محتوای تکراری در سئو: چگونه برای صفحات فروشگاه اینترنتی با محتوای تکراری رتبه بیاوریم؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی یا پت شاپ آنلاین: بررسی نیاز ها
آوریل 27, 2020
طراحی سایت طلا و جواهر
طراحی سایت طلا و جواهر: بررسی مراحل راه اندازی
آوریل 28, 2020
همه را نشان بده
محتوای تکراری در سئو

در سال ۲۰۰۵ نگرانی های بسیاری در مورد محتوای تکراری در سئو (Duplicate content)  وجود داشت. در سال ۲۰۰۳ یکی از کارکنان گوگل اظهار کرد که در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از محتوایی که در اینترنت وجود دارد، محتوای تکراری است و این موضوع اشکالی ندارد. اما این موضوع به معنای نادیده گرفتن اثرات منفی محتوای تکراری بر سئوی وب سایت ها نیست. خصوصا زمانی که صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، مسلما نمی خواهید محتوای تکراری در فروشگاه اثر منفی بر فروش شما بگذارد. گوگل در طول سال ها تغییر کرده و شناخت ما نسبت به دیجیتال مارکتینگ عوض شده است. در گذشته تنها با پر کردن صفحات با کلمات کلیدی می توانستید برای تمامی محصولات خود رتبه بیاورید. اما اکنون این روش دیگر اثر بخش نیست. به علاوه این روش هیچ گاه مورد پسند کاربران نبوده است. امروزه برای کسب رتبه در گوگل، باید از روش های زیرکانه تری استفاده کنید. در این مقاله به شما روش هایی را نشان می دهیم که بتوانید به وسیله ی آن فروشگاه خود را به  گونه ای طراحی کنید تا بتوانید برای صفحات فروشگاه ایتنرنتی با محتوای تکراری، رتبه بیاورید. اما پیش از آن ابتدا می خواهیم نگاهی به محتوای تکراری و اهمیت آن بیاندازیم.

محتوای تکراری در سئو چیست و چرا باید به آن اهمیت دهیم؟

پیش از آن که مشکلات محتوای تکراری در سئو را مطرح کنیم، باید با مفهوم آن آشنا شوید. با وجود اینکه این موضوع ساده به نظر می آید، اما هنوز در رابطه با آن ابهاماتی وجود دارد. برای آغاز کار بهتر است به این نقل و قول از گوگل که محتوای تکراری را توصیف کرده است، نگاهی بیاندازیم:

محتوای تکراری به طور کلی محتوایی است که در یک دامنه و یا بین چندین دامنه وجود دارد. این محتوا تا حدودی مانند محتواهای دیگر است و یا عینا از آن ها کپی برداری شده است و در بیشتر مواقع به منظور فریب موتور های جستجو تولید نشده است.

به عنوان مثال برخی از محتواهای تکراری که آسیبی به سئوی وب سایت ها نمی زند، عبارت اند از:

  • بحث های موجود در فروم ها که باعث ایجاد صفحات مختلف می شود.
  • محصولات فروشگاه که در url ها مختلف وجود دارد.
  • وجود صفحات در قالبی که تنها مناسب چاپ گرفتن است.

این موضوع به نظر ساده می آید. ما به دنبال محتوایی هستیم که عینا شبیه محتوای های دیگر باشد و یا تا حدودی مشابه آن ها باشد اما با هدف فریب موتور های جستجو تولید نشده باشد.

گوگل در رابطه با محتوای تکراری در سئو چه تصمیمی می گیرد؟

گوگل شما را بخاطر محتوای تکراری جریمه نمی کند، مگر اینکه محتوا را با قصد فریب موتورهای جستجو تولید کرده باشید. محتوای تکراری به تنهایی نمی تواند بر سئوی سایت شما اثر منفی بگذارد. گوگل بارها رسما اعلام کرده است که جریمه ای برای محتوای تکراری در نظر نمی  گیرد. نکته ی اصلی در اینجا این است که مشکلاتی که محتوای تکراری برای سئو وب سایت ها ایجاد می کند، کاملا مشخص نیست. بنابراین برای بهینه سازی محتوای تکراری به دقت بیشتری نیاز دارید. فروشگاه های اینترنتی اغلب در صفحات خود از مطالب و توضیحات سایر فروشگاه ها استفاده می کنند. اگر گوگل این محتوا را به عنوان محتوای ضعیف، فریبنده یا duplicate spam در نظر بگیرید، شما در یک جای کار اشتباه کرده اید. این موضوع نمایانگر مشکلاتی خواهد بود که در ادامه ی کار، به سئوی سایت شما آسیب می زند. از گفته های گوگل می توان دو نکته را برداشت کرد:

  1. محتوایی که فریبنده و یا اسپم نباشد، جریمه نمی شود.
  2. علاوه بر رسیدگی به محتوای تکراری، قسمت های دیگر سئو نیز باید در نظر گرفته شوند.

گوگل برای برخورد با محتوای تکراری روش منحصر به فردی را اتخاذ کرده است که در ادامه به آن می پردازیم. اما ابتدا قصد داریم محتوای تکراری مناسب را به شما نشان دهیم:

به عنوان مثال کلمه ی فلاسک (thermos) را جستجو کنید و به نتایجی که ظاهر می شود، نگاهی بیاندازید.

محتوای تکراری در سئو

در اینجا یک مقاله و لیستی از فروشگاه های اینترنتی را مشاهده می کنید. این سه فروشگاه اینترنتی محصولات مشابه (یا یکسانی) را می فروشند. در حالی که عنوان و متا دیسکریپشن صفحات متفاوت اند و فروشندگان محصولات نیز یکسان نیستند. به احتمال زیاد اکثر مطالب و عکس ها کپی شده است. دراین شرایط رتبه گرفتن برای صفحه ی محصولات دشوار است.

مشکلات محتوای تکراری در سئو

اکثر سئو کاران متوجه می شوند که محتوای تکراری در سئو سه مشکل اساسی را به وجود می آورد:

  • محتوای تکراری باعث می شود که گوگل در ایندکس کردن صفحات دچار مشکل شود.
  • قدرت تاثیر گذاری بخش های دیگر سئو مانند بک لینک ها را کاهش می دهد.
  • گوگل در رتبه دهی به صفحات نیز دچار مشکل می شود. این مسئله برای فروشگاه های اینترنتی اهمیت بسیاری دارد. زیرا صفحات محصولات باعث درآمده زایی آنها می شود و عدم نمایش صفحات در نتایج جستجو به معنای عدم فروش محصولات است.

اما بیاید به محتوای تکراری در یک صفحه ی واقعی نگاهی بیاندازیم. به جستجوی خود در مورد فلاسک (thermos) برمی گردیم. اکنون توضیحات این محصول را در نظر بگیرید. این عکس بخشی از سایت آمازون را نمایش می دهد:

محتوای تکراری در سئو

در این عکس می توانید توضیحات سایت ebay برای این محصول را مشاهده می کنید:

محتوای تکراری در سئو

همان طور که در این کادر های قرمز رنگ مشاهده می کنید، توضیحات این محصول در هر دو فروشگاه اینترنتی یکسان است. اما چگونه دو سایت برای محتوای تکراری رتبه گرفته اند؟ بخشی از جواب این سوال این است که گوگل لزوما محتوای تکراری را اسپم در نظر نمی گیرد. اما وجود محتوای تکراری، ممکن است باعث کاهش رتبه و ترافیک وب سایت ها شود. کاهش ترافیک و رتبه ی وب سایت ها به دلیل عدم نمایش محتوای تکراری توسط موتور های جستجو است. این مسئله نشان می دهد که موتور های جستجو بهترین ورژن از هر صفحه را انتخاب می کنند. به همین دلیل محتوای تکراری کمتری در نتایج اول جستجو نمایش داده می شود. اگر محصولات مشابهی دارید و می خواهید مشتریان متعددی را هدف قرار دهید، ممکن است بیشتر با این مشکل رو به رو شوید. در مثال فلاسک می توانید این نکته  را بررسی کنید. در اینجا بخشی از مشخصات فلاسک را مشاهده می کنید:

محتوای تکراری در سئو

همان طور که می بینید، این فهرست، مشخصات این محصول را به خوبی توصیف کرده است. اما زمانی که شما بر روی یک محصول دیگر کلیک کنید، چه اتفاقی می افتد؟ فرض کنیم شما به دنبال یک فلاسک کوچک تری هستید:

محتوای تکراری

زمانی که بر روی یک محصول دیگر کلیک کنید، با وجود تفاوت های کمی که وجود دارد، همان طور که در عکس بالا می بینید با توضیحات مشابهی مواجه می شوید. از آنجایی که ۸۰% این مطالب کپی هستند، تنها احتمال رتبه گرفتن یکی از دو محصول وجود دارد. همان طور که وب سایت Moz اظهار می کند، گوگل سعی دارد تا به یکی از این محتوا های تکراری رتبه دهد:

در این عکس ربات گوگل در میان چندین محتوای تکراری در حال تصمیم گیری است. زیرا نمی تواند تمامی صفحات را نمایش دهد.

محتوای تکراری در سئو

به طور کلی باید گفت آگاهی از فعالیت های گوگل در رابطه با محتوای تکراری، ضروری است زیرا استفاده از محتوای تکراری در برخی موارد می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیاری شود. اما این سوال پیش می آید که چگونه گوگل به صفحات مستقل که محصولات متفاوتی دارند اما توضیحات یکسانی دارند، رتبه می دهد؟

با توجه به گفته های سایت هوبو، سئوی وب سایت ها به این دلیل آسیب می بیند که اکثر فروشگاه های اینترنتی سیگنال های مناسبی به موتور های جستجو نمی دهند. به عنوان مثال آن ها نمی توانند محتوای منحصر به فرد تولید کنند، آن را درمعرض دید موتورهای جستجو قرار دهند و یا مفید بودن آن را ثابت کنند.  با ایجاد سیگنال های مناسب می توان این مشکل را برطرف کرد. گوگل رتبه ی بهتری به محتوای منحصرد به فرد می دهد. اما چگونه این کار ممکن است؟ در ادامه این مقاله به این موضوع می پردازیم. برای این کار ابتدا باید با روش هایی که محتوا را از نظر گوگل منحصر به فرد می کند، آشنا شوید.

صفحات منحصرد به فرد بسازید

ایجاد صفحات منحصرد به فرد شاید به دلیل اینکه با مفهوم محتوای تکراری در تضاد است، منطقی به نظر نرسد. اما در اینجا سعی داریم به همین موضوع بپردازیم. زمانی که یک وب سایت مطالب زیادی را کلمه به کلمه کپی کند، معمولا گوگل تمام صفحه را به عنوان کپی از صفحه ی دیگر در نظر می گیرد. طبق گفته های جان مولر یکی از مشاوران گوگل، در رابطه با محتوای کپی شده در وب سایت ها، گوگل همیشه سعی کرده است تا تنها یک صفحه را انتخاب کند و نمایش دهد. اما این چیزی نیست که ما به دنبال آن هستیم. اگر نمی خواهید این اتفاق برای شما رخ دهد، تنها راه حل آن این است که صفحات منحصرد به فردی ایجاد کنید. باید مطمئن شوید که تمام صفحات فروشگاه شما محتوای متفاوتی دارند. اما فقط به حرف های ما اعتماد نکنید. در اینجا به مثالی از conversionxl  نگاهی بیاندازید. آن ها یک صفحه ی فروشگاهی را مورد بررسی قرار داده اند:

محتوای تکراری

بدون در نظر گرفتن آیکون های دیزاین، مشکل اصلی این صفحه، میزان محتوای تکراری است. آن ها این صفحه را کاملا ارزیابی و اصلاح کرده اند و محتوای تکراری و محتوایی که اهمیت چندانی نداشته است را حذف کرده اند.

محتوای تکراری

در این صفحه نسبت به صفحه قبل می توانید خوانا تر شدن توضیحات را مشاهده کنید. شاید تصور کنید که اطلاعات بیشتر در مورد محصولات بهتر است، اما ممکن است اطلاعاتی به مشتریان بدهید که با اطلاعات دیگر مشابه باشد. گوگل صفحه ی اول را محتوای ضعیف در نظر می گیرد که به احتمال زیاد با صفحات کلیدی پر شده است. فروشگاه   conversionxlبعد از انجام این تغییرات، شاهد افزایش ۲۴٫۵ درصدی در نرخ تبدیل و رشد ۶۸ درصدی درآمد خود بوده است.

محتوای تکراری در سئو

بنابراین همانند تمام محتوایی که توسط وب سایت ها تولید می شود، محتوای منحصر به فرد می تواند به رتبه ی صفحات محصولات فروشگاه کمک کند. یکی از معتبر ترین روش ها برای افزایش رتبه و ترافیک، با وجود زمانبر بودن آن، ایجاد محتوای منحصرد به فرد برای تمامی صفحات محصولات است. زمانی که می خواهید از توضیحات تکراری برای محصولات خود استفاده کنید تنها کافی است کمی خلاق باشید. در عکس زیر می توانید صفحه ای از فروشگاه Rocky Mountain را مشاهده کنید:

محتوای تکراری در سئو

در نگاه اول این صفحه مانند صفحات دیگر به نظر می آید. البته این صفحه مشکلی ندارد و تمامی ویژگی هایی یک صفحه ی محصول را دارد مانند عکس، توضیحات و نظرات مشتریان. اما  تفاوت این صفحه زمانی مشخص می شود که شما آن را در کنار یک قالب صابون دیگری از همین فروشگاه قرار می دهید:

محتوای تکراری

در این بخش از فرمت یکسانی استفاده شده است اما به بخش توضیحات آن نگاه دقیق تری بیاندازید. با وجود اینکه یک محصول را نشان می دهد اما توضیحات متفاوتی برای آن نوشته شده است. این نشان می دهد که این فروشگاه سعی کرده است تا توضیحاتی برای این محصول بنویسد تا به نحوی هر دو صفحه در نتایج جستجو نمایش داده شوند. با این حال هر دو محصول مناسب فروشگاه اینترنتی طراحی شده و کلمات کلیدی مناسبی برای هر کدام از آن ها در نظر گرفته شده است. با تغییر توضیحات محصولات، سئوی این فروشگاه به دلیل عدم استفاده از محتوای تکراری، ارتقا یافته است. با وجود اینکه این کار ممکن است به تلاش زیادی نیاز داشته باشد، اما ما هم این روش را به شما پیشنهاد می کنیم.

باید به یاد داشته باشید که تنها هدف فروشگاه اینترنتی شما، اثبات عالی بودن محصولات نیست. فروشگاه اینترنتی شما باید توانایی این را داشته باشد که دلیل بهترین بودن خود را نشان دهد. اگر بتوانید ثابت کنید که فروشگاه شما پاسخ گوی نیاز مشتریان است و محصولاتی با کیفیت ارائه می دهد، مشتریان هم به خرید از شما راغب می شوند. به علاوه ترافیکی که از این کار به دست می آید، سیگنال های خوبی به گوگل می دهد. بنابراین برای تولید محتوایی منحصر به فرد برای صفحات محصولات خود زمان بیشتری صرف کنید. با این روش نه تنها در گوگل رتبه ی بالاتری دریافت می کنید بلکه محصولات بیشتری هم به فروش می رسانید. بنابراین با تولید محتوایی منحصر به فرد می توانید url  های تکراری خود را نیز مدیریت کنید.

به URL های وب سایت خود نظم دهید

زمانی که به محتوای خود نظم بخشیدید، ممکن است باز هم محتوای تکراری داشته باشید. در صورتی که به آن توجهی نکنید ممکن است اثر منفی بر سئوی وب سایت شما داشته باشد. موتور های جستجو در session ID، url ، صفحات مخصوص و یا کامنت ها به دنبال محتوای تکراری می گردند. از آنجایی که شما نمی توانید همیشه این عوامل را تحت کنترل خود داشته باشید ، با مرتب کردن url های سایت خود می توانید مطمئن شوید که گوگل از تکراری یا اصل بودن محتوای شما آگاه است. برای فهم بهتر این موضوع،url   های زیر را بررسی کنید:

  • mywebsite.com/product
  • com/product
  • http://mywebsite.com/product
  • https://www.mywebsite.com/product
  • https://mywebsite.com/product

 

یک نکته ی مشترک در مورد این URL ها وجود دارد. زمانی که یک توسعه دهنده به این URL ها نگاه کند، متوجه می شود که تمامی آن ها در واقع یک صفحه هستند. اما موتور های جستجو این URL ها را پنج صفحه ی متفاوت در نظر می گیرند. حتی اگر این URL ها راه های مختلفی برای ورود به یک وب سایت باشد و به یک صفحه ی واحد برسد، موتور های جستجو می توانند این محتوای تکراری را تشخیص دهند. برای حل این مشکل می توان به وسیله ی گوگل وب مستر  (Google webmaster) دامنه ی اصلی خود را مشخص کنید. می توانید از لینک بالا وارد گوگل وب مستر شوید و سپس بر روی تنظیمات سایت(site setting) در زیر gear icon کلیک کنید. در این بخش می توانید URL وب سایت خود را همراه با www با بدون نمایش دهید. با این کار به گوگل نشان می دهید که کدام URL در اولویت قرار دارد. گوگل هم می تواند به کاهش محتوای تکراری وب سایت شما کمک کند. یکی از مزیت های دیگر این کار این است که شما می توانید اعتبار لینک دامنه های  دیگر خود را نیز حفظ کنید. مخاطبان هم وارد دامنه ی مورد نظر شما می شوند. زمانی که این کار را انجام می دهید، باید مطمئن شوید که تمامی لینک های داخلی وب سایت شما نیز به دامنه ی مورد نظر شما منتهی شوند. در اینجا می توانید مشاهده کنید که این لینک در سایت neilpatel به چه شکل است:

محتوای تکراری

Neilpatel سایت را به گونه ای تنظیم کرده است که بدون WWW نمایش داده شود. بنابراین باید مطمئن شوید که لینک های داخلی وب سایت نیز به همین شکل باشند. در این وب سایت زمانی که بر روی یکی از لینک های داخلی کلیک کنید، با این URL برخورد می کنید:

محتوای تکراری

همان طور که مشاهده می کنید تنظیمات URL برای این صفحه نیز یکسان است. اما تنظیمات URL برای صفحات محصولات کمی پیچیده تر خواهد بود. در بسیاری مواقع روش هایی که توسعه دهندگان برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از آن استفاده می کنند، کمی فریبنده است. به عنوان مثال ممکن است یکی از صفحات محصول شما به صورت       shop.mywebsite.com باشد، در حالی که صفحات دیگر وب سایت شما به صورت mywebsite.com است. این موضوع می تواند بر سئوی شما اثر بدی داشته باشد. زمانی که یک دامنه ایجاد کنید و آن را به عنوان دامنه ی اصلی در نظر بگیرید، تمام لینک های شما به ویژه لینک های صفحات محصولات به این دامنه منتهی می شوند.

بنابراین یکسان بودن تمامی URL های وب سایت در تمامی صفحات محصولات، پست های بلاگ ها، صفحاتی که مخاطبان از آن بازدید می کنند، می تواند از سردرگمی شما و کاربران جلوگیری کند و مشکلاتی ناشی از محتوای تکراری در سئو را کاهش دهد. اما راه حل دیگری نیز وجود دارد که می تواند به حل این مشکل کمک کند. با وجود اینکه استفاده از تگ کنونیکال (canonical) برای  URLها، کمی زمانبر است، اما می تواند به گوگل نشان دهد که کدام یک از صفحات محصولات شما، صفحات اصلی است. شما می توانید URL های خود را با این دستور تغییر دهید: rel=canonoical. این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید برای صفحه ی مورد نظر خود رتبه می آورید.

محتوای تکراری در سئو

در نهایت می توان گفت که کنونیکالیزیشن (canonicalization) به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از یک فرمول خاص در HTML ، صفحات مورد نظر خود را که می خواهید برای آن رتبه بیاورید، مشخص کنید. تصور کنید دو صفحه ی ۱ و ۲ را دارید: URL 1   و  URL 2

در این مثال،  URL 2 کپی از URL1 است. در قسمت  <head></head> در داخل URL 2 می توانید تگ زیر را قرار دهید:

<link rel=”canonical” href=”http://www.mywebsite.com/productA

با این کار به موتور های جستجو نشان می دهید که شما از محتوای تکراری استفاده کرده اید و تمامی کار هایی که برای سئوی URL2 انجام شده است، باید برای URL1 نیز اعمال شود. همان طور که می بینید، از این تگ در سایت neilpatel هم استفاده شده است:

محتوای تکراری در سئو

با این تگ گوگل بین دو صفحه ی تکراری یکی از آن ها را به صورت تصادفی انتخاب نمی کند. این کار به شما این امکان را می  دهد تا به گوگل نشان دهید که می خواهید برای کدام یک از صفحات خود رتبه بیاورید. تقویت کردن ساختار URL های سایت، صفحات محصولات را در فرمتی قرار می دهد که فهم آن را برای موتور های جستجو آسان تر می کند. این روش باعث بهبود سئوی وب سایت در رابطه با URL ها می شود.

کلمات کلیدی مهم خود را شناسایی کنید

با توجه به گفته های متخصصان در پلتفرم Shopify، پیدا کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی صفحات تکراری، روشی آسان و ساده برای ارتقای سئو می باشد. ابتدا باید کلماتی که می خواهید را شناسایی کنید. سپس لیست کلمات کلیدی خود را گسترش دهید تا جستجو های بیشتری را شامل شود. زمانی که شما لیستی از کلمات کلیدی آماده کردید، کلمات آن را محدود به کلماتی در حوزه ی محصولات خود کنید. ما براساس تجربه مشاهده کرده ایم که پیدا کردن کلمات کلیدی برای یک محصول خاص می تواند به رتبه بندی آن صفحه کمک کند. استفاده از یک ابزار برای جستجو مانند ubersuggest می تواند نقطه ی آغاز خوبی باشد. البته لازم به ذکر است که استفاده از این ابزار برای کاربران ایرانی ممکن نیست زیرا این ابزار زبان فارسی را ساپورت نمی کند. البته اگر سایتی به زبان های دیگر مانند انگلیسی دارید، می توانید از این ابزار استفاده کنید. برای سایت های فارسی زبان ابزار هایی مانند google adwords و یا google trends را پیشنهاد می کنیم. در ادامه به بررسی ابزار ubersuggest می پردازیم.

محتوای تکراری در سئو

در این ابزار می توانید کلمات و عبارات مرتبط با محصولات خود وارد کنید. پس آن لیستی از کلمات کلیدی دریافت می کنید که می توانید آن را به لیست اولیه ی خود اضافه کنید.

محتوای تکراری در سئو

به عنوان مثال عبارت بطری آلومینیم در کلمات مورد نظر ما نبود اما در اینجا پیشنهاد داده شده است. همان طور که می بینید، جستجو براساس مکان نیز می تواند نمونه های بیشتری به شما ارائه کند. علاوه بر این می توانید از جستجوی داخلی سایت های فروشگاهی مانند آمازون  (Amazon)برای پیدا کردن کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.

محتوای تکراری در سئو

بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا صفحات منحصر به فردی برای محصولات ایجاد کنید. این کار هم به سئوی فروشگاه شما کمک می کند و هم می تواند رتبه بندی، نرخ تبدیل و درآمد حاصل از صفحات را افزایش دهد. در مثال زیر نگاهی به قابلیت های  کلمات کلیدی برای فروشگاه می اندازیم. برند perfect keto در زمینه ی انواع پودرهای پروتئینی فعالیت دارد. در عکس زیر می توانید یکی از محصولات آن ها را مشاهده کنید:

محتوای تکراری در سئو

همان طور که پیش از این دیدیم، این صفحه، یک صفحه ی فروشگاهی مناسب است. اما زمانی که به پایین این صفحه بروید، به دلیل طرز استفاده از کلمات کلیدی، با بقیه صفحات فروشگاهی کمی فرق دارد. به توضیحات این محصول نگاهی می اندازیم:

محتوای تکراری

همان طور که قبلا هم دیدیم، این توضیحات محتوای تکراری محسوب نمی شود. در این توضیحات از توصیف و کلمات کلیدی تجاری در قسمت های خاصی از صفحه استفاده شده است. اگر کسی پودر کیتو بدون کربوهیدرات را جستجو کند با این نتیجه رو به رو می شود:

محتوای تکراری در سئو

در این عکس می توانید سه تا از محصولات این برند را مشاهده کنید. دلیل نمایش محصولات این برند در نتایج جستجو، استفاده از کلمات کلیدی به روشی متفاوت است. دراینجا مثال دیگری از محصولاتی که در بالا نمایش داده شد، مشاهده می کنید:

محتوای تکراری

در این محصول هم روش یکسانی برای توصیف به کار برده شده است. اما تفاوتی که دارد این است که از کلمات کلیدی نیز در آن استفاده شده است تا به گوگل نشان دهد که موضوع این صفحه در چه زمینه ای است. در نتیجه ی این کار هر دو صفحه، رتبه ی بالایی برای یک کلمه ی کلیدی به دست آورده اند. علاوه بر این، این دو صفحه، یک دیگر را به دلیل استفاده از کلمات کلیدی یکسان canonicalize  نمی کنند.

محتوای تکراری در سئو

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، در چنین سایتی به سختی می توان به دنبال یک بطری آلومینیومی گشت. زیرا صفحات فروشگاه با هم در رقابت اند. به همین دلیل پیدا کردن کلمات کلیدی منحصر به فرد و به کار گیری آن ها، روشی آسان برای ارتقای سئو است. این کار در نهایت باعث افزایش کلیک، فروش و درآمد فروشگاه شما می شود.

نتیجه گیری

بحث های بسیاری در رابطه با محتوای تکراری در سئو وجود دارد. اما این بحث ها نباید شما را از رسیدگی به مشکلات احتمالی بترساند. با وجود اینکه مشکلات ناشی از محتوای تکراری مشخص نیست، اما باز هم ممکن است فروشگاه شما را دچار مشکل کنند. بهترین روش برای حل مشکل محتوای تکراری، ایجاد صفحات منحصر به فرد برای محصولات است. اگر انجام این کار همیشه ممکن نیست، می توانید با مرتب کردن url های وب سایت خود و بهینه سازی ساختار آن دسترسی را برای ربات های گوگل آسان کنید. در نهایت مطمئن شوید که از کلمات کلیدی متعددی برای محصولات خود استفاده می کنید تا بتوانید افراد بیشتری را به سوی فروشگاه خود جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید. اگر به تمامی موارد گفته شده عمل کنید، می توانید برای صفحات مختلف با محصولات یکسان و محتوای تکراری رتبه بیاورید. این کار توسعه ی کسب و کار شما را در طولانی مدت تضمین می کند.

اگر تا به حال با مشکلات ناشی از محتوای تکراری رو به رو شده اید می توانید با ما در میان بگذارید.

منبع: nailpatel

1 دیدگاه

  1. رضا حاج عبدالهی گفت:

    سایتتون حرف نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *