کلمات کلیدی در سئو اهمیت بسیاری دارد. کاربران سوالات و خواسته های متعددی دارند و سعی دارند تا با جستجوی کلمات مورد نظر خود، به پاسخی دست یابند. به کلماتی که کاربران به طور پیوسته در موتور های جستجو سرچ می کنند، کلمات کلیدی می گویند. این کلمات در واقع همان کلماتی هستند که وب سایت ها در تلاش اند تا برای آن رتبه بیاورند. کلمات کلیدی یکی از مهم ترین فاکتور ها در سئوی داخلی محسوب می شود. اگر تمام نکات تولید محتوا را رعایت کنید اما نتوانید کلمات کلیدی مناسبی داشته باشید، تمام تلاش شما بی ثمر خواهد بود. زیرا شما کلماتی که کاربران دائما سرچ می کنند را هدف قرار نداده اید. ابتدا باید بدانید برای چه کلماتی می خواهید رتبه بیاورید. این کلمات با توجه به فعالیتی که می کنید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال وب سایتی که در زمینه ی طراحی سایت فعالیت دارد مسلما به دنبال رتبه آوردن برای عبارت طراحی سایت است. زیرا کاملا با موضوع فعالیت آن مرتبط است.
پس از اینکه کلمات مرتبط با فعالیت خود را پیدا کردید باید چند نکته را در نظر داشته باشید. باید مطمئن شوید که کلمات مورد نظر شما از نوع کلماتی هستند که توسط کاربران جستجو می شود. کاربران در هر زمینه ای ممکن است برخی کلمات را دائما جستجو کنند. اما برای اینکه بتوانیم کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کنیم، ابتدا باید با خواسته ی کاربران آشنا شوید. کاربران خواسته های متفاوتی دارند و بر همین اساس کلمات گوناگونی را جستجو می کنند. آشنایی با نیاز کاربران به شما کمک می کند تا کلماتی را در نظر بگیرید که علاوه بر مرتبط بودن با حوزه ی فعالیت شما، کلمات رایجی در میان کاربران باشد.