راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی: اقدامات مورد نیاز

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی: بررسی ویژگی ها و نیاز های ضروری
آوریل 30, 2020
راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی: آشنایی با اصول و نکات لازم
آوریل 30, 2020
همه را نشان بده
راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی

عطاری و فروشگاه محصولات طب سنتی، به دلیل گرایش مردم به طب سنتی و پرهیز از دارو های شیمیایی رواج بسیاری یافته است. اگر به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی و یا عطاری آنلاین خود هستید. می توانید در این مقاله به طور کامل با آن آشنا شوید.

پیش از هر موضوعی شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا باید یک فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی یا عطاری آنلاین داشته باشیم؟ در اینجا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. همه ی انسان ها به دنبال سلامتی هستند و تلاش می کنند تا آن را با آسان ترین و بی خطر ترین روش به دست بیاورند. بسیاری بر این باور اند که برخلاف دارو های شیمیایی، محصولات گیاهی عوارض زیادی ندارد. البته این به معنای عدم وجود عوارض نیست اما معتقد اند که نسبت به محصولات شیمیایی می تواند کمتر باشد. به همین دلیل تقاضا برای محصولات گیاهی نسبت به قبل بیشتر شده است.

از آنجایی که خرید اینترنتی برای مردم آسان است، خرید محصولات گیاهی نیز به صورت اینترنتی انجام می شود. زمانی که افراد خرید خود را از یک عطاری آنلاین انجام دهند به راحتی می توانند با انواع محصولات آشنا شوند. علاوه بر این محصولات طب سنتی از جمله محصولاتی هستند که تنها یک بار خریداری نمی شوند. در صورتی که مشتریان از کیفیت محصولات شما راضی باشند، به احتمال زیاد باز هم آن را سفارش می دهند. خرید اینترنتی برای مردم از همه لحاظ به صرفه است. به همین دلیل مانند هر فروشگاه دیگری، با راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی می توانید فروش خوبی داشته باشد.

چه کار هایی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی لازم است؟

پیش از راه اندازی فروشگاه محصولات طب سنتی باید بدانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی می گردند و چه نیاز هایی دارند:

  • محصولات گیاهی خود را باید در دسته بندی های مناسب قرار دهید. به عنوان مثال دمنوش ها، ادویه جات، قرص یا شربت، پودر و کرم را باید در دسته بندی مخصوص به خود قرار دهید. فروشگاه اینترنتی خود را می توانید به دسته هایی چون محصولات زیبایی، محصولات لاغری، محصولات درمانی و غیره تقسیم بندی کنید.
  • وجود تصاویر مناسب از محصولات گیاهی هم بر تجربه ی خرید مشتریان تاثیر گذار است.
  • مشتریان به دنبال آشنایی با خواص محصولات گیاهی و نحوه ی کارکرد آن ها هستند. بنابراین در مورد محصولات گیاهی و چگونگی کارکرد آن ها باید اطلاعات کاملی به مشتریان داده شود.
  • اگر محصولات گیاهی شما حاوی موادی است که ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی شود، باید در این زمینه هشدار های لازم به مشتریان داده شود تا در صورت داشتن آلرژی به این گونه مواد، از خرید محصول خودداری کنند.
  • مصرف برخی محصولات گیاهی خصوصا محصولات درمانی نیازمند یک دستور العمل است. بنابراین نحوه و زمان مصرف محصولات گیاهی باید برای مشتریان شرح داده شود.
  • یکی از موضوعات مهم برای مشتریان صداقت است. هیچ گاه خواص درمانی که در مورد یک محصول گیاهی صحت ندارد را برای محصولات ذکر نکنید. به علاوه از ادعاهای بدون دلیل علمی بپرهیزید. به عنوان مثال هیچ وقت ادعا نکنید که یک گیاه می تواند مشکلی را به طور کامل درمان کند و از میان ببرد. چون در صورتی که ادعای شما در مورد محصولات به حقیقت نپیوندد، با مشتریان ناراضی رو به رو خواهید شد که دیگر تمایلی به خرید از شما ندارند.
  • تاریخ انقضای محصولات گیاهی برای مشتریان اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از محصولاتی که تاریخ ندارند و یا از تاریخ مصرف آن ها گذشته است ممکن است خطراتی را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

انتخاب سامانه ی فروشگاهی

بعد از این که نیاز های مشتریان را در عطاری آنلاین خود در نظر گرفتید، راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی آغاز می شود. برای این کار ابتدا باید یک سامانه فروشگاهی انتخاب کنید. این سامانه ها امکانات متنوعی را برای فروشگاه ها در نظر گرفته اند. در بخش بعدی به امکانات مورد نیاز فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی می پردازیم. در اینجا قصد داریم به نکاتی در مورد یک سامانه ی فروشگاهی مناسب اشاره کنیم:

  • یکی از نکات مهم در مورد یک فروشگاه اینترنتی مناسب امنیت بالای آن است. برخی فروشگاه ها امنیت مناسبی ندارند و اطلاعات آن به راحتی برای هکر ها قابل دسترس است. بنابراین هر سامانه ای را انتخاب می کنید از امنیت بالای آن مطمئن شوید.
  • اگر تازه اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی کرده اید ممکن است با برخی از فروشگاه های کوچک بتوانید برای مدتی کار خود را ادامه دهید، اما در صورت گسترش کار، به فروشگاه بزرگتری نیاز پیدا خواهید کرد زیرا فروشگاه های کوچک امکانات محدودی دارند و نمی توانند نیاز های جدید یک کسب و کار را برآورده کنند.
  • بسیاری از کاربران از گوشی های همراه خود استفاده می کنند، بنابراین فروشگاهی که برای خود انتخاب می کنید باید دارای قالب های ریسپانسیو باشد. یعنی فروشگاه شما هم از طریق گوشی و هم از طریق کامپیوتر قابل دسترس باشد و تجربه ی خرید یکسانی را برای مشتریان فراهم کند.
  • با طراحی یک اپلیکیشن برای فروشگاه خود می توانید دسترسی مشتریان به فروشگاه خود را آسان تر کنید. برخی سامانه های فروشگاهی که می توانید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود از آن استفاده کنید، قابلیت طراحی اپلیکشین را دارند.

در این زمینه بیشتر بخوانید: راهنمای ساخت فروشگاه اینترنتی

عطاری آنلاین

امکانات فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی یا عطاری آنلاین

راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی نیازمند امکانات پیشرفته ی بسیاری است. مواردی که دراینجا ذکر می شود، امکانات پیشرفته و ضروری برای یک عطاری آنلاین است اما در ادامه به امکانات دیگری اشاره خواهیم کرد که می تواند در ادامه روند کار به شما کمک کند اما وجود آن ها در فروشگاه ضروری نیست.

  • امکان اختصاص یک صفحه به کالاهای حراجی: در این صفحه می توانید برای محصولات گیاهی تخفیف های ویژه ای در نظر بگیرید و در این صفحه قرار دهید.
  • امکان جستجوی محصولات گیاهی با توجه به خواص درمانی و یا گونه ی گیاهی آن
  • امکان ثبت فیش پرداخت
  • امکان جداسازی برخی مشتریان و انتخاب آن ها به منظور ارائه ی تخفیف
  • امکان کاهش و یا افزایش قیمت محصولات گیاهی به صورت درصدی
  • امکان تغییر قیمت با استفاده از فایل اکسل
  • امکان ایجاد فاکتور های دستی برای فروش حضوری محصولات گیاهی در عطاری
  • امکان ثبت تراکنش خودکار با پرداخت از طریق درگاه های بانکی
  • امکان ارائه ی انواع تخفیف ها به مشتریان براساس پارامتر های مختلف
  • امکان تعریف روش های ارسال برای هر منطقه و محاسبه ی هزینه ی آن بر همین اساس
  • امکان مشاهده ی سود و زیان حاصله از فروش محصولات گیاهی
  • امکان ورود محصولات گیاهی به صورت دسته ای
  • امکان رهگیری محصولات گیاهی که سفارش داده شده است.
  • امکان ثبت فیش پرداخت برای پرداخت های کارت به کارت
  • امکان شخصی سازی سه نسخه ی چاپی از فاکتور ها
  • فراهم کردن امکان بازگشت برخی از محصولات
  • امکان ارسال ایمیل و پیامک به مشتریان

امکانات دیگر:

    • امکان مشاهده ی سابقه ی خرید مشتریان
    • امکان دخیره ی محصولات به تعداد نامحدود
    • امکان مشاهده ی جستجو فروشگاه: با این امکان شما می توانید محصولات گیاهی که بیش از همه طرفدار دارند را مشاهده کنید و آن ها را برای مشتریان فراهم آورید.
    • امکان ارائه ی تخفیف با توجه به روش های انتخابی برای ارسال محصولات گیاهی
    • امکان مشاهده ی تعداد روز هایی که برای فراهم آوردن یک محصول لازم است (برای مشتریان).
    • امکان مشاهدی سودی که از هر فاکتور به دست می آید.
    • امکان ایجاد مالی و ایجاد طرف حساب های مختلف
    • امکان مشاهده ی میزان درآمد خالص و ناخالص، میزان فروش، تخفیفات سالیانه
    • امکان مشاهده ی لیستی از محصولات مورد درخواست مشتریان
    • امکان نظر سنجی

هزینه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات طب سنتی یا عطاری آنلاین در حدود ۳ تا ۵ میلیون خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *