راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در صورتی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید، می توانید با مطالعه این راهنما، با مراحل اصلی و فرعی ساخت یک فروشگاه کامل آشنا شوید.

فروشگاه اینترنتی جامع آیدیانت، امکانات متداول مدیریت محتوای یک فروشگاه اینترنتی را در کنار یک سیستم مدیریت کسب و کار در اختیار شما قرار می دهد.
به منظور آشنایی با فروشگاه اینترنتی جامع آیدیانت، توصیه می شود ابتدا از طریق لینک های زیر، پنل های فروشگاه آیدیانت را بیشتر بشناسید.

پنل زنجیره تامین

پنل فروش

پنل حسابداری

پنل انبارداری

پنل سیستمی و محتوا

پنل مدیر کل

هریک از پنل های معرفی شده، شامل ماژول هایی است. برخی از این ماژول ها برای آن دسته از مشتریانی که می خواهند از پلن پایه استفاده کنند در دسترس می باشد. ماژول های پیشرفته نیز امکانات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهند. با استفاده از لینک های زیر، می توانید امکانات و ماژول های پلن های پایه و پیشرفته را مشاهده نمایید.

پس از مطالعه امکانات پایه و پیشرفته فروشگاه، می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از پلن های پایه و پیشرفته جوابگوی نیازهای کسب و کار شماست. پس از انتخاب پلن مورد نظر، نسبت به ثبت درخواست پلن، از طریق فرم درخواست موجود در انتهای صفحه امکانات پایه و یا صفحه امکانات پیشرفته اقدام نمایید.
پس از ثبت درخواست توسط شما، کارشناسان فروش آیدیانت طی ۴۸ ساعت کاری با شما تماس گرفته و اطلاعات ورود به پنل مدیریت را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تیم آیدیانت در جهت رضایت مشتریان و آشنایی هرچه سریع تر و راحت تر آنها با سامانه فروشگاه اینترنتی، مجموعه کاملی از ویدئوهای آموزشی را تدارک دیده است. برای دریافت لینک و رمز عبور ورود به صفحه ویدئوهای آموزشی، می توانید به پنل مدیریت وارد شوید و مطابق تصویر زیر بر روی آیکون راهنما کلیک کنید. در پنجره باز شده آدرس صفحه ویدئوهای آموزشی و رمز عبور صفحه برای شما به نمایش در می آید.

راهنمای ورود به ویدئوها
آن دسته از مشتریان که قصد استفاده از پلن پایه را دارند، در یک ماه اول امکان استفاده از کلیه امکانات پایه و پیشرفته (به جز ماژول های نیازمند سفارشی سازی) را به صورت رایگان دارند. در طول این مدت، کسب و کارها باید نسبت به تکمیل اطلاعات زیر در فروشگاه خود اقدام نمایند:
  • اطلاعات محصولات

  • اسلایدرها و بنرها

  • تکمیل اطلاعات صفحات

  • تصاویر

  • قرار دادن حداقل ۳ مقاله مرتبط

  • تنظیمات سیستم برای خرید

  • طرف حساب های اصلی

  • روش های ارسال

پس از تکمیل اطلاعات بالا، برای اطمینان از کارکرد صحیح فروشگاه، باید تست خرید صورت گیرد.

یکی دیگر از نیازمندی های مهم برای شروع به کار فروشگاه اینترنتی، خرید دامنه و اتصال آن به فروشگاه می باشد. خرید دامنه و ایجاد تنظیمات DNS آن بر عهده مشتریان می باشد. پس از انجام این مراحل، لازم است تا مشتریان موضوع را طی یک تیکت پشتیبانی به آیدیانت اطلاع دهند. جهت آشنایی با مراحل ثبت دامنه، به صفحه راهنمای ثبت دامنه مراجعه نمایید.

پس از طی شدن موفقیت آمیز مراحل بالا، مشتریان می توانند به صورت دائمی از خدمات رایگان پلن پایه فروشگاه آیدیانت استفاده نمایند.
برای مطالعه بیشتر در مورد شرایط استفاده دائمی از پلن پایه به صورت رایگان، به صفحه شرایط استفاده رایگان مراجعه نمایید.

در صورتی که تمایل دارید در فروشگاه خود درگاه بانکی داشته باشید، لازم است ابتدا نماد اعتماد الکترونیک دریافت نمایید. در صورت دریافت نماد اعتماد، علاوه بر دریافت درگاه بانکی، اعتماد بازدیدکنندگان برای خرید از فروشگاه اینترنتی خود را نیز افزایش می دهید. به منظور ثبت درخواست نماد اعتماد لازم است به وب سایت ای نماد مراجعه نمایید و پس از ثبت نام و فراهم نمودن مدارک لازم، منتظر بمانید تا کد نماد اعتماد در اختیار شما قرار گیرد. راهنمای کامل دریافت نماد اعتماد را در صفحه راهنمای دریافت نماد اعتماد مطالعه نمایید.

پس از دریافت کد نماد اعتماد، باید آن را در فروشگاه خود قرار دهید تا لوگو برای بازدیدکنندگان به نمایش درآید. راهنمای تنظیمات مربوطه را می توانید در ویدئوهای آموزشی سامانه فروشگاه اینترنتی آیدیانت تماشا کنید.

حال می توانید درگاه بانکی را از طریق سایت ای نماد یا از طریق شعب بانک ها دریافت نمایید. برای آشنایی با روند دریافت درگاه پرداخت بانکی، به صفحه راهنمای دریافت درگاه پرداخت مراجعه نمایید.