راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر و لوازم اداری: آموزش اولیه

راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی: معرفی جامع امکانات
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹
راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات
آشنایی با نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۹
همه را نشان بده
طراحی سایت لوازم التحریر

در این مقاله می توانید با نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر و لوازم اداری آشنا شوید.

نزدیک ماه مهر که می شود، تقاضا برای خرید لوازم التحریر هم افزایش می یابد و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به دنبال خرید لوازم مورد نیاز خود برای سال تحصیلی جدید هستند. شاید دانش آموزان بسیاری این خاطره را به یاد بیاورند که در آخر شهریور همراه با پدر و مادر خود از این لوازم التحریر به لوازم التحریری دیگری رفته اند و به دلیل تجمع مردم در مغازه ها، نتوانسته اند خرید خوبی داشته باشند. شاید این خاطرات شیرین باشند اما در امروزه بشر به دنبال راه هایی است تا انجام بسیاری از کار ها را آسان کند. با پیشرفت علم و گستردگی استفاده از اینترنت در میان مردم، فرهنگ خرید اینترنتی در میان مردم شکل گرفت. بسیاری از پدر و مادر ها دیگر حاضر نیستند در آخر شهریور در مغازه های شلوغ منتظر بمانند و به دنبال لوازم مورد نیاز فرزنداشان باشند. به علاوه دانشجویان با توجه به رشته های خود ممکن است به لوازم خاصی نیاز داشته باشند. آن ها می توانند از هر نقطه ی ایران این لوازم را سفارش دهند. دیگر نیازی نیست تنها برای تهیه ی یک خودکار، به تمامی لوازم التحریر ها سر بزنید.

در خرید های حضوری در فروشگاه های لوازم التحریر مشتریان مجبور می شدند با عجله از بین محصولات موجود در یک مغازه خرید کنند و نمی توانستند محصولات مختلف را باهم مقایسه کنند و قیمت تک تک آن ها را جویا شوند. به دلیل وجود این مسائل، راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر آغاز شد. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر ، مشتریان دیگر نیازی به جستجو در میان مغازه های متعدد را ندارند. تنها کافی است از کامپیوتر خانه ی خود محصول مورد نظر را از یکی از فروشگاه های اینترنتی لوازم التحریر سفارش دهند.

نیاز های مشتریان

مشتریان لوازم التحریر به چه چیزهایی نیاز دارند؟ اگر واقعا قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر را دارید، باید به این سوال خوب فکر کنید و برای آن پاسخی بیابید. هر فردی به دنبال یک وسیله ی خاص می باشد. این وسیله می تواند یک دفتر، خودکار و یا هر چیز دیگری باشد. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر ابتدا باید خود را به جای یک دانش آموز، دانشجو و یا پدر و مادری که برای فرزند کوچک خود به دنبال لوازم التحریر است، بگذارید. همان طور که گفتیم هر فردی به دنبال یک وسیله ی مشخص است، بنابراین به دنبال دسته بندی این وسیله می گردد. به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر می تواند دسته بندی هایی از قبیل دفتر، خودکار و قلم و یا انواع کیف داشته باشد. با یک دسته بندی مناسب مشتریان به سراغ بخش مورد نظر خود می روند.

برای بسیاری از دانش آموزان، زیبایی نوشت افزاری که می خرند، بسیار مهم است. عکس هایی که از لوازم التحریر فروشگاه فراهم می کنید باید به خوبی تمامی قسمت های آن را نمایش دهد. اگر از یک دفتر عکس می گذارید تنها قسمت روی دفتر کافی نیست بهتر است پشت و حتی داخل دفتر را هم به مشتریان نشان دهید.

یکی دیگر از مسائل مهم به هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر ، دادن اطلاعات کافی در مورد لوازم التحریر است. لوازم التحریر نیاز به معرفی دارند. اما چگونه؟ خب مسلما این امکان برای مشتریان وجود ندارد که دفتر ها و خودکار و یا کیف ها و یا هر وسیله ی دیگری را بررسی کنند و از جنس آن ها برای خرید مطمئن شوند. به همین دلیل نوشتن اطلاعات کافی در مورد تمامی محصولات مشتریان در روند خرید یاری می کند. یک فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر باید اطلاعاتی مانند جنس کاغذ های یک دفتر، جنس جلد یک دفتر و یا اطلاعاتی مانند کشور تولید کننده و موارد دیگر را برای مشتریان فراهم کند.

طراحی سایت لوازم التحریر

بعد از اینکه با خواسته های مشتریان در یک فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر آشنا شدید، باید به فکر طراحی وب سایت باشید. طراحی سایت لوازم التحریر می تواند با استفاده از فروشگاه های ایتنرنتی اپن سرس مانند ورد پرس انجام شود. با وجود اینکه طراحی سایت لوازم التحریر با ورد پرس می تواند آسان باشد اما مشکلاتی به همراه دارد. یکی از این مشکلات امکانات بسیار کم ورد پرس است. امکانات ورد پرس برای یک فروشگاه اینترنتی کافی نیست.

روشی دیگری برای طراحی سایت لوازم التحریر وجود دارد. این روش در واقع راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ااتحریر را از پایه آغاز می کند. این روش بسیار زمانبر است و نیازمند سرمایه ی بسیار است.

سومین روش برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر، خرید یک سامانه ی فروشگاهی است. این سامانه ها برای انواع کسب و کار ها طراحی شده اند و جوابگوی نیاز آن ها هستند. یکی از مزیت های آنها سرعت بالای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. در مدت کوتاهی پس از خرید می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. با این تفاسیر شما می توانید یک روش را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر خود انتخاب کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم اداری

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم اداری

از آنجا که بسیاری لوازم اداری در لوازم التحریر ها هم یافت می شود، در این مقاله به برخی از نکات راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم اداری نیز می پردازیم. اگر تنها به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر هستید، می توانید از این قسمت صرف نظر کنید. یک فروشگاه اینترنتی لوازم اداری شامل وسایل متعددی می شود، مانند:

  • انواع کمد ها مانند کمد های بایگانی، کمد های چوبی، فلزی، کمد های مخصوص آتش نشانی ها و مراکز مختلف، کمد رخت کن مدارس و غیره
  • انواع میز ها برای کارمندان و مدیران، میز های مخصوص کنفرانس ها و سمینار ها
  • انواع صندلی و مبلمان برای ادارات، رستوران ها، مبلمان مخصوص انتظار در لابی هتل ها و یا مطب دکتر ها و غیره
  • لوازم جانبی مانند زیر مانیتوری، زیر پایی و غیره

نیاز های فروشگاه اینترنتی لوازم اداری

فروشگاه اینترنتی لوازم اداری مانند فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر باید اطلاعات گوناگونی را به مشتریان ارائه کند. این اطلاعات می تواند در رابطه با کارکرد یک محصول باشد و یا در مورد ویژگی های فیزیکی آن باشد. برای اینکه یک مشتری بتواند خرید درستی انجام دهد و از فروشگاه اینترنتی شما رضایت کافی داشته باشد، باید بتواند تمامی اطلاعات را از طریق فروشگاه اینترنتی شما به دست بیاورد. بنابراین برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم اداری رعایت برخی نکات ضروری است:

ابعاد

یک مشتری در فروشگاه اینترنتی لوازم اداری به دنبال یافتن اطلاعات مشخصی در مورد لوازم مورد نظر خود است. زمانی که یک مدیر به فکر خرید لوازم اداری برای شرکت یا اداره ی خود می افتد باید لوازم مورد نیاز را با توجه به فضای موجود در اداره یا شرکت خود انتخاب کند. چه در خرید حضوری و چه در خرید اینترنتی مشتریان باید اطلاعاتی از ابعاد میز و صندلی، مبلمان و یا کمد ها داشته باشند. به دلیل اینکه در فروشگاه اینترنتی لوازم اداری نمی توان از نزدیک لوازم را بررسی کرد، ابعاد میز و صندلی، کمد ها و مبلمان اداری باید به درستی در فروشگاه اینترنتی ذکر شوند. این ابعاد به مشتریان کمک می کند که خرید درستی داشته باشند. به علاوه برخی از مشتریان ممکن است در صورت نبود ابعاد دقیق از وسایل از خرید منصرف شوند.

جنس

برخی از کمد ها و میز ها کارایی ویژه ای دارند و برای محیط های خاصی استفاده می شوند. به عنوان مثال کمد های یک استخر نمی تواند از چوب باشد، چون به دلیل رطوبت پوسیده می شود و از بین می رود. بسیاری از کارخانه ها نیز برای خرید گاو صندوق به دنبال جنس های مرغوب و مقاوم هستند. یک گاو صندوق باید مقاومت بالایی داشته باشد و ضد حریق باشد تا در صورت بروز حادثه، منجر به خسارت های مالی نشود.

با توجه به این دلایل بخش دیگری که در یک فروشگاه اینترنتی لوازم اداری برای مشتریان از اهمیت بسیاری برخوردار است، جنس محصولات است. بنابراین باید اطلاعات دقیقی در مورد جنس لوازم اداری به مشتریان داده شود. زیرا با مشاهده ی چند عکس نمی توان تصمیم درستی گرفت. اما با آگاهی از جنس لوازم می توانند وسیله ای را انتخاب کنند که با محیط شغلی آن ها سازگار باشد.

کاربرد

برخی از لوازم متعلق به یک محل خاص هستند و در مکان های دیگر کارایی چندانی ندارد. مسلما یک میز معماری برای یک فرد عادی کارایی چندانی ندارد. زمانی که هر وسیله را در فروشگاه اینترنتی لوازم اداری خود قرار می دهید باید در رابطه با کارایی آن در مکان های مختلف نیز توضیحاتی بدهید. برخی افراد برای خرید عجله می کنند و اگر اطلاعات درستی در رابطه با یک وسیله وجود نداشته باشد، ممکن است به اشتباه وسیله ای را سفارش دهند که با نیاز آن ها هماهنگ نباشد و منجر به نارضایتی آن ها شود. در رابطه با هر وسیله مانند یک صندلی می توانید توضیحاتی در رابطه با کارایی آن ها بدهید. به عنوان مثال می توانید در مورد نحوه ی تنظیم یک صندلی توضیحاتی بدهید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم اداری ممکن است به صورت یک فروشگاه مستقل صورت بگیرد و یا ممکن است زیر مجموعه ای از یک فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر باشد. بقیه ی امکانات و نکاتی که در مورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر گفته می شود، در مورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم اداری نیز صدق می کند.

دامنه و هاست

در طراحی سایت لوازم التحریر باید دو موضوع را در نظر گرفت:

  • دامنه
  • هاست

دامنه: برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر و لوازم اداری مانند هر فروشگاه اینترنتی دیگر، باید یک دامنه ی اختصاصی داشته باشید تا بتوانید در دنیای وب فعالیت خود را آغاز کنید. این دامنه در واقع آدرس فروشگاه شما خواهد بود و مشتریان شما با این آدرس به فروشگاه شما سر می زنند.

هاست: هر سامانه ی فروشگاهی خدمات هاست و پشتیبانی را برای فروشگاه های اینترنتی فراهم می کند. بسیاری از سامانه های فروشگاهی برای امنیت بیشتر فروشگاه ها از یک سرور اختصاصی استفاده می کنند. نکته ای دیگری که باید در خرید یک سامانه ی فروشگاهی رعایت کرد، حجم این سرور ها است. هر چه تعداد لوازم التحریر ها بیشتر باشد و کار گسترده تر باشد قطعا به فضای بیشتری بر روی سرور نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خدمات میزبانی وب و هاستینگ

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

امکانات فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

بعد از ثبت دامنه و مطمئن شدن از سامانه ی فروشگاهی خود باید چه کار کنیم؟ در طراحی سایت لوازم التحریر، پس ثبت دامنه باید به نیاز فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر توجه کنید. اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم اداری را دارید، همین مراحل را باید در نظر بگیرید. در این مرحله از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر و لوازم اداری می توانید امکانات پیشرفته ی یک فروشگاه اینترنتی کارآمد را بررسی کنید:

  • ایجاد صفحاتی جداگانه برای لوازم التحریر هایی که تخفیف خورده اند.
  • برخی از لوازم التحریرها علاوه بر فروش محصولات به صورت تکی می توانند، فروش عمده هم داشته باشند. به علاوه برخی از مدارس و مراکز آموزشی، لوازم التحریر را به صورت تعدادی خرید می کنند به همین دلیل، ارائه ی قیمت تعدادی از محصولات می تواند به روند خرید سرعت ببخشد.
  • امکان پیش خرید: برخی از کالا ها در یک لوازم التحریر فروشی طرفداران بسیاری دارد و ممکن است دائما موجودی آن صفر شود. با فراهم کردن امکان خرید کالا های ناموجود، مشتریان می توانند وسایل مورد علاقه یشان را فراهم کنند.
  • امکان تعریف روش های ارسال مختلف و محاسبه ی قیمت آن: یک فروشگاه اینترنتی برای ارسال کالاها روش های مختلفی را فراهم می کند. شما می توانید با وجود این امکان برای فروشگاه خود هزینه ی ارسال کالا ها را براساس نوع روش ارسالی و وزن هر بسته محاسبه کنید.
  • امکان دریافت پیش فاکتور بدون پرداخت وجه
  • ارائه ی تخفیف بر روی هزینه ی ارسال با توجه به خرید مشتریان: می توانید برای برخی از مشتریانی که خرید های متنوعی دارند و مبلغ خرید آن ها بسیار بالا است، تخفیفی در نظر بگیرید.
  • امکان در نظر گرفتن تخفیف های مختلف برای مشتریان
  • گرفتن گواهی SSL برای فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر
  • ثبت نظر توسط مشتریان: زمانی که در بخش نظر سنجی میان شما و مشتریان تعاملی صورت بگیرد، مشارکت در فروشگاه شما بالا می رود و می توانید از نظرات مشتریان در جهت بهبود فروشگاه خود استفاده کنید.
  • امکان وارد کردن کد پیگیری سفارشات و دریافت خودکار پیامک
  • امکان کاهش و افزایش قیمت لوازم التحریر و یا تغییر قیمت ها به قیمت خرید یا فروش
  • ثبت تراکنش به صورت خودکار
  • امکان پیگیری سفارشات
  • شخصی سازی سه نسخه ی چاپی فاکتور: یکی از این فاکتور ها برای مشتریان به همراه سفارش آن ها ارسال می شود.
  • ارائه ی انواع تخفیف ها به مشتریان
  • فراهم آوردن امکان مرجوعی برخی کالاها
  • امکان تعریف طرف حساب و ثبت سند مالی
  • امکان تغییر قیمت لوازم التحریر با فایل اکسل
  • امکان ایجاد فاکتور به صورت دستی: این امکان برای فروشگاه هایی که به صورت حضوری هم فروش دارند، کارایی دارد.
  • ارائه ی گزارش از سود و زیان و درآمد و هزینه ها

امکانات دلخواه (غیر ضروری)

  • امکان فراهم آوردن گزارش از جستجوی های درون فروشگاه
  • امکان فراهم آوردن گزارشاتی از میزان سفارش، هزینه ها، انواع روش های ارسال هر منطقه، شهر یا استان
  • امکان نمایش تعداد موجود از هر کالا و یا نمایش عدم وجود موجودی
  • امکان ارائه ی پیامک به برخی از مشتریان به صورت دلخواه
  • امکان تهیه ی لیستی از کالا های ناموجود مورد علاقه ی مشتریان
  • تمایز برخی مشتریان به دلیل خرید زیاد آن ها و ارائه ی تخفیف و پیشنهاد های ویژه به آن ها
  • امکان دریافت گزارشی از هزینه ها و درآمد ها به صورت نمودار برای مقایسه
  • امکان دسترسی به سوابق هر محصول و بررسی میزان خرید و فروش هر کدام
  • امکان ذخیره ی سبد کالا به تعداد دلخواه (عدم وجود محدودیت)
  • امکان نمایش سود حاصل از هر فاکتور در فاکتور ها

هزینه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر و لوازم اداری در حدود ۴ تا ۶ میلیون هزینه خواهد داشت. امکانات فروشگاه اینترنتی خود را می توانید با توجه به بودجه ی خود انتخاب کنید اما امکاناتی که در ابتدا نام برده شد، برای فروشگاه اینترنتی شما ضروری است و نبود آن می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *