راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی : آموزش نکات مورد نیاز

راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات
آشنایی با نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۹
طراحی سایت برای خرید از سایت های خارجی
طراحی سایت برای خرید از سایت های خارجی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹
همه را نشان بده
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل

اگر به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل هستید، در این مقاله می توانید با تمامی جوانب آن آشنا شوید. امروزه موبایل های هوشمند جزئی جدایی ناپذیری از زندگی ما هستند. فروش موبایل های هوشمند هر روزه بیشتر و بیشتر می شود و مخاطبان بسیاری به دنبال خرید آخرین مدل از موبایل های هوشمند هستند. اما در کنار این تجارت پر سود و رو به رو رشد، فروش لوازم جانبی موبایل نیز افزایش چشمگیری یافته است. بسیاری از افراد به دنبال خرید محافظ  یا قاب های گوشی محکمی هستند که علاوه بر کیفیت مناسب و مقاومت بالا، ظاهر زیبایی داشته باشند.

در سطح شهر ها مغازه های بسیاری برای فروش لوازم جانبی به وجود آمده اند. اولین چیزی که در این مغازه ها به چشم می خورد، قاب های بسیار متنوع و رنگارنگ است که برای گوشی های مختلف طراحی شده است. اما یک فروشگاه لوازم جانبی تنها به فروش قاب و یا محافظ برای موبایل ها محدود نمی شود. فروشگاه های لوازم جانبی موبایل، وسایلی از قبیل شارژر، هندزفری و هدفون ها، باتری گوشی و لوازم جانبی دیگری به فروش می رسانند. مغازه هایی که به فروش لوازم جانبی موبایل مشغول هستند، بسیار گسترش پیدا کرده اند. اما اگر بتوانید همین لوازم را از طریق اینترنت بفروشید می توانید در این بازار پر سود سهم بسیاری داشته باشید. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل این امکان برای شما میسر خواهد شد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی با استفاده از پلتفرم ها

پلتفرم های مختلفی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی وجود دارد که هر کدام امکانات متعددی را به مشتریان ارائه می کنند. برخی از امکانات فروشگاه های اینترنتی ممکن است برای شما کارایی چندانی نداشته باشد. اما از آنجایی که به صورت کامل ارائه می شوند، مجبور به خرید آن ها هستید. اما برخی از فروشگاه های اینترنتی این امکان را به شما می دهند تا امکانات مورد نظر خود را بررسی کنید و از بین آن ها خرید کنید. به هر حال شما می توانید تصمیم بگیرید که خرید امکاناتی که نیاز دارید به صرفه تر خواهد بود یا خرید تمامی امکانات به صورت یکجا. در ادامه به بررسی ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی می پردازیم.

چه محصولاتی در فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل به فروش برسانیم؟

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل ، در ابتدا به محصول نیاز دارید. برخی از فروشگاه های اینترنتی تنها به فروش لوازم جانبی موبایل می پردازند. اما برخی دیگر علاوه بر فروش لوازم جانبی موبایل به فروش لوازم جانبی کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ و یا لوازم جانبی دیگر می پردازند. البته ما در اینجا تنها به لوازم جانبی موبایل خواهیم پرداخت.

  • به طور کلی لوازم جانبی موبایل شامل انواع شارژر ها و کابل های تبدیل، قلم ها، صفحه ی محافظ، کاور های زیبا، کیف و محصولات کوچک برای تزیین موبایل و لوازم دیگری می شود.
  • برخی از لوازم جانبی صوتی عبارت اند از هدفون و هندزفری و ایرپاد
  • برخی از لوارم جانبی کامپیوتر ها شامل اسپیکر ها، پرینتر، اسکنر، کارت صدا و یا کیف های مخصوص لپ تاپ و غیره می شود.
  • برخی از فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی محصولاتی مانند ساعت های دیجیتال، دستبند های سلامتی و محصولات دیگری از این قبیل به مشتریان ارائه می دهند.

با توجه به علاقه ی خود و حوزه ی فعالیتتان می توانید برای فروشگاه خود محصولاتی را فراهم آورید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی

رضایت مشتریان:

هرچه بتوانید برندهای مختلفی را در فروشگاه اینترنتی خود ارائه دهید، به همان اندازه مشتریان بیشتری خواهید داشت. البته این تنها عامل برای رضایت مشتریان و پیشرفت شما نخواهد بود. برند های گوشی بسیار متنوع هستند و هر کدام انواع مختلفی دارند، مانند ال جی، سامسونگ، سونی و غیره. مشتریان شما نیز از موبایل های مختلفی استفاده می کنند. به همین دلیل با فراهم کردن لوازم جانبی برند های بیشتر زمینه ی موفقیت و رضایت مشتریان را فراهم می کنید. علاوه بر این تنوع رنگ در برخی از لوازم جانبی مانند قاب های گوشی می تواند رضایت هر چه بیشتر مشتریان را به همراه داشته باشد. تمامی طرح ها و رنگ های مختلف از یک وسیله را باید در فروشگاه خود به نمایش بگذارید تا مشتریان بتوانند از میان آن ها یکی را انتخاب کنند.

یکی از موضوعات قابل توجه در رابطه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل ، کیفیت محصولات است. به عنوان مثال اگر یک مشتری به دنبال یک شارژر برای گوشی خود است، مسلما به دنبال کیفیتی مرغوب می گردد. زیرا مشتریان برای این محصولات هزینه پرداخت می کنند و نمی خواهند محصولی که دریافت می کنند، به سرعت خراب شود و دیگر قابل استفاده نباشد. به همین دلیل محصولاتی از این قبیل باید دارای کیفیت بالایی باشند. البتع این موصوع یک مسئلع ی کیفی است و شاید ربطی به فروشگاه اینترنتی نداشته باشد، اما از آنجایی که مشتریان مجبورند به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنند و خرید خود را انجام دهند، شما باید این طمینان را به مشتریان بدهید که محصولات شما از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ با فراهم آوردن گارانتی و امکان ارجاع محصولات به مشتریان نشان می دهید که برای شما کیفیت و رضایت مشتریان حرف اول را می زند. به علاوه می توانید امکان تست محصولات را هم برای مشتریان فراهم کنید تا از درستی و سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنند. برخی از اقلام در فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل دارای گارانتی نیستند. اما یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موظف است، محصولات را سالم به دست مشتریان برساند. اما برخی از محصولات مانند شارژر باتری، برخی هدفون ها، دارای گارانتی هستند و باید در زمان خرید به مشتریان اطلاع داده شود.

معرفی لوازم جانبی:

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل معرفی هر محصول باید به درستی انجام شود. یک معرفی صحیح از محصولات کمک بسیاری به مشتریان می کند و بسیاری از سوالات آن ها را پاسخ می دهد. هر محصول با توجه به ویژگی هایی که دارد، باید معرفی شود. به عنوان مثال شاید تصور کنید که قاب های گوشی یا شارژرها نیازی به معرفی شدن ندارند و به راحتی مشتریان خرید می کنند. هرمحصولی که درفروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل قرار داده می شود، نیازمند معرفی است. حتی اگر در چند سطر باشد. یکی از ویژگی هایی که برای تمامی محصولات باید ذکر شود، کشور سازنده ی آن است. خود را به جای یک مشتری بگذارید که قصد خرید شارژر برای موبایل خود را دارد. به نظر شما آیا اهمیتی ندارد که یک شارژر محصول کشور چین باشد یا ژاپن؟ مسلما اهمیت دارد. به همین دلیل برای خرید چنین محصولاتی ذکر کشور تولید کننده اهمیت فراوانی دارد. در رابطه با یک نگه دارنده ی گوشی شاید ذکر نام و کشور تولید کننده چندان ضرورتی نداشته باشد، اما به هر حال بهتر است برای تمامی محصولات خود این موضوع را رعایت کنید تا به طور کامل مشتریان را راهنمایی کنید.

معرفی محصولات تنها به ذکر کشور سازنده ختم نمی شود. ویژگی هایی چون برند، قابلیت های یک وسیله و یا جنس آن ها باید به طور کامل قید شود. به عنوان مثال برای معرفی پاور بانک ها، کابل شارژر باید موبایل ها و مدل آن را که با متناسب با این وسایل است را ذکر کنید. تا مشتریان براساس مدل موبایل خود وسایل مناسب را انتخاب کنند. قاب های گوشی در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارد. هر قابی مخصوص یک گوشی خواهد بود. یکی از موضوعات مهم در رابطه فروش قاب های گوشی اندازه ی درست گوشی ها است. اما این اندازه چگونه به دست می آید؟ این اندازه با توجه به مدل گوشی متفاوت خواهد. برای ارائه ی قاب های گوشی باید مدل گوشی حتما ارائه شود در غیر این صورت مشتریان تنها براساس طرح و رنگ یک قاب آن را انتخاب می کنند و زمانی که به دستشان می رسد با قابی رو به رو می شوند که اندازه ی موبایل آن ها نیست.

با توجه به مثال هایی که در این زمینه گفته شد، باید توجه داشته باشید که اطلاعات هر محصول را درست و کامل به مشتریان ارائه کنید. نبود اطلاعات کافی و درست از محصولات باعث ناراضایتی مشتریان می شود.

نحوه ی استفاده از برخی وسایل:

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی بدون در نظر گرفتن نحوه ی استفاده از برخی وسایل ممکن نیست. استفاده از یک شارژر را همه می دانند. اما استفاده از برخی دستگاه ها ممکن است نیاز به راهنمایی داشته باشد. اگر در کنار لوازم جانبی موبایل، لوازم جانبی دیگری مانند لوازم جانبی کامپیوتر به فروش می رسانید، نیازمند ارائه ی توضیحاتی در رابطه با روش استفاده از محصولات هستید. وسیله ای مانند پرینتر نیاز به نصب دارد و حتما باید دارای کاتالوگ باشد تا مشتریان بتوانند با نحوه ی نصب و استفاده از آن آشنا شوند. به علاوه باید این امکان را برای مشتریان فراهم آورید تا در صورتی که نیازمند راهنمایی بودند، بتوانند با شما در ارتباط باشند و از شما کمک بگیرند.

خرید عمده لوازم جانبی:

یکی از مسائل مهم در رابطه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی ، فراهم آوردن امکان خرید عمده برای مشتریان است. برخی از مشتریان به دنبال خرید عمده هستند. این مشتریان معمولا سابقه ی طولانی در این زمینه دارند و به احتمال زیاد خرده فروش هستند و برای مغازه ی خود خرید می کنند. اگر توانایی فروش عمده ی محصولات و تهیه ی آن را برای مشتریان دارید، می توانید با خرید یک فروشگاه ساز پیشرفته این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنید. در فروشگاه ساز های پیشرفته شما می توانید هزینه ی عمده ی لوازم را به راحتی محاسبه کنید و به مشتریان خود اعلام کنید. در بخش امکانات پیشرفته می توانید تمامی این امکانات را مشاهده کنید.

روش های پرداخت:

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی می توانید روش های متعددی را برای پرداخت در نظر بگیرید. همان طور که گفتیم قیمت بسیاری از این محصولات پایین است به همین دلیل می توانید امکان پرداخت در محل را برای مشتریان فراهم کنید. البته معمولا فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی موبایل این امکان را برای مبالغ کم و خرید های تکی فراهم می آورند و خرید های با مبلغ بالا را تنها به صورت آنلاین دریافت می کنند.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی

امکانات پیشرفته

مدیریت فروشگاه اینترنتی به صورت یکپارچه نیازمند امکانات پیشرفته است. این امکانات با توجه به حوزه ی فعالیت کسب و کارها می تواند متفاوت باشد. در اینجا به امکاناتی که باید در روند راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی در نظر گرفته شود، اشاره می  کنیم:

  • اختصاص صفحه ای به محصولات حراجی: در برخی مواقع ممکن است بخواهید برای برخی از محصولات تخفیف بگذارید.
  • ارائه ی قیمت عمده لوازم جانبی
  • امکان پیش خرید کالاهای ناموجود
  • ارائه ی محصولات به صورت عمده و نیاز به تماس مشتری برای اطلاع از قیمت ها
  • امکان ارائه ی تخفیف ارسال به مشتریان به دلیل جمع مبلغ سفارشات
  • ثبت شدن تراکنش ها به صورت خودکار با پرداخت از طریق درگاه های بانکی
  • امکان مشخص کردن تعداد روز هایی که برای تهیه ی یک محصول نیاز است و نمایش آن به مشتریان: با وجود این امکان مشتریان می توانند از فراهم شدن کالا ی مورد نظر خود مطلع شوند.
  • ارائه ی انواع تخفیف ها به مشتریان براساس وضعیت سفارشات آن ها
  • فراهم آوردن امکان مرجوعی برای برخی از لوازم
  • امکان نمایش موجود یا عدم موجود بودن برای محصولات و نمایش تعداد دقیق آن ها
  • امکان مشاهده ی سود و زیان حاصل از فروش تمامی محصولات
  • به روز رسانی قیمت ها به صورت درصدی با استفاده از یک ضریب
  • امکان داشتن سه نسخه از فاکتور ها: یک فاکتور برای مشتری ارسال می شود، فاکتور جمع آوری  و یک فاکتور هم شامل آدرس دقیق گیرنده و فرستنده می شود.
  • امکان ثبت فاکتور به صورت دستی برای فروش حضوری لوازم جانبی
  • امکان رهگیری سفارشات
  • دریافت گواهی SSL

امکانات دلخواه

  • امکان آنالیز محصولاتی که از سفارش های مشتریان حذف شده است و ارسال پیامک به آن ها به هنگامی که آن محصولات دوباره موجود می شوند.
  • امکان دسترسی به سوابق خرید و فروش هر محصول
  • امکان مشاهده ی سوابق هر مشتری و دسترسی به اطلاعات دقیق فعالیت های آن ها
  • امکان ایجاد روش هایی که برای ارسال برخی از کالا ها مناسب نیست.
  • امکان مشاهده و بررسی جستجو های فروشگاه
  • امکان مشاهده ی سود فاکتور ها در خود فاکتور
  • امکان افزودن تگ با افزودن عبارت در آن
  • اطلاع از میزان هزینه ها و درآمد
  • امکان درخواست دریافت محصول با قیمت کمتر با توجه به قیمت های پیشنهادی رقبا
  • دریافت زمان تحویل محصولات و نمایش آن به مشتریان: با این امکان زمان دقیقی که برای تهیه ی یک کالا نیاز است را به مشتریان نمایش می دهید.

هزینه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی در حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *