سوالات متداول

تفاوت نسخه های موجود چیست؟

سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت درحال حاضر دارای یک نسخه پایه است. شما می توانید پیش از سفارش، امکانات نسخه پایه را بررسی نمایید. همچنین با توجه به نیازهای آینده خود می توانید امکانات پیشرفته و ماژول های تکمیلی را خریداری نمایید.

آپدیت نسخه ها به چه صورت است؟
  1. فروشگاه آیدیانت و سامانه مدیریت آن به صورت روزانه در حال توسعه و بهبود فرآیندها است. تغییرات ماژول ها و بهبود آنها از مواردی است که به صورت رایگان در نسخه پایه یا نسخه های دیگر اعمال می شود. مشخصا این تغییرات تنها در نسخه هایی که شامل آن پنل ها و امکانات هستند اعمال خواهد شد. نسخه پایه عموما چند مرتبه در سال آپدیت می شود (به عنوان مثال در آذر ۹۷ از نسخه ۴٫۷٫۱ به نسخه ۴٫۷٫۲ ارتقا یافت.)
  2. با توسعه نرم افزار، پنل / ماژول / امکانات جدیدی به سامانه افزوده می شود که برای بهره مندی از آنها نیاز به درخواست نسخه جدید (مثلا ارتقا از نسخه ۲٫۶٫۱ به نسخه ۳٫۶٫۱ در مرداد ماه سال ۹۶) خواهد بود.

همچنین در مواردی این ماژول های جدید به صورت قابلیت های پیشرفته طراحی و عرضه می گردد.

کلیه اخبار آپدیت های سامانه به اطلاع مشتریان می رسد.

هزینه آپدیت نرم افزار به چه صورت است؟

همانطور که پیش تر بیان شد برای آپدیت های دوره ای و سالیانه (بهبود امکانات و فرآیندها) نسخه ای که در اختیار دارید، هزینه ای دریافت نخواهد شد. در خصوص درخواست ارتقای یک نسخه به نسخه بعدی (امکانات و ماژول های جدید)، هزینه آن اعلام خواهد شد. طبیعتا خریداری نسخه جدید الزامی نخواهد بود.

چطور می توان آپدیت ها را سریع تر و به صورت ماهیانه یا هفتگی دریافت نمود؟

همانطور که در قسمت پشتیبانی همین صفحه توضیح داده شده است، می توانید با خریداری بسته های پشتیبانی، علاوه بر بهره مندی از مزایای دیگر، به روزرسانی های صورت گرفته را زودتر دریافت نمایید.

نسخه آزمایشی چیست؟

آخرین نسخه پایه به همراه امکانات و ماژول های هوشمند و پیشرفته (به جز مواردی که نیاز به شخصی سازی دارد) در ماه اول سفارش به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این مدت برای بررسی امکانات پایه، راه اندازی اولیه فروشگاه اینترنتی و مشاهده قابلیت های پیشرفته در نظر گرفته شده است.

نسخه رایگان چیست؟

در زمان سفارش اولیه، آخرین نسخه پایه و امکانات پیشرفته به مدت یک ماه در اختیار شما قرار می گیرد. پس از این مدت در صورت رعایت شرایط لازم، نسخه پایه به صورت رایگان و دائمی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تنها هزینه هاست سالیانه برای میزبانی وب سایت شما، دریافت خواهد شد.

نسخه رایگان دارای چه امکاناتی است؟

نسخه رایگان، آخرین نسخه پایه است که با شرایط مطرح شده در اختیار شما قرار گرفته است. برای مشاهده امکانات آخرین نسخه پایه به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

چه موقع برای استفاده از نسخه پایه نیاز به پرداخت ماهیانه خواهد بود؟

در صورتی که شما نتوانید شرایط استفاده رایگان از نسخه پایه را در فروشگاه خود ایجاد نمایید (پس از مدت آزمایشی) و یا در آینده فروشگاه شما از شرایط اولیه خارج گردد، آیدیانت شما را مطلع خواهد نمود. پس از آن ۷ روز برای رعایت ملزومات پلن رایگان و یا پرداخت هزینه ماهیانه (۱۰۰ هزار تومان در سال ۹۷) فرصت خواهید داشت. در غیر این صورت فروشگاه شما به حالت تعلیق در آمده و پس از ۳۰ روز حذف خواهد شد.

البته شرایط استفاده رایگان از نسخه پایه بسیار ساده بوده و تنها برای اطمینان از فعالیت فروشگاه اینترنتی درنظر گرفته شده است. همچنین با پیاده سازی حداقل شرایط لازم در فروشگاه، مجددا می توانید بدون پرداخت هزینه ماهیانه از سامانه استفاده نمایید.

چرا برای استفاده از پلن پایه رایگان، باید شرط هایی رعایت گردد؟

تاکنون صدها میلیون تومان برای توسعه سامانه یکپارچه مدیریت کسب و کار و فروشگاه اینترنتی آیدیانت هزینه شده است. سامانه ای که نظیر آن در کشور وجود ندارد و برای پیاده سازی و ارتقا آن ۷ سال زمان صرف شده است. این سامانه برای فروشگاه های بزرگ اینترنتی طراحی و مطابق با نیاز آنها توسعه یافته است.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، گروه آیدیانت تصمیم گرفت تا با رایگان نمودن امکانات اصلی سامانه، در تسهیل ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید نقش خود را ایفا نماید. ارائه نسخه پایه به صورت رایگان به فروشگاه های اینترنتی هزینه های بسیاری به شرکت وارد می نماید. البته ما اطمینان داریم که با فراهم نمودن این امکان، مشتریانی وفادار و موفق با ما همراه می گردند.

شرایط رایگان برای تفکیک مشتریان واقعی، پرتلاش و مصمم از دیگر افراد و با هدف ارائه خدمات بهتر به مشتریان حقیقی فروشگاه خواهد بود.

نسخه پایه چه مدت رایگان خواهد بود؟

همان طور که گفته شد در صورت رعایت شرایط لازم در فروشگاه ، به صورت دائمی رایگان خواهد بود.

نقاط ضعف و کمبود های نسخه رایگان چیست؟

نسخه پایه (پلن رایگان) یک نسخه کامل و قدرتمند است که تمامی پنل های فروش، خرید، حسابداری، انبارداری، مدیریت محتوا و اتوماسیون سامانه را داراست. هیچ فروشگاه ساز اینترنتی رایگان یا غیر رایگان دیگر با قابلیت های نسخه پایه این سامانه برابری نمی کند. برای مشاهده امکانات نسخه پایه می توانید به لینک آن مراجعه نمایید و یا نسخه آزمایشی را درخواست کنید. همچنین این سامانه به صورت مداوم در حال به روز رسانی و توسعه است.

البته امکانات دیگری نیز برای فروشگاه های بزرگ و پیشرفته در نظر گرفته شده است. شما می توانید این امکانات را در صفحه مربوطه مشاهده و خرید نمایید.

سامانه فروشگاه اینترنتی کجا قرار می گیرد؟

سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت بر روی سرورهای آیدیانت نصب و تنظیمات لازم صورت می گیرد. سپس ارتباط آن با دامنه شما (مثلا w w w.erfaneshop.com ) برقرار می شود. نام کاربری و پسورد سامانه در اختیار شما قرار می گیرد و شما از آن پس برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خود می توانید به وب سایت خود متصل شوید.

آیا سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت یک Market place است؟

خیر. سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت یک فروشگاه ساز یکپارچه با سامانه مدیریت کسب و کار است. با درخواست هر مشتری، یک سایت جداگانه برای او بر روی سرور های آیدیانت ساخته می شود. طراحی سایت با سامانه آیدیانت درست مانند طراحی سایت با هر سیستم مدیریت محتوای دیگری مانند وردپرس، مجنتو، پرستاشاپ یا طراحی سایت ها و فروشگاه ساز های ایرانی است.

آدرس وب سایت من چه خواهد بود؟

شما می توانید یک دامنه ایران (مانند idea-net.ir) یا بین المللی (مانند digikala.com) از کلیه سایت های ارائه دهنده خریداری نمایید. پس از خرید دامنه، با ثبت دامنه در تیکت پشتیبانی، دامنه شما به سایت شما متصل خواهد شد. پیش از خرید دامنه آدرس شما (yourname.idea-net.ir ) خواهد بود. البته بهتر است در اسرع وقت نسبت به خرید دامنه اقدام نمایید.

هزینه دامنه چه میزان خواهد بود؟

خرید دامنه بر عهده خود مشتریان بوده و آیدیانت هزینه ای برای اتصال دامنه خریداری شده توسط مشتریان به وب سایت آنها دریافت نمی کند. برای آشنایی با نحوه خرید دامنه می توانید راهنمای خرید دامنه را مطالعه نمایید.

هزینه میزبانی وب چه میزان خواهد بود؟

میزبانی وب (هاست) فروشگاه اینترنتی شما تنها توسط گروه آیدیانت و بر روی سرورهای قدرتمند و پیشرفته دنیا انجام می پذیرد. برای مشاهده هزینه آن به صفحه هاستینگ آیدیانت مراجعه نمایید. این هزینه به صورت سالیانه و مطابق با قیمت روز دریافت می گردد.

در صورتیکه بخواهم پس از چند سال از فروشگاه ساز دیگری استفاده نمایم یا سامانه را توسط گروه نرم افزاری دیگری ارتقا دهم، چه باید بکنم؟

گروه آیدیانت به صورت دائمی در حال توسعه فروشگاه اینترنتی و سامانه مدیریت آن است. به صورت روزانه امکاناتی جدید به سامانه افزوده شده و یا ماژول های هوشمند جدیدی برای آن طراحی می شود. این امکانات به صورت رایگان یا با هزینه منصفانه به تمامی مشتریان ارائه می شود. طبیعتا هیچ گروه دیگری نخواهد توانست، امکانات مفروض را با قیمت های پیشنهادی آیدیانت در اختیار شما قرار دهد. چرا که هزینه طراحی این امکانات بین تعداد زیادی مشتری تقسیم شده و نتیجه آن قیمتی ناچیز خواهد بود. همچنین با توجه به این که سامانه از صفر توسط گروه آیدیانت ساخته و توسعه یافته است، برای آن دسته از امکاناتی که نیاز به شخصی سازی دارد و یا امکانات سفارشی شما، طبیعتا آیدیانت بهترین قیمت را ارائه خواهد داد.

به هر حال هر مشتری می تواند یک بار درخواست انتقال فروشگاه اینترنتی را داشته باشد. در این صورت کلیه اطلاعات و فایل های مشتری برای انتقال به پلتفرم یا فروشگاه ساز دیگر به وی تحویل داده خواهد شد. هزینه دریافت اطلاعات در خدمات سایت اعلام شده است.

همچنین در صورتیکه بخواهد می تواند کدهای فروشگاه اینترنتی را با ارائه تعهدنامه های مربوطه از آیدیانت دریافت نماید. این امکان تنها برای فروشگاه هایی که بیش از ۱ سال از خدمات آیدیانت استفاده نموده باشند وجود دارد و شامل کدهای سامانه مدیریت نخواهد شد.

در صورت دارا بودن چند فروشگاه اینترنتی و خرید ماژول های پیشرفته، این ماژول ها روی چند فروشگاه نصب می شود؟

بدون توجه به نسخه مورد استفاده شما، با خرید هر ماژول پیشرفته، تنها می توانید آن ماژول را به یک فروشگاه خود متصل نمایید.

چند فروشگاه اینترنتی به یک سامانه مدیریت می توان متصل نمود؟

در حال حاضر تنها امکان اتصال یک فروشگاه اینترنتی به هر سامانه مدیریت وجود دارد. البته شما می توانید با خرید ماژول شعب به تعداد بی نهایت شعبه یا انبار به سامانه خود اضافه نمایید. برای آشنایی با امکانات شعب به صفحه امکانات دیگر سامانه مراجعه کنید.

چه تعداد دامنه می توانم به فروشگاه خود اضافه نمایم؟

شما می توانید برای دسترسی به فروشگاه خود از آدرس های اینترنتی مختلف، به هر تعداد دامنه که لازم می دانید به وب سایت خود متصل نمایید.

برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی چه مهارت هایی لازم است؟

فروشگاه اینترنتی آیدیانت و سامانه مدیریت کسب و کار آن به صورت کاربرپسند طراحی شده است. همچنین برای کار با سامانه ویدئوهای آموزشی به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. آشنایی اولیه با کامپیوتر برای کار با سامانه کفایت می کند. همچنین به صورت منظم آموزش های SEO ، مارکتینگ و بازاریابی، مدیریت فروشگاه اینترنتی  و… در شبکه های اجتماعی آیدیانت منتشر می شود. کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام.

نحوه ثبت سفارش به چه صورت است؟

شما می توانید پس از بررسی امکانات و ویژگی های نسخه پایه با ثبت مشخصات خود، سامانه جامع با امکانات پایه و پیشرفته را به صورت آزمایشی و برای مدت ۳۰ روز دریافت نمایید. لازم است شرایط استفاده از نسخه پایه به صورت رایگان، پیش از ثبت سفارش مطالعه گردد. برای درخواست نسخه آزمایشی ثبت تمامی اطلاعات فردی لازم است.

همچنین در صورتی که قبلا با امکانات و ماژول های پیشرفته آشنا شده اید و هم اکنون قصد خرید برخی از آنها را در کنار نسخه پایه داشته باشید می توانید از طریق فرم امکانات و ماژول های پیشرفته، موارد مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

فروشگاه چه موقع به من تحویل داده می شود؟

با ثبت سفارش شما، فروشگاه توسط همکاران ما ایجاد و پس از انجام تنظیمات اولیه، ظرف مدت ۳ ساعت کاری در اختیار شما قرار می گیرد. ساعت کاری برای سفارش های جدید از ساعت ۹ الی ۱۷ است.

فروشگاه به چه شکل به من تحویل داده می شود؟

فروشگاه به صورت آزمایشی و به مدت ۳۰ روز در اختیار شما قرار می گیرد. ابتدا فروشگاه به صورت ساب دامین از سایت آیدیانت (به عنوان مثال partshop.idea-net.ir) ساخته می گردد. همچنین یوزر و پسورد ورود به مدیریت سامانه و لینک ویدئوهای آموزشی، برای ایمیل شما ارسال می شود. شما می توانید در هر زمان با ثبت تیکت در پشتیبانی درخواست تغییر دامنه خود را داشته باشید. برای این امر نیاز است راهنمای خرید دامنه و اتصال به فروشگاه را مطالعه نمایید.

پس از مدت آزمایشی، در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده، فروشگاه به صورت رایگان و با امکانات پایه، به مدت نامحدود تمدید می شود. در صورتی که پیش از این مدت اقدام به اتصال دامنه خود به فروشگاه نکرده باشید، لازم است دامنه خرید و درخواست اتصال آن از طریق سامانه پشتیبانی ثبت شود.

در صورت عدم توجه به شرایط پلن رایگان، بایستی هزینه ماهیانه استفاده از نسخه پایه تا زمان تکمیل فروشگاه، پرداخت شود.

آیا با خرید امکانات پیشرفته، نسخه پایه رایگان می شود؟

خیر، استفاده رایگان از نسخه پایه پیرو شرایط بسیار ساده ای است که در صفحه مربوطه بیان گردیده است. در صورت عدم تکمیل فروشگاه، استفاده از نسخه پایه تا زمان برقراری شرایط مستلزم پرداخت هزینه ماهیانه است و ارتباطی با امکانات پیشرفته خریداری شده ندارد.

چطور آدرس فروشگاه اینترنتی خود را مشخص سازم (آموزش خرید دامنه)؟

آدرس یا همان دامنه فروشگاه اینترنتی مسیری است که مشتریان از طریق آن به فروشگاه شما دسترسی می یابند. دامنه های داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند که شما می توانید برای فروشگاه خود در صورت عدم مالکیت فردی دیگر خریداری نمایید. دامنه ها به صورت یک ساله یا چند ساله قابل خرید است که پس از آن نیز می توان دامنه را تمدید کرد. تا زمانی که شما به صورت منظم دامنه خود را تمدید نمایید مالکیت آن از شما سلب نمی گردد. برای آموزش خرید دامنه از سایت های ایرانی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

از کجا دامنه تهیه نمایم؟

برای خرید دامنه سایت های بسیاری در ایران و خارج از کشور وجود دارد و این وب سایت ها با پیشنهادهای گوناگون، قیمت های متفاوتی به شما ارائه می دهند. خرید دامنه بر عهده مشتریان است لذا شما می توانید از هر جایی که تمایل دارید، دامنه خود را خریداری نمایید. آیدیانت صرفا به جهت سهولت امر خرید دامنه و اتصال آن به فروشگاه اینترنتی راهنمای خرید دامنه را در مطالب آموزشی قرار داده است.

چگونه دامنه خود را به فروشگاه متصل نمایم؟

پس از خرید دامنه در پنل کاربری خود در وب سایت فروشنده، لازم است تنظیمات DNS دامنه را تغییر دهید. همچنین در وب سایت بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ثبت دامنه، در هنگام ثبت دامنه نیز می توان این کار را انجام داد.

نحوه تغییر DNS :

تغییر ردیف ns1 به: ns1.idea-net.ir

تغییر ردیف ns2 به: ns2.idea-net.ir

پس از تغییر DNS لازم است از طریق سامانه پشتیبانی به ما اعلام گردد. تغییرات مربوطه معمولا طی ۲-۳ ساعت کاری توسط آیدیانت اعمال می گردد اما انجام تغییرات در DNS توسط شرکت ثبت کننده دامنه ممکن است تا ۲۴ ساعت به طول انجامد.

در این مدت موقتا دسترسی شما به فروشگاه قطع شده و پس از آن با دامنه خود به فروشگاه اینترنتی دسترسی خواهید داشت.

(آدرس پنل مدیریت نیز به”manage/دامنه شما” تغییر می یابد.)

در صورتیکه بخواهید زمان قطع سرویس را کاهش دهید می توانید پس از تغییر DNS  ها ۲۴ ساعت تا اعمال تغییرات صبر کرده، سپس تیکت مربوطه را در پشتیبانی آیدیانت ارسال نمایید.

برای آشنایی بیشتر با خرید دامنه و اتصال آن به فروشگاه اینترنتی، بر روی لینک کلیک کنید.

آیا می توان چند آدرس (دامنه) به فروشگاه اینترنتی اینترنتی متصل نمود؟

بله. شما می توانید برای دسترسی مشتریان خود به فروشگاه اینترنتی از طریق چند آدرس اینترنتی، دامنه های گوناگونی را به فروشگاه متصل نمایید. برای این کار لازم است در قسمت پشتیبانی درخواست خود را ثبت نمایید.

از آن پس با ورود هریک از آدرس های مربوطه در مرورگر، صفحه فروشگاه شما نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که اتصال چند آدرس به یک فروشگاه به معنای مالکیت چند فروشگاه متفاوت نیست.

آیا می توانم سایت های دیگری که با سامانه ها و نرم افزارهای دیگر ساخته شده است را بر روی هاست خود در سرور آیدیانت قرار دهم؟

خیر. سرورهای آیدیانت صرفا جهت میزبانی از وب سایت های طراحی شده با سامانه آیدیانت در نظر گرفته شده است. جهت حفظ امنیت سامانه، امکان میزبانی وب، برای دیگر سایت های شما نخواهد بود.

مشخصات هاست چیست؟

برای آشنایی با مشخصات هاست می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

برای استفاده از سامانه پیامکی چه باید کرد؟

در صورت نیاز به امکانات ارسال پیامک خودکار، با اکسل و… ابتدا نیاز است از صفحه ماژول های پیشرفته، موارد مورد نظر خود را سفارش دهید. پس از آن همکاران ما در قسمت پشتیبانی با شما تماس خواهند گرفت. لازم است از یکی از شرکت هایی که ماژول آنها در سامانه آیدیانت برای اتصال در نظر گرفته شده است، API  و شارژ خریداری نمایید. با انجام تنظیمات در صفحه مدیریت، اتصال شما به پنل پیامک برقرار خواهد شد.

برای استفاده از سامانه ایمیل چه باید کرد؟

لازم است جهت تنظیمات ایمیل خودکار و یا ارسال ایمیل گروهی و… ماژول های مربوطه از صفحه امکانات پیشرفته انتخاب و سفارش داده شود. همچنین برخی از امکانات ارسال ایمیل در نسخه پایه (رایگان) است. برای ارسال ایمیل نیاز به خریداری پنل از شرکت های دیگر نیست. البته باید شرایط ارسال ایمیل برای جلوگیری از اسپم شدن رعایت گردد.

برای اتصال به درگاه بانکی چه کنم؟

در صورت استفاده از نسخه پایه می توانید از یکی از درگاه های بانک های ملی و ملت برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده نمایید. کافی است اطلاعات زیر را در اختیار شعبه مربوطه قرار داده درخواست درگاه اینترنتی نمایید:

IP: 95.216.101.227

Port: 80 , 443

OS: Linux

Programming Language: PHP

Database: MySQL

شماره پشتیبانی: ۰۳۱۳۳۳۷۶۴۳۱

سپس کد فعال سازی و اطلاعات داده شده را در سامانه پشتیبانی ثبت نمایید. همکاران ما در اسرع وقت درگاه مربوطه را فعال می نمایند.

همچنین در صورت خرید ماژول پیشرفته تنظیمات درگاه های بانکی علاوه بر دسترسی بر ویرایش اطلاعات مفروض، امکانات جانبی دیگری نظیر فعال نمودن چند درگاه، تقسیم بندی فاکتورها براساس مبلغ و… در اختیار شما قرار می گیرد. این امکانات در صفحه امکانات پیشرفته قابل دسترسی خواهد بود.

در صورتیکه شما ماژول پیشرفته تنظیمات درگاه بانکی را خریداری نمایید، می توانید علاوه بر بانک های ذکر شده، بانک دیگری را برای اتصال درگاه درخواست نمایید.

البته توجه داشته باشید که برای اخذ درگاه از بانک ها ابتدا لازم است که برای سایت خود نماد اعتماد بگیرید.

چه روش های پرداختی برای فروشگاه فعال است؟

واریز آنلاین از طریق درگاه بانکی، واریز بانکی یا پرداخت کارت به کارت، پرداخت نقدی، پرداخت با دستگاه کارتخوان و پرداخت با حساب کاربری(کیف پول)

امکان محاسبه هزینه های ارسال و بسته بندی با چه روش هایی فعال است؟

الف) در نسخه پایه روش های پیک موتوری و پست سفارشی و پیشتاز فعال است.

ب) با هزینه اندک می توانید ماژول روش های ارسال را خریداری کنید (در صفحه ماژول های پیشرفته) و روش های ارسال ترمینال، باربری، تیپاکس، دریافت حضوری، چاپار را نیز به لیست روش های ارسال اضافه نمایید. همچنین با این ماژول می توانید به تعداد دلخواه روش ارسال تعریف کرده و فرمول های محاسبه آن را ویرایش نمایید.

نماد اعتماد چیست؟

نشانه ای نمادين است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (کسب و کار اينترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا مي‌گردد. اين نماد پس از بررسی درگاه‌ (وب سایت) و احراز هويت و صلاحيت مالک (حقيقی يا حقوقی) آن براي مدت يک سال صادر می گردد. (منبع از سایت ای نماد)

چرا نیاز به تهیه نماد اعتماد برای سایت خود دارم؟

نماد اعتماد به دو دلیل کلی لازم است:

  1. ایجاد اعتماد در مشتریان و تایید وزارت صنعت معدن و تجارت: پیش از خرید مشتریان پرداخت مبلغ، آنها نیاز دارند که به فروشگاه شما اعتماد نمایند. بیشترین اعتماد برای خرید از فروشگاه های اینترنتی از طریق نماد اعتماد حاصل می شود.
  2. برای درخواست درگاه بانکی و فعال نمودن پرداخت آنلاین نیاز دارید تا مدارک مرتبط با نماد اعتماد خود را به شعبه مذکور ارائه دهید.
چطور نماد اعتماد دریافت نمایم؟

صدور نماد اعتماد در سایت ای نماد صورت می گیرد و ارتباطی با سامانه فروشگاه اینترنتی ندارد. شما بایستی از طریق سایت http://enamad.ir ابتدا لیست الزامات دریافت نماد را فراهم سپس با ارسال مدارک و مشخصات درخواست خود را ثبت نمایید. پس از طی شدن روند اداری در سایت ای نماد در صورت تایید الزامات و صدور نماد، درخواست قرارگیری نماد اعتماد را از طریق سامانه پشتیبانی برای ما ارسال نمایید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای اخذ نماد اعتماد را مطالعه نمایید.

خدمات پشتیبانی در نسخه پایه به چه صورت است؟

پشتیبانی در نسخه پایه (رایگان یا با هزینه ماهیانه) تحت سامانه پشتیبانی نرم افزار (تیکتینگ) انجام می شود. با ثبت نام در وب سایت آیدیانت به عنوان کاربر استفاده کننده از سامانه یا کاربر مهمان، می توانید سوالات و درخواست های خود را با ثبت تیکت برای تیم پشتیبانی ما ارسال نمایید. درخواست های شما طبق اولویت مربوطه و یا ترتیب زمانی رسیدگی خواهد شد.

بسته پشتیبانی سفارشی چیست؟

شما می توانید با استفاده از بسته پشتیبانی سفارشی از مزایای زیر بهره مند شوید:

الف) در نسخه پایه به روز رسانی های سامانه عموما به صورت سالیانه (و یا ۲-۳ بار در سال) بر روی نسخه شما اعمال می شود. با خرید بسته پشتیبانی سفارشی، آپدیت ها و تغییرات متناوب سامانه را به صورت هفتگی یا ماهانه دریافت نمایید.

ب) تیکت های شما در سامانه پشتیبانی در اولویت بالاتری قرار می گیرد و سریعتر رسیدگی خواهد شد.

ج) امکان دریافت راهنمایی یا پشتیبانی تلفنی (از ساعت ۹-۲۳) برای شما فعال می گردد.

د) تیکت های فوری شما در اولین ساعت کاری بررسی و انجام می شود.

پشتیبانی حرفه ای (توسعه) چیست؟

آن دسته از فروشگاه هایی که در حال توسعه و پیشرفت بوده و علاوه بر امکانات و ماژول های فعلی نیاز به توسعه نرم افزار، شخصی سازی قسمت ها و یا طراحی ماژول های اختصاصی دارند، می توانند از بسته پشتیبانی توسعه استفاده نمایند.

هزینه پشتیبانی چقدر است؟

پشتیبانی عادی برای نسخه پایه، رایگان است.

همچنین با مراجعه به صفحه بسته های پشتیبانی می توانید قیمت بسته های سفارشی یا حرفه ای را مشاهده نمایید.

فروشگاه "ماژول های مشتریان" چیست؟

در صورتیکه با دریافت پشتیبانی توسعه، ماژول یا پنل مستقلی برای مشتری طراحی شود، در فروشگاه ماژول های مشتریان قرار داده خواهد شد. دیگر کاربران سامانه می توانند این ماژول را خریداری نموده و شما نیز از فروش ماژول / پنل کسب درآمد کنید. به این شکل ایده های شما در ساخت ماژول ها ارزشمند شده و می توانید هزینه برنامه نویسی و پیاده سازی ماژول مربوطه را بازیابی کرده و یا حتی سود کنید. برای آشنایی با روند قرارگیری ماژول ها بر روی فروشگاه، تماس بگیرید.

بسته پشتیبانی سفارشی خریداری کرده ام اما هنوز آپدیت ها را دریافت نکرده ام؟

به روز رسانی مرحله ای مشتریان با پشتیبانی سفارشی، اندکی زمان خواهد برد. معمولا بین ۳-۷ روز کاری طول خواهد کشید تا به روز رسانی های قبلی برای شما فعال شود.

مشترک پشتیبانی سفارشی هستم ولی درخواست های من (تیکت ها) هنوز اجرا نشده است؟

در صورتی که مشترک پشتیبانی سفارشی باشید در کمتر از ۱ ساعت کاری روند اجرای تیکت شما آغاز می شود. البته بسته به حجم درخواست های سفارشی و نوع درخواست شما، اتمام فرآیند ممکن است زمان بیشتری لازم داشته باشد.

در برخی مواقع دسترسی به اینترنت برای ثبت تیکت پشتیبانی را ندارم؟

در صورتی که مشترک پشتیبانی سفارشی باشید می توانید درخواست های خود را به صورت تلفنی با همکاران پشتیبانی مطرح کنید. البته برای ثبت دقیق تر درخواست و قابلیت رهگیری روند اجرای درخواست پیشنهاد می شود درخواست ها از طریق سیستم تیکتینگ ثبت شود.

قادر به پرداخت هزینه پشتیبانی توسعه نیستم اما نیاز به ماژول جدید دارم؟

فروشگاه آیدیانت همواره در حال توسعه و افزایش امکانات و قابلیت هاست. شما می توانید از طریق سامانه پشتیبانی درخواست خود را ثبت کنید. ممکن است مورد مربوطه در آپدیت های سالیانه سامانه قرار گیرد و یا طراحی و ساخته شده، در ماژول های پیشرفته سامانه با قیمت بسیار مناسب ارائه شود.

همچنین با فروش ماژول در فروشگاه ماژول های مشتریان می توانید هزینه صورت گرفته را جبران نمایید.

برای ثبت تیکت کجا باید اقدام نمایم؟

با مراجعه به صفحه سامانه پشتیبانی و ورود به محیط کاربری می توانید اقدام به ثبت تیکت نمایید. برای ورود به سامانه لازم است ابتدا در سامانه پشتیبانی ثبت نام نمایید.

نمی توانم به سامانه پشتیبانی وارد شوم؟

لازم است ابتدا در سامانه پشتیبانی ثبت نام و ایمیل خود را فعال سازید. نام کاربری و رمز عبوری که قبلا با درخواست سامانه دریافت کرده اید صرفا برای ورود به محیط مدیریت فروشگاه اینترنتی شماست و قابل استفاده در سامانه پشتیبانی نیست.

آیا می توانم فروشگاه را بر روی هاست خود پیاده سازی کنم؟

خیر. فروشگاه تنها بر روی هاست های اختصاصی آیدیانت نصب می شود. به دلیل حفظ امنیت، لایسنس، ارائه خدمات پشتیبانی و به روز رسانی و فراهم نمودن امکانات سخت افزاری مورد نیاز نرم افزار این امر ضروری است.

تهیه نسخه پشتیبان به چه صورت است؟

به صورت هفتگی و خودکار نسخه پشتیبان (backup) از وب سایت شما تهیه می شود.

تهیه نسخه پشتیبان به صورت روزانه یا لحظه ای به چه صورت ممکن است؟

برای کاهش فواصل بک آپ لازم است درخواست خود را از طریق سامانه پشتیبانی ثبت نمایید.

برای تغییر در ظاهر سایت و قالب چه باید بکنم؟

الف) ساده ترین روش آن است که شما تغییرات قالب سایت را به تیم آیدیانت بسپارید. ابتدا درخواست خود را به صورت کامل و مشروح از طریق سامانه پشتیبانی برای ما ارسال کنید. پس از بررسی درخواست شما هزینه و زمان لازم به شما اعلام می گردد.

ب) همچنین در صورتیکه شما برنامه نویس هستید، می توانید کدهای فروشگاه اینترنتی را با ارائه تعهدنامه های مربوطه از آیدیانت دریافت نماید. این امکان تنها برای فروشگاه هایی که بیش از ۱ سال از خدمات آیدیانت استفاده نموده باشند وجود دارد و شامل کدهای سامانه مدیریت نخواهد شد. با دریافت کدهای فروشگاه اینترنتی می توانید تغییرات لازم در قالب را انجام دهید.

ج) اگر علاقه مند هستید تا گروه نرم افزاری دیگری تغییرات ظاهری شما را انجام دهد، با ثبت تیکت این موضوع را به اطلاع همکاران پشتیبانی ما برسانید. با دریافت تعهدنامه های لازم از شما و گروه مربوطه، کدهای فروشگاه در اختیار آنها قرار می گیرد تا تغییرات لازم را انجام دهند.

*** موارد بالا تنها شامل کدهای بخش فروشگاه می شود و قسمت مدیریت سامانه را در بر نمی گیرد.

آیا می توانم فروشگاه را در کنار سایت فعلی خود راه اندازی کنم؟

بله امکان راه اندازی فروشگاه بر روی ساب دامین (مثلا http://shop.yourdomain.com ) وجود دارد.

سامانه با چه زبان برنامه نویسی توسعه یافته است؟

PHP

چطور می توانم قالب فروشگاهی برای سامانه طراحی و به فروش برسانم؟

در سامانه پشتیبانی ثبت نام کرده و درخواست خود را ثبت کنید. با اخذ تعهدنامه های مربوطه، کدهای فروشگاه و دیگر اطلاعات و داکیومنت های لازم برای شما ارسال می شود. شما می توانید قالب فروشگاهی ساخته و در سایت آیدیانت به فروش رسانید.

سئو چیست؟

SEO (search engine optimization) مجموعا اقداماتی است که برای بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو انجام می دهید. با توجه به اینکه گوگل مطرح ترین موتور جستجو را دارد، معمولا منظور از انجام اقدامات در راستای بهبود رتبه در موتور جستجوی گوگل است. به طور خلاصه سئو مجموعه کارهایی است که باید انجام دهیم تا با سرچ کلمات مرتبط با کسب و کار ما توسط کاربران، وب سایت ما در رتبه بالاتری (ترجیحا جزو سه لینک نخست در صفحه اول نتایج) قرار گیرد.

این اقدامات به سه دسته کلی تقسیم می شود:

الف. نرم افزار:

امکاناتی که نرم افزار وب سایت ما (سیستم مدیریت محتوا) باید در اختیار ما قرار دهد. علاوه بر آن، بهینه سازی و تنظیمات نرم افزار برای سازگاری با موتورهای جستجو و برنامه نویسی نرم افزار براساس اصول مرتبط با سئو لازم است.

ب. محتوا:

محتوای وب سایت شما باید مطابق با اصول سئو نوشته شده و در سایت قرار گیرد. علاوه بر آن بسیار از اقدامات مارکتینگ می تواند به جایگاه شما در موتور جستجوی گوگل کمک کند. علاوه بر این ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای کمک به آنالیز وب سایت و رفع مشکلات محتوایی در دنیا وجود دارد.

ج. خارج از سایت:

جز اقدامات گفته شده در بند ۱ و ۲، موارد بسیاری وجود دارد که برای موتور جستجوی گوگل اهمیت داشته و در رتبه شما در عبارات کلیدی مختلف موثر است. مواردی مانند: بک لینک و شبکه های مجازی

با استفاده از سامانه، در خصوص سئو چه خدماتی به من ارائه می شود؟

مهمترین امکانی که یک سامانه فروشگاهی باید در اختیار شما بگذارد بند الف در سوال بالاست. یعنی برنامه نویسی، بهینه سازی و ارائه قابلیت هایی برای سازگاری با موتورهای جستجو و کمک به کاربران برای تولید محتوا بر مبنای اصول سئو

این دقیقا کاری است که آیدیانت به خوبی انجام داده است و بهترین گواه این موضوع قرارگیری وب سایت روبوایکیو در صفحه اول و لینک های نخست در حوزه الکترونیک و رباتیک و در بسیاری از کلید واژه های اصلی این حوزه است.

علاوه بر این آیدیانت با توجه به نگرش بلند مدت و طراحی بیزینس پلن بر مبنای موفقیت مشتریان خود (ارائه نسخه پایه به صورت رایگان از نتایج این نوع نگرش است.)، همراهی و کمک به صاحبان کسب و کار در این زمینه را وظیفه خود می داند. لذا برای رعایت اصول محتوایی و اقدامات لازم در خارج از سایت، نیز به کاربران خود با ارسال آموزش های رایگان سئو خدمت رسانی می کند. البته به زودی در زمینه ارائه خدمات حرفه ای سئو به کاربران، خدمات جدیدی نیز ارائه خواهد کرد.

تفاوت نسخه های موجود چیست؟

سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت درحال حاضر دارای یک نسخه پایه است. شما می توانید پیش از سفارش، امکانات نسخه پایه را بررسی نمایید. همچنین با توجه به نیازهای آینده خود می توانید امکانات پیشرفته و ماژول های تکمیلی را خریداری نمایید.

آپدیت نسخه ها به چه صورت است؟
  1. فروشگاه آیدیانت و سامانه مدیریت آن به صورت روزانه در حال توسعه و بهبود فرآیندها است. تغییرات ماژول ها و بهبود آنها از مواردی است که به صورت رایگان در نسخه پایه یا نسخه های دیگر اعمال می شود. مشخصا این تغییرات تنها در نسخه هایی که شامل آن پنل ها و امکانات هستند اعمال خواهد شد. نسخه پایه عموما چند مرتبه در سال آپدیت می شود (به عنوان مثال در آذر ۹۷ از نسخه ۴٫۷٫۱ به نسخه ۴٫۷٫۲ ارتقا یافت.)
  2. با توسعه نرم افزار، پنل / ماژول / امکانات جدیدی به سامانه افزوده می شود که برای بهره مندی از آنها نیاز به درخواست نسخه جدید (مثلا ارتقا از نسخه ۲٫۶٫۱ به نسخه ۳٫۶٫۱ در مرداد ماه سال ۹۶) خواهد بود.

همچنین در مواردی این ماژول های جدید به صورت قابلیت های پیشرفته طراحی و عرضه می گردد.

کلیه اخبار آپدیت های سامانه به اطلاع مشتریان می رسد.

هزینه آپدیت نرم افزار به چه صورت است؟

همانطور که پیش تر بیان شد برای آپدیت های دوره ای و سالیانه (بهبود امکانات و فرآیندها) نسخه ای که در اختیار دارید، هزینه ای دریافت نخواهد شد. در خصوص درخواست ارتقای یک نسخه به نسخه بعدی (امکانات و ماژول های جدید)، هزینه آن اعلام خواهد شد. طبیعتا خریداری نسخه جدید الزامی نخواهد بود.

چطور می توان آپدیت ها را سریع تر و به صورت ماهیانه یا هفتگی دریافت نمود؟

همانطور که در قسمت پشتیبانی همین صفحه توضیح داده شده است، می توانید با خریداری بسته های پشتیبانی، علاوه بر بهره مندی از مزایای دیگر، به روزرسانی های صورت گرفته را زودتر دریافت نمایید.

نسخه آزمایشی چیست؟

آخرین نسخه پایه به همراه امکانات و ماژول های هوشمند و پیشرفته (به جز مواردی که نیاز به شخصی سازی دارد) در ماه اول سفارش به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این مدت برای بررسی امکانات پایه، راه اندازی اولیه فروشگاه اینترنتی و مشاهده قابلیت های پیشرفته در نظر گرفته شده است.

نسخه رایگان چیست؟

در زمان سفارش اولیه، آخرین نسخه پایه و امکانات پیشرفته به مدت یک ماه در اختیار شما قرار می گیرد. پس از این مدت در صورت رعایت شرایط لازم، نسخه پایه به صورت رایگان و دائمی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تنها هزینه هاست سالیانه برای میزبانی وب سایت شما، دریافت خواهد شد.

نسخه رایگان دارای چه امکاناتی است؟

نسخه رایگان، آخرین نسخه پایه است که با شرایط مطرح شده در اختیار شما قرار گرفته است. برای مشاهده امکانات آخرین نسخه پایه به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

چه موقع برای استفاده از نسخه پایه نیاز به پرداخت ماهیانه خواهد بود؟

در صورتی که شما نتوانید شرایط استفاده رایگان از نسخه پایه را در فروشگاه خود ایجاد نمایید (پس از مدت آزمایشی) و یا در آینده فروشگاه شما از شرایط اولیه خارج گردد، آیدیانت شما را مطلع خواهد نمود. پس از آن ۷ روز برای رعایت ملزومات پلن رایگان و یا پرداخت هزینه ماهیانه (۱۰۰ هزار تومان در سال ۹۷) فرصت خواهید داشت. در غیر این صورت فروشگاه شما به حالت تعلیق در آمده و پس از ۳۰ روز حذف خواهد شد.

البته شرایط استفاده رایگان از نسخه پایه بسیار ساده بوده و تنها برای اطمینان از فعالیت فروشگاه اینترنتی درنظر گرفته شده است. همچنین با پیاده سازی حداقل شرایط لازم در فروشگاه، مجددا می توانید بدون پرداخت هزینه ماهیانه از سامانه استفاده نمایید.

چرا برای استفاده از پلن پایه رایگان، باید شرط هایی رعایت گردد؟

تاکنون صدها میلیون تومان برای توسعه سامانه یکپارچه مدیریت کسب و کار و فروشگاه اینترنتی آیدیانت هزینه شده است. سامانه ای که نظیر آن در کشور وجود ندارد و برای پیاده سازی و ارتقا آن ۷ سال زمان صرف شده است. این سامانه برای فروشگاه های بزرگ اینترنتی طراحی و مطابق با نیاز آنها توسعه یافته است.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، گروه آیدیانت تصمیم گرفت تا با رایگان نمودن امکانات اصلی سامانه، در تسهیل ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید نقش خود را ایفا نماید. ارائه نسخه پایه به صورت رایگان به فروشگاه های اینترنتی هزینه های بسیاری به شرکت وارد می نماید. البته ما اطمینان داریم که با فراهم نمودن این امکان، مشتریانی وفادار و موفق با ما همراه می گردند.

شرایط رایگان برای تفکیک مشتریان واقعی، پرتلاش و مصمم از دیگر افراد و با هدف ارائه خدمات بهتر به مشتریان حقیقی فروشگاه خواهد بود.

نسخه پایه چه مدت رایگان خواهد بود؟

همان طور که گفته شد در صورت رعایت شرایط لازم در فروشگاه ، به صورت دائمی رایگان خواهد بود.

نقاط ضعف و کمبود های نسخه رایگان چیست؟

نسخه پایه (پلن رایگان) یک نسخه کامل و قدرتمند است که تمامی پنل های فروش، خرید، حسابداری، انبارداری، مدیریت محتوا و اتوماسیون سامانه را داراست. هیچ فروشگاه ساز اینترنتی رایگان یا غیر رایگان دیگر با قابلیت های نسخه پایه این سامانه برابری نمی کند. برای مشاهده امکانات نسخه پایه می توانید به لینک آن مراجعه نمایید و یا نسخه آزمایشی را درخواست کنید. همچنین این سامانه به صورت مداوم در حال به روز رسانی و توسعه است.

البته امکانات دیگری نیز برای فروشگاه های بزرگ و پیشرفته در نظر گرفته شده است. شما می توانید این امکانات را در صفحه مربوطه مشاهده و خرید نمایید.

سامانه فروشگاه اینترنتی کجا قرار می گیرد؟

سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت بر روی سرورهای آیدیانت نصب و تنظیمات لازم صورت می گیرد. سپس ارتباط آن با دامنه شما (مثلا w w w.erfaneshop.com ) برقرار می شود. نام کاربری و پسورد سامانه در اختیار شما قرار می گیرد و شما از آن پس برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خود می توانید به وب سایت خود متصل شوید.

آیا سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت یک Market place است؟

خیر. سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت یک فروشگاه ساز یکپارچه با سامانه مدیریت کسب و کار است. با درخواست هر مشتری، یک سایت جداگانه برای او بر روی سرور های آیدیانت ساخته می شود. طراحی سایت با سامانه آیدیانت درست مانند طراحی سایت با هر سیستم مدیریت محتوای دیگری مانند وردپرس، مجنتو، پرستاشاپ یا طراحی سایت ها و فروشگاه ساز های ایرانی است.

آدرس وب سایت من چه خواهد بود؟

شما می توانید یک دامنه ایران (مانند idea-net.ir) یا بین المللی (مانند digikala.com) از کلیه سایت های ارائه دهنده خریداری نمایید. پس از خرید دامنه، با ثبت دامنه در تیکت پشتیبانی، دامنه شما به سایت شما متصل خواهد شد. پیش از خرید دامنه آدرس شما (yourname.idea-net.ir ) خواهد بود. البته بهتر است در اسرع وقت نسبت به خرید دامنه اقدام نمایید.

هزینه دامنه چه میزان خواهد بود؟

خرید دامنه بر عهده خود مشتریان بوده و آیدیانت هزینه ای برای اتصال دامنه خریداری شده توسط مشتریان به وب سایت آنها دریافت نمی کند. برای آشنایی با نحوه خرید دامنه می توانید راهنمای خرید دامنه را مطالعه نمایید.

هزینه میزبانی وب چه میزان خواهد بود؟

میزبانی وب (هاست) فروشگاه اینترنتی شما تنها توسط گروه آیدیانت و بر روی سرورهای قدرتمند و پیشرفته دنیا انجام می پذیرد. برای مشاهده هزینه آن به صفحه هاستینگ آیدیانت مراجعه نمایید. این هزینه به صورت سالیانه و مطابق با قیمت روز دریافت می گردد.

در صورتیکه بخواهم پس از چند سال از فروشگاه ساز دیگری استفاده نمایم یا سامانه را توسط گروه نرم افزاری دیگری ارتقا دهم، چه باید بکنم؟

گروه آیدیانت به صورت دائمی در حال توسعه فروشگاه اینترنتی و سامانه مدیریت آن است. به صورت روزانه امکاناتی جدید به سامانه افزوده شده و یا ماژول های هوشمند جدیدی برای آن طراحی می شود. این امکانات به صورت رایگان یا با هزینه منصفانه به تمامی مشتریان ارائه می شود. طبیعتا هیچ گروه دیگری نخواهد توانست، امکانات مفروض را با قیمت های پیشنهادی آیدیانت در اختیار شما قرار دهد. چرا که هزینه طراحی این امکانات بین تعداد زیادی مشتری تقسیم شده و نتیجه آن قیمتی ناچیز خواهد بود. همچنین با توجه به این که سامانه از صفر توسط گروه آیدیانت ساخته و توسعه یافته است، برای آن دسته از امکاناتی که نیاز به شخصی سازی دارد و یا امکانات سفارشی شما، طبیعتا آیدیانت بهترین قیمت را ارائه خواهد داد.

به هر حال هر مشتری می تواند یک بار درخواست انتقال فروشگاه اینترنتی را داشته باشد. در این صورت کلیه اطلاعات و فایل های مشتری برای انتقال به پلتفرم یا فروشگاه ساز دیگر به وی تحویل داده خواهد شد. هزینه دریافت اطلاعات در خدمات سایت اعلام شده است.

همچنین در صورتیکه بخواهد می تواند کدهای فروشگاه اینترنتی را با ارائه تعهدنامه های مربوطه از آیدیانت دریافت نماید. این امکان تنها برای فروشگاه هایی که بیش از ۱ سال از خدمات آیدیانت استفاده نموده باشند وجود دارد و شامل کدهای سامانه مدیریت نخواهد شد.

در صورت دارا بودن چند فروشگاه اینترنتی و خرید ماژول های پیشرفته، این ماژول ها روی چند فروشگاه نصب می شود؟

بدون توجه به نسخه مورد استفاده شما، با خرید هر ماژول پیشرفته، تنها می توانید آن ماژول را به یک فروشگاه خود متصل نمایید.

چند فروشگاه اینترنتی به یک سامانه مدیریت می توان متصل نمود؟

در حال حاضر تنها امکان اتصال یک فروشگاه اینترنتی به هر سامانه مدیریت وجود دارد. البته شما می توانید با خرید ماژول شعب به تعداد بی نهایت شعبه یا انبار به سامانه خود اضافه نمایید. برای آشنایی با امکانات شعب به صفحه امکانات دیگر سامانه مراجعه کنید.

چه تعداد دامنه می توانم به فروشگاه خود اضافه نمایم؟

شما می توانید برای دسترسی به فروشگاه خود از آدرس های اینترنتی مختلف، به هر تعداد دامنه که لازم می دانید به وب سایت خود متصل نمایید.

برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی چه مهارت هایی لازم است؟

فروشگاه اینترنتی آیدیانت و سامانه مدیریت کسب و کار آن به صورت کاربرپسند طراحی شده است. همچنین برای کار با سامانه ویدئوهای آموزشی به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. آشنایی اولیه با کامپیوتر برای کار با سامانه کفایت می کند. همچنین به صورت منظم آموزش های SEO ، مارکتینگ و بازاریابی، مدیریت فروشگاه اینترنتی  و… در شبکه های اجتماعی آیدیانت منتشر می شود. کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام.

نحوه ثبت سفارش به چه صورت است؟

شما می توانید پس از بررسی امکانات و ویژگی های نسخه پایه با ثبت مشخصات خود، سامانه جامع با امکانات پایه و پیشرفته را به صورت آزمایشی و برای مدت ۳۰ روز دریافت نمایید. لازم است شرایط استفاده از نسخه پایه به صورت رایگان، پیش از ثبت سفارش مطالعه گردد. برای درخواست نسخه آزمایشی ثبت تمامی اطلاعات فردی لازم است.

همچنین در صورتی که قبلا با امکانات و ماژول های پیشرفته آشنا شده اید و هم اکنون قصد خرید برخی از آنها را در کنار نسخه پایه داشته باشید می توانید از طریق فرم امکانات و ماژول های پیشرفته، موارد مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

فروشگاه چه موقع به من تحویل داده می شود؟

با ثبت سفارش شما، فروشگاه توسط همکاران ما ایجاد و پس از انجام تنظیمات اولیه، ظرف مدت ۳ ساعت کاری در اختیار شما قرار می گیرد. ساعت کاری برای سفارش های جدید از ساعت ۹ الی ۱۷ است.

فروشگاه به چه شکل به من تحویل داده می شود؟

فروشگاه به صورت آزمایشی و به مدت ۳۰ روز در اختیار شما قرار می گیرد. ابتدا فروشگاه به صورت ساب دامین از سایت آیدیانت (به عنوان مثال partshop.idea-net.ir) ساخته می گردد. همچنین یوزر و پسورد ورود به مدیریت سامانه و لینک ویدئوهای آموزشی، برای ایمیل شما ارسال می شود. شما می توانید در هر زمان با ثبت تیکت در پشتیبانی درخواست تغییر دامنه خود را داشته باشید. برای این امر نیاز است راهنمای خرید دامنه و اتصال به فروشگاه را مطالعه نمایید.

پس از مدت آزمایشی، در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده، فروشگاه به صورت رایگان و با امکانات پایه، به مدت نامحدود تمدید می شود. در صورتی که پیش از این مدت اقدام به اتصال دامنه خود به فروشگاه نکرده باشید، لازم است دامنه خرید و درخواست اتصال آن از طریق سامانه پشتیبانی ثبت شود.

در صورت عدم توجه به شرایط پلن رایگان، بایستی هزینه ماهیانه استفاده از نسخه پایه تا زمان تکمیل فروشگاه، پرداخت شود.

آیا با خرید امکانات پیشرفته، نسخه پایه رایگان می شود؟

خیر، استفاده رایگان از نسخه پایه پیرو شرایط بسیار ساده ای است که در صفحه مربوطه بیان گردیده است. در صورت عدم تکمیل فروشگاه، استفاده از نسخه پایه تا زمان برقراری شرایط مستلزم پرداخت هزینه ماهیانه است و ارتباطی با امکانات پیشرفته خریداری شده ندارد.

چطور آدرس فروشگاه اینترنتی خود را مشخص سازم (آموزش خرید دامنه)؟

آدرس یا همان دامنه فروشگاه اینترنتی مسیری است که مشتریان از طریق آن به فروشگاه شما دسترسی می یابند. دامنه های داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند که شما می توانید برای فروشگاه خود در صورت عدم مالکیت فردی دیگر خریداری نمایید. دامنه ها به صورت یک ساله یا چند ساله قابل خرید است که پس از آن نیز می توان دامنه را تمدید کرد. تا زمانی که شما به صورت منظم دامنه خود را تمدید نمایید مالکیت آن از شما سلب نمی گردد. برای آموزش خرید دامنه از سایت های ایرانی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

از کجا دامنه تهیه نمایم؟

برای خرید دامنه سایت های بسیاری در ایران و خارج از کشور وجود دارد و این وب سایت ها با پیشنهادهای گوناگون، قیمت های متفاوتی به شما ارائه می دهند. خرید دامنه بر عهده مشتریان است لذا شما می توانید از هر جایی که تمایل دارید، دامنه خود را خریداری نمایید. آیدیانت صرفا به جهت سهولت امر خرید دامنه و اتصال آن به فروشگاه اینترنتی راهنمای خرید دامنه را در مطالب آموزشی قرار داده است.

چگونه دامنه خود را به فروشگاه متصل نمایم؟

پس از خرید دامنه در پنل کاربری خود در وب سایت فروشنده، لازم است تنظیمات DNS دامنه را تغییر دهید. همچنین در وب سایت بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ثبت دامنه، در هنگام ثبت دامنه نیز می توان این کار را انجام داد.

نحوه تغییر DNS :

تغییر ردیف ns1 به: ns1.idea-net.ir

تغییر ردیف ns2 به: ns2.idea-net.ir

پس از تغییر DNS لازم است از طریق سامانه پشتیبانی به ما اعلام گردد. تغییرات مربوطه معمولا طی ۲-۳ ساعت کاری توسط آیدیانت اعمال می گردد اما انجام تغییرات در DNS توسط شرکت ثبت کننده دامنه ممکن است تا ۲۴ ساعت به طول انجامد.

در این مدت موقتا دسترسی شما به فروشگاه قطع شده و پس از آن با دامنه خود به فروشگاه اینترنتی دسترسی خواهید داشت.

(آدرس پنل مدیریت نیز به”manage/دامنه شما” تغییر می یابد.)

در صورتیکه بخواهید زمان قطع سرویس را کاهش دهید می توانید پس از تغییر DNS  ها ۲۴ ساعت تا اعمال تغییرات صبر کرده، سپس تیکت مربوطه را در پشتیبانی آیدیانت ارسال نمایید.

برای آشنایی بیشتر با خرید دامنه و اتصال آن به فروشگاه اینترنتی، بر روی لینک کلیک کنید.

آیا می توان چند آدرس (دامنه) به فروشگاه اینترنتی اینترنتی متصل نمود؟

بله. شما می توانید برای دسترسی مشتریان خود به فروشگاه اینترنتی از طریق چند آدرس اینترنتی، دامنه های گوناگونی را به فروشگاه متصل نمایید. برای این کار لازم است در قسمت پشتیبانی درخواست خود را ثبت نمایید.

از آن پس با ورود هریک از آدرس های مربوطه در مرورگر، صفحه فروشگاه شما نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که اتصال چند آدرس به یک فروشگاه به معنای مالکیت چند فروشگاه متفاوت نیست.

آیا می توانم سایت های دیگری که با سامانه ها و نرم افزارهای دیگر ساخته شده است را بر روی هاست خود در سرور آیدیانت قرار دهم؟

خیر. سرورهای آیدیانت صرفا جهت میزبانی از وب سایت های طراحی شده با سامانه آیدیانت در نظر گرفته شده است. جهت حفظ امنیت سامانه، امکان میزبانی وب، برای دیگر سایت های شما نخواهد بود.

مشخصات هاست چیست؟

برای آشنایی با مشخصات هاست می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

برای استفاده از سامانه پیامکی چه باید کرد؟

در صورت نیاز به امکانات ارسال پیامک خودکار، با اکسل و… ابتدا نیاز است از صفحه ماژول های پیشرفته، موارد مورد نظر خود را سفارش دهید. پس از آن همکاران ما در قسمت پشتیبانی با شما تماس خواهند گرفت. لازم است از یکی از شرکت هایی که ماژول آنها در سامانه آیدیانت برای اتصال در نظر گرفته شده است، API  و شارژ خریداری نمایید. با انجام تنظیمات در صفحه مدیریت، اتصال شما به پنل پیامک برقرار خواهد شد.

برای استفاده از سامانه ایمیل چه باید کرد؟

لازم است جهت تنظیمات ایمیل خودکار و یا ارسال ایمیل گروهی و… ماژول های مربوطه از صفحه امکانات پیشرفته انتخاب و سفارش داده شود. همچنین برخی از امکانات ارسال ایمیل در نسخه پایه (رایگان) است. برای ارسال ایمیل نیاز به خریداری پنل از شرکت های دیگر نیست. البته باید شرایط ارسال ایمیل برای جلوگیری از اسپم شدن رعایت گردد.

برای اتصال به درگاه بانکی چه کنم؟

در صورت استفاده از نسخه پایه می توانید از یکی از درگاه های بانک های ملی و ملت برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده نمایید. کافی است اطلاعات زیر را در اختیار شعبه مربوطه قرار داده درخواست درگاه اینترنتی نمایید:

IP: 95.216.101.227

Port: 80 , 443

OS: Linux

Programming Language: PHP

Database: MySQL

شماره پشتیبانی: ۰۳۱۳۳۳۷۶۴۳۱

سپس کد فعال سازی و اطلاعات داده شده را در سامانه پشتیبانی ثبت نمایید. همکاران ما در اسرع وقت درگاه مربوطه را فعال می نمایند.

همچنین در صورت خرید ماژول پیشرفته تنظیمات درگاه های بانکی علاوه بر دسترسی بر ویرایش اطلاعات مفروض، امکانات جانبی دیگری نظیر فعال نمودن چند درگاه، تقسیم بندی فاکتورها براساس مبلغ و… در اختیار شما قرار می گیرد. این امکانات در صفحه امکانات پیشرفته قابل دسترسی خواهد بود.

در صورتیکه شما ماژول پیشرفته تنظیمات درگاه بانکی را خریداری نمایید، می توانید علاوه بر بانک های ذکر شده، بانک دیگری را برای اتصال درگاه درخواست نمایید.

البته توجه داشته باشید که برای اخذ درگاه از بانک ها ابتدا لازم است که برای سایت خود نماد اعتماد بگیرید.

چه روش های پرداختی برای فروشگاه فعال است؟

واریز آنلاین از طریق درگاه بانکی، واریز بانکی یا پرداخت کارت به کارت، پرداخت نقدی، پرداخت با دستگاه کارتخوان و پرداخت با حساب کاربری(کیف پول)

امکان محاسبه هزینه های ارسال و بسته بندی با چه روش هایی فعال است؟

الف) در نسخه پایه روش های پیک موتوری و پست سفارشی و پیشتاز فعال است.

ب) با هزینه اندک می توانید ماژول روش های ارسال را خریداری کنید (در صفحه ماژول های پیشرفته) و روش های ارسال ترمینال، باربری، تیپاکس، دریافت حضوری، چاپار را نیز به لیست روش های ارسال اضافه نمایید. همچنین با این ماژول می توانید به تعداد دلخواه روش ارسال تعریف کرده و فرمول های محاسبه آن را ویرایش نمایید.

نماد اعتماد چیست؟

نشانه ای نمادين است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (کسب و کار اينترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا مي‌گردد. اين نماد پس از بررسی درگاه‌ (وب سایت) و احراز هويت و صلاحيت مالک (حقيقی يا حقوقی) آن براي مدت يک سال صادر می گردد. (منبع از سایت ای نماد)

چرا نیاز به تهیه نماد اعتماد برای سایت خود دارم؟

نماد اعتماد به دو دلیل کلی لازم است:

  1. ایجاد اعتماد در مشتریان و تایید وزارت صنعت معدن و تجارت: پیش از خرید مشتریان پرداخت مبلغ، آنها نیاز دارند که به فروشگاه شما اعتماد نمایند. بیشترین اعتماد برای خرید از فروشگاه های اینترنتی از طریق نماد اعتماد حاصل می شود.
  2. برای درخواست درگاه بانکی و فعال نمودن پرداخت آنلاین نیاز دارید تا مدارک مرتبط با نماد اعتماد خود را به شعبه مذکور ارائه دهید.
چطور نماد اعتماد دریافت نمایم؟

صدور نماد اعتماد در سایت ای نماد صورت می گیرد و ارتباطی با سامانه فروشگاه اینترنتی ندارد. شما بایستی از طریق سایت http://enamad.ir ابتدا لیست الزامات دریافت نماد را فراهم سپس با ارسال مدارک و مشخصات درخواست خود را ثبت نمایید. پس از طی شدن روند اداری در سایت ای نماد در صورت تایید الزامات و صدور نماد، درخواست قرارگیری نماد اعتماد را از طریق سامانه پشتیبانی برای ما ارسال نمایید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای اخذ نماد اعتماد را مطالعه نمایید.

خدمات پشتیبانی در نسخه پایه به چه صورت است؟

پشتیبانی در نسخه پایه (رایگان یا با هزینه ماهیانه) تحت سامانه پشتیبانی نرم افزار (تیکتینگ) انجام می شود. با ثبت نام در وب سایت آیدیانت به عنوان کاربر استفاده کننده از سامانه یا کاربر مهمان، می توانید سوالات و درخواست های خود را با ثبت تیکت برای تیم پشتیبانی ما ارسال نمایید. درخواست های شما طبق اولویت مربوطه و یا ترتیب زمانی رسیدگی خواهد شد.

بسته پشتیبانی سفارشی چیست؟

شما می توانید با استفاده از بسته پشتیبانی سفارشی از مزایای زیر بهره مند شوید:

الف) در نسخه پایه به روز رسانی های سامانه عموما به صورت سالیانه (و یا ۲-۳ بار در سال) بر روی نسخه شما اعمال می شود. با خرید بسته پشتیبانی سفارشی، آپدیت ها و تغییرات متناوب سامانه را به صورت هفتگی یا ماهانه دریافت نمایید.

ب) تیکت های شما در سامانه پشتیبانی در اولویت بالاتری قرار می گیرد و سریعتر رسیدگی خواهد شد.

ج) امکان دریافت راهنمایی یا پشتیبانی تلفنی (از ساعت ۹-۲۳) برای شما فعال می گردد.

د) تیکت های فوری شما در اولین ساعت کاری بررسی و انجام می شود.

پشتیبانی حرفه ای (توسعه) چیست؟

آن دسته از فروشگاه هایی که در حال توسعه و پیشرفت بوده و علاوه بر امکانات و ماژول های فعلی نیاز به توسعه نرم افزار، شخصی سازی قسمت ها و یا طراحی ماژول های اختصاصی دارند، می توانند از بسته پشتیبانی توسعه استفاده نمایند.

هزینه پشتیبانی چقدر است؟

پشتیبانی عادی برای نسخه پایه، رایگان است.

همچنین با مراجعه به صفحه بسته های پشتیبانی می توانید قیمت بسته های سفارشی یا حرفه ای را مشاهده نمایید.

فروشگاه "ماژول های مشتریان" چیست؟

در صورتیکه با دریافت پشتیبانی توسعه، ماژول یا پنل مستقلی برای مشتری طراحی شود، در فروشگاه ماژول های مشتریان قرار داده خواهد شد. دیگر کاربران سامانه می توانند این ماژول را خریداری نموده و شما نیز از فروش ماژول / پنل کسب درآمد کنید. به این شکل ایده های شما در ساخت ماژول ها ارزشمند شده و می توانید هزینه برنامه نویسی و پیاده سازی ماژول مربوطه را بازیابی کرده و یا حتی سود کنید. برای آشنایی با روند قرارگیری ماژول ها بر روی فروشگاه، تماس بگیرید.

بسته پشتیبانی سفارشی خریداری کرده ام اما هنوز آپدیت ها را دریافت نکرده ام؟

به روز رسانی مرحله ای مشتریان با پشتیبانی سفارشی، اندکی زمان خواهد برد. معمولا بین ۳-۷ روز کاری طول خواهد کشید تا به روز رسانی های قبلی برای شما فعال شود.

مشترک پشتیبانی سفارشی هستم ولی درخواست های من (تیکت ها) هنوز اجرا نشده است؟

در صورتی که مشترک پشتیبانی سفارشی باشید در کمتر از ۱ ساعت کاری روند اجرای تیکت شما آغاز می شود. البته بسته به حجم درخواست های سفارشی و نوع درخواست شما، اتمام فرآیند ممکن است زمان بیشتری لازم داشته باشد.

در برخی مواقع دسترسی به اینترنت برای ثبت تیکت پشتیبانی را ندارم؟

در صورتی که مشترک پشتیبانی سفارشی باشید می توانید درخواست های خود را به صورت تلفنی با همکاران پشتیبانی مطرح کنید. البته برای ثبت دقیق تر درخواست و قابلیت رهگیری روند اجرای درخواست پیشنهاد می شود درخواست ها از طریق سیستم تیکتینگ ثبت شود.

قادر به پرداخت هزینه پشتیبانی توسعه نیستم اما نیاز به ماژول جدید دارم؟

فروشگاه آیدیانت همواره در حال توسعه و افزایش امکانات و قابلیت هاست. شما می توانید از طریق سامانه پشتیبانی درخواست خود را ثبت کنید. ممکن است مورد مربوطه در آپدیت های سالیانه سامانه قرار گیرد و یا طراحی و ساخته شده، در ماژول های پیشرفته سامانه با قیمت بسیار مناسب ارائه شود.

همچنین با فروش ماژول در فروشگاه ماژول های مشتریان می توانید هزینه صورت گرفته را جبران نمایید.

برای ثبت تیکت کجا باید اقدام نمایم؟

با مراجعه به صفحه سامانه پشتیبانی و ورود به محیط کاربری می توانید اقدام به ثبت تیکت نمایید. برای ورود به سامانه لازم است ابتدا در سامانه پشتیبانی ثبت نام نمایید.

نمی توانم به سامانه پشتیبانی وارد شوم؟

لازم است ابتدا در سامانه پشتیبانی ثبت نام و ایمیل خود را فعال سازید. نام کاربری و رمز عبوری که قبلا با درخواست سامانه دریافت کرده اید صرفا برای ورود به محیط مدیریت فروشگاه اینترنتی شماست و قابل استفاده در سامانه پشتیبانی نیست.

آیا می توانم فروشگاه را بر روی هاست خود پیاده سازی کنم؟

خیر. فروشگاه تنها بر روی هاست های اختصاصی آیدیانت نصب می شود. به دلیل حفظ امنیت، لایسنس، ارائه خدمات پشتیبانی و به روز رسانی و فراهم نمودن امکانات سخت افزاری مورد نیاز نرم افزار این امر ضروری است.

تهیه نسخه پشتیبان به چه صورت است؟

به صورت هفتگی و خودکار نسخه پشتیبان (backup) از وب سایت شما تهیه می شود.

تهیه نسخه پشتیبان به صورت روزانه یا لحظه ای به چه صورت ممکن است؟

برای کاهش فواصل بک آپ لازم است درخواست خود را از طریق سامانه پشتیبانی ثبت نمایید.

برای تغییر در ظاهر سایت و قالب چه باید بکنم؟

الف) ساده ترین روش آن است که شما تغییرات قالب سایت را به تیم آیدیانت بسپارید. ابتدا درخواست خود را به صورت کامل و مشروح از طریق سامانه پشتیبانی برای ما ارسال کنید. پس از بررسی درخواست شما هزینه و زمان لازم به شما اعلام می گردد.

ب) همچنین در صورتیکه شما برنامه نویس هستید، می توانید کدهای فروشگاه اینترنتی را با ارائه تعهدنامه های مربوطه از آیدیانت دریافت نماید. این امکان تنها برای فروشگاه هایی که بیش از ۱ سال از خدمات آیدیانت استفاده نموده باشند وجود دارد و شامل کدهای سامانه مدیریت نخواهد شد. با دریافت کدهای فروشگاه اینترنتی می توانید تغییرات لازم در قالب را انجام دهید.

ج) اگر علاقه مند هستید تا گروه نرم افزاری دیگری تغییرات ظاهری شما را انجام دهد، با ثبت تیکت این موضوع را به اطلاع همکاران پشتیبانی ما برسانید. با دریافت تعهدنامه های لازم از شما و گروه مربوطه، کدهای فروشگاه در اختیار آنها قرار می گیرد تا تغییرات لازم را انجام دهند.

*** موارد بالا تنها شامل کدهای بخش فروشگاه می شود و قسمت مدیریت سامانه را در بر نمی گیرد.

آیا می توانم فروشگاه را در کنار سایت فعلی خود راه اندازی کنم؟

بله امکان راه اندازی فروشگاه بر روی ساب دامین (مثلا http://shop.yourdomain.com ) وجود دارد.

سامانه با چه زبان برنامه نویسی توسعه یافته است؟

PHP

چطور می توانم قالب فروشگاهی برای سامانه طراحی و به فروش برسانم؟

در سامانه پشتیبانی ثبت نام کرده و درخواست خود را ثبت کنید. با اخذ تعهدنامه های مربوطه، کدهای فروشگاه و دیگر اطلاعات و داکیومنت های لازم برای شما ارسال می شود. شما می توانید قالب فروشگاهی ساخته و در سایت آیدیانت به فروش رسانید.

سئو چیست؟

SEO (search engine optimization) مجموعا اقداماتی است که برای بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو انجام می دهید. با توجه به اینکه گوگل مطرح ترین موتور جستجو را دارد، معمولا منظور از انجام اقدامات در راستای بهبود رتبه در موتور جستجوی گوگل است. به طور خلاصه سئو مجموعه کارهایی است که باید انجام دهیم تا با سرچ کلمات مرتبط با کسب و کار ما توسط کاربران، وب سایت ما در رتبه بالاتری (ترجیحا جزو سه لینک نخست در صفحه اول نتایج) قرار گیرد.

این اقدامات به سه دسته کلی تقسیم می شود:

الف. نرم افزار:

امکاناتی که نرم افزار وب سایت ما (سیستم مدیریت محتوا) باید در اختیار ما قرار دهد. علاوه بر آن، بهینه سازی و تنظیمات نرم افزار برای سازگاری با موتورهای جستجو و برنامه نویسی نرم افزار براساس اصول مرتبط با سئو لازم است.

ب. محتوا:

محتوای وب سایت شما باید مطابق با اصول سئو نوشته شده و در سایت قرار گیرد. علاوه بر آن بسیار از اقدامات مارکتینگ می تواند به جایگاه شما در موتور جستجوی گوگل کمک کند. علاوه بر این ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای کمک به آنالیز وب سایت و رفع مشکلات محتوایی در دنیا وجود دارد.

ج. خارج از سایت:

جز اقدامات گفته شده در بند ۱ و ۲، موارد بسیاری وجود دارد که برای موتور جستجوی گوگل اهمیت داشته و در رتبه شما در عبارات کلیدی مختلف موثر است. مواردی مانند: بک لینک و شبکه های مجازی

با استفاده از سامانه، در خصوص سئو چه خدماتی به من ارائه می شود؟

مهمترین امکانی که یک سامانه فروشگاهی باید در اختیار شما بگذارد بند الف در سوال بالاست. یعنی برنامه نویسی، بهینه سازی و ارائه قابلیت هایی برای سازگاری با موتورهای جستجو و کمک به کاربران برای تولید محتوا بر مبنای اصول سئو

این دقیقا کاری است که آیدیانت به خوبی انجام داده است و بهترین گواه این موضوع قرارگیری وب سایت روبوایکیو در صفحه اول و لینک های نخست در حوزه الکترونیک و رباتیک و در بسیاری از کلید واژه های اصلی این حوزه است.

علاوه بر این آیدیانت با توجه به نگرش بلند مدت و طراحی بیزینس پلن بر مبنای موفقیت مشتریان خود (ارائه نسخه پایه به صورت رایگان از نتایج این نوع نگرش است.)، همراهی و کمک به صاحبان کسب و کار در این زمینه را وظیفه خود می داند. لذا برای رعایت اصول محتوایی و اقدامات لازم در خارج از سایت، نیز به کاربران خود با ارسال آموزش های رایگان سئو خدمت رسانی می کند. البته به زودی در زمینه ارائه خدمات حرفه ای سئو به کاربران، خدمات جدیدی نیز ارائه خواهد کرد.