، بر فروش هم تاثیر می گذارد.

طراحی و ساخت اپلیکیشن: در کنار راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خود می توانید از اپلیکشن های فروشگاهی استفاده کنید. با طراحی و ساخت اپلیکیشن برای فروشگاه اینترنتی خود می توانید فروش خود را چند برابر کنید. زیرا بسیاری از افراد خصوصا مشتریان لوازم آرایشی و بهداشتی، تمایل دارند که اپلیکیشن فروشگاه های مورد نظر خود را در گوشی های همراه داشته باشند تا دسترسی به آن ها برایشان آسان تر باشد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

امکانات پیشرفته ی ضروری:

  • جستجوی محصولات آرایشی و بهداشتی براساس پارامتر های مو، پوست و یا نوع لوازم آرایشی
  • امکان رهگیری لحظه ای سفارشات
  • امکان ارائه ی تخفیف ارسال براساس مبلغ فاکتور خرید مشتریان
  • امکان ارائه ی انواع تخفیف ها: تخفیف در یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی همان طور که گفتیم می تواند مشتریان را به خرید تشویق کند. این تخفیف ها می تواند براساس سابقه ی مشتریان یا سفارشات باشد.
  • امکان تعریف روش ارسال لوازم آرایشی با محاسبه ی قیمت آن ها براساس وزن و محل ارسال و مدت زمانی که محصول به دست مشتری می رسد.
  • مشاهده ی سابقه ی خرید مشتریان: با این بخش شما می توانید تعداد سفارشات هر مشتری، سود حاصل از آن ها و تخفیف ها و تعداد انصراف از سفارش ها را مشاهده کنید. با مشاهده ی سابقه ی خرید هر مشتری می توانید از مشتریان ثابت خود مطلع شوید و در صورت نیاز به آن ها تخفیف های ویژه ارائه کنید.
  • ایجاد یک صفحه برای کالا های تخفیف دار
  • امکان وارد کردن محصولات جدید به فاکتور
  • فعال کردن امکان برگرداندن برخی لوازم آرایشی
  • امکان ثبت نظر: همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، امکان ثبت نظر در یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا مشتریان با ارائه ی نظرات خود به نفع کسب و کار شما عمل می کنند.
  • ثبت تراکنش به صورت خودکار زمانی که از طریق درگاه های بانکی مبلغی پرداخت می شود.
  • امکان ثبت فیش پرداخت
  • امکان فایل اکسل برای تغییر قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی
  • امکان مشاهده ی سود و زیان، هزینه و درآمد حاصله از فروش لوازم آرایشی و بهداشتی
  • امکان شخصی سازی فاکتورها در سه نسخه

امکانات پیشرفته ی دیگر (غیر ضروری):

  • امکان تمایز مشتریان وفادار و فاکتور های ارزشمند
  • نمایش سود حاصل از هر فاکتور
  • امکان ایجاد فاکتور دستی برای فروش حضوری لوازم آرایشی
  • امکان تفکیک محصولات و نمایش موجودی و عدم موجودی و تعداد موجود از هر محصول
  • گزارش گیری منطقه ای از محصولات و نمایش میزان سود، انواع هزینه ها و روش های ارسالی متنوع
  • امکان پیش خرید کالا های ناموجود
  • امکان نمایش مدت زمانی که برای تهیه ی کالاهای ناموجود نیاز است.
  • امکان ذخیره ی سبد کالا به صورت نامحدود

هزینه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی با در نظر گرفتن امکانات اولیه و پیشرفته ی آن در حدود ۳ تا ۵ میلیون می باشد. اما مسلما برای داشتن امکانات بیشتر، هزینه ی بیشتری هم نیاز خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با امکانات پیشرفته و هزینه ی آن ها می توانید امکانات پیشرفته فروشگاه ساز آیدیانت را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *